XXL Nutrition

Homegym advies gevraagt! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik heb ook het probleem van een schuindak, het hoogteverschil tussen deze twee squat racks is maar 5 cm dus dat maakt niet echt uit. Sowieso gaat het niet passen om het squatrack tegen het schuine dak aan te zetten en dan nog onder de barbell te kruipen om te squatten.

Vraag even na of de barbell wel goed op het squatrack past, het rack is 122cm breed en de binnenmaat van de barbell is 128cm, dat is maar 3 cm ruimte aan beide kanten want denk ik te krap is om de barbell makkelijk terug te leggen, dat is wat ik bedoelde met het voordeel dat de breedte van de Barbarian instelbaar is.
 
Ik heb ook het probleem van een schuindak, het hoogteverschil tussen deze twee squat racks is maar 5 cm dus dat maakt niet echt uit. Sowieso gaat het niet passen om het squatrack tegen het schuine dak aan te zetten en dan nog onder de barbell te kruipen om te squatten.

Vraag even na of de barbell wel goed op het squatrack past, het rack is 122cm breed en de binnenmaat van de barbell is 128cm, dat is maar 3 cm ruimte aan beide kanten want denk ik te krap is om de barbell makkelijk terug te leggen, dat is wat ik bedoelde met het voordeel dat de breedte van de Barbarian instelbaar is.

Oh ja nu zie ik je punt, mijn excuses! Daar heb je wel gelijk, dus ik moet of terwijl een langere halterstang kopen of inderdaad die barbarian squat rack aanschaffen..
 
Bedankt voor je reactie!
Het idee van een power cage had ik eerst ook in gedachte, maar sinds ik een kamer heb op zolder en de daken van hout zijn en schuin past er niet veel hoogs in of iets tegen het dak, tegen de muur heb ik al een pull up bar. Het bankje ziet er ook leuk uit zeker omdat het decline kan dus ga ik zeker overwegen, maar wat is het verschil tussen 30mm en 50mm halter/halterschijven behalve de grootte dan?

30 mm materiaal is handiger om dumbbells mee samen te stellen. De 50 mm zijn door hun lengte onhandiger om dumbbell oefeningen mee te doen.

Lange 50 mm baren kunnen meestal meer gewicht aan dan 30 mm baren.
 
Ik heb ook het probleem van een schuindak, het hoogteverschil tussen deze twee squat racks is maar 5 cm dus dat maakt niet echt uit. Sowieso gaat het niet passen om het squatrack tegen het schuine dak aan te zetten en dan nog onder de barbell te kruipen om te squatten.

Vraag even na of de barbell wel goed op het squatrack past, het rack is 122cm breed en de binnenmaat van de barbell is 128cm, dat is maar 3 cm ruimte aan beide kanten want denk ik te krap is om de barbell makkelijk terug te leggen, dat is wat ik bedoelde met het voordeel dat de breedte van de Barbarian instelbaar is.
volgens mij moet het met deze breedte wel lukken. Zat er ook naar te kijken eerst. Kortere 30mm bb werkt niet iig
 
volgens mij moet het met deze breedte wel lukken. Zat er ook naar te kijken eerst. Kortere 30mm bb werkt niet iig
Dus het rack van fortex is goed? En de 30mm 180cm barbell?
 
30 mm materiaal is handiger om dumbbells mee samen te stellen. De 50 mm zijn door hun lengte onhandiger om dumbbell oefeningen mee te doen.

Lange 50 mm baren kunnen meestal meer gewicht aan dan 30 mm baren.
Oh oke dat vat het goed samen danku! :)
 
Ik zou 3cm speling per kant te weinig vinden, na een zware squat of bench set heb je dan echt een reeële kans dat je de barbell niet in een keer goed terug kunt plaatsen. Helaas is de 200cm barbell even breed van binnen.
 
Maakt allemaal niet zo heel veel uit hoor. Een 50mm barbell heeft doorgaans een 131cm binnenmaat. dat is maar een centimeter meer per kant. Wat wel scheelt is de rand op de collars bij de 50mm. Ik gebruik de 30mm 200cm op een barbarian rack en geen problemen mee. Mocht je het wel irritant vinden kan je eerst kleine schijfjes per kant doen, 2x 2.5kg bijv. en dan grotere plates. Dan heb je ook gelijk een lege stang gemaakt van 20kg voor je eerste warmup set. Je schijfopname verklein je wel wat, die 180cm heeft maar 25cm schijfopname. Gewicht wat zo'n stang aankan zou ik me niet druk om maken verder. Die 200cm stang van mij is al 175kg mee gesquat.
 
Hm, maar je bencht toch in 1 rechte lijn. Ik zou het aandurven :P Reken wel dat ts ook niet een super ervaren fitnesser is en hij ongetwijfeld geen 200kg squat+ alles went, als je na een paar x trainen met 6cm speling gewend bent denk ik dat er geen probleem is... Maar ja nogmaals even fitness seller vragen voor uitleg.... Wat hun zouden doen. Maar TS heeft geen ruimte voor 220cm dus ja...
 
Maakt allemaal niet zo heel veel uit hoor. Een 50mm barbell heeft doorgaans een 131cm binnenmaat. dat is maar een centimeter meer per kant. Wat wel scheelt is de rand op de collars bij de 5mm. Ik gebruik de 30mm 200cm op een barbarian rack en geen problemen mee. Mocht je het wel irritant vinden kan je eerst kleine schijfjes per kant doen, 2x 2.5kg bijv. en dan grotere plates. Dan heb je ook gelijk een lege stang gemaakt van 20kg voor je eerste warmup set. Je schijfopname verklein je wel wat, die 180cm heeft maar 25cm schijfopname. Gewicht wat zo'n stang aankan zou ik me niet druk om maken verder. Die 200cm stang van mij is al 175kg mee gesquat.
DIT IS een perfecte tip van Webby wbt die schijven
 
Misschien zelfs 2 schijvjes van 500gr p stuk aanschaffen er bij, dan heb je als nog een ''rand'' Heb die kleine schijfjes zelf ook liggen. E dan juist van kleiner naar groter stapelen evt..
 
Ik ben ooit begonnen met een zo'n simpel powermark squat rack op zolder, 100cm breed en een 160cm barbell. Had om de uiteindes van de barbell eerst 4cm pvc pijp van 32cm doorsnee geschoven. Stukje pvc bij de bouwmarkt kost paar euro en je zaagt zelf een paar stukjes er af. Die barball gaf 1cm speling aan beide kanten, eerste keer squatten liep ik al tegen de staander aan :)
 
3 cm per kant is genoeg. Veel powercages hebben een binnenmaat van minimaal 125cm, en een 50mm barbell heeft meestal een binnenmaat van 131cm. Dus met een standaard powercage heb je ook maar 3 cm per kant..
 
Ok, misschien doe ik er iets te moeilijk over, maar juist omdat de TS een beginner is keek het me weinig, de eerste keren dat mijn vrouw aan het bankdrukken was had ze echt meer mee dan 3cm per kant nodig. :)

Met de tip van Webby gaat het denk ik ook wel goed komen.
 
Ok, misschien doe ik er iets te moeilijk over, maar juist omdat de TS een beginner is keek het me weinig, de eerste keren dat mijn vrouw aan het bankdrukken was had ze echt meer mee dan 3cm per kant nodig. :)

Met de tip van Webby gaat het denk ik ook wel goed komen.
Je moet recht uitdrukken he:-p anders is er een groot probleem met stabiliteit imo:P
 
Back
Naar boven