AndroidHealthClinic

Homegym enkel stronglifts 5×5

Bezoekers in dit topic

Bram1987

Novice
Lid geworden
23 jan 2017
Berichten
26
Waardering
4
Lengte
1m85
Massa
90kg
Hoi allemaal,

Ik ben nu al een aantal maanden bezig met stronglifts 5x5. Ik ga naar de sportschool maar ik wil overschakelen naar thuis trainen o.a. i.v.m. wisselende werktijden. Ik wil alleen hetgeen kopen dat noodzakelijk is voor de vijf hoofdoefeningen.

Als ik me niet vergis is dat dus
- Squatrek
- Bankje voor benchpress in het rek
- Olympische stang 220 cm, 50 mm en 20 kg
- Gewichten en 2 sluitveren

Ik wil voor zo'n 150 tot 200 kg aan gewichten, dan kan ik hoogstwaarschijnlijk een tijdje vooruit.

Ik denk aan rond de 600 € aan totale kosten. Omdat ik alles wellicht weer moet verkopen door een verhuizing over een jaar of twee, wil ik geen uitgebreide apparatuur/dure investering. Ik check marktplaats regelmatig voor een totale set of om alles los bij elkaar te sprokkelen. Ik kwam de volgende totaal-set tegen

Complete Power Rack set 150 serie

Wat vinden jullie hiervan? Verder nog andere tips?
 
Het bankje op het complete plaatje (oogt veel steviger) is in ieder geval niet die wordt meegeleverd. Die bank is namelijk dezelfde als van Gorilla Sports.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb boven genoemde set + dumbells en pull up Stang voor een +/- 600,- euro gekocht.
Op marktplaats komen wel eens interessante "koopjes" voorbij.
 
Die set lijkt me wel heel goedkoop zo.

Ik vraag me dan toch af waar ze op bezuinigd hebben.
 
Hier op dbb staan ook wel eens leuke advertenties.
 
Die set lijkt me wel heel goedkoop zo.

Ik vraag me dan toch af waar ze op bezuinigd hebben.

Ik zie wel dat het gewicht van de stang 18 kg is. Verder wel 220 cm en 50 mm diameter. Maar helaas dus 2 kg te licht.
 
Ik heb de 061 lijn van Vic, erg tevreden. De barbell van 20kg is 10 euro meer op dit moment, dus daar zou ik voor gaan. Tevens kan je de set aanpassen naar wens en wat goedkoper of duurder is betaal je het verschil.

Alles is naar zijn waarde, de 150 serie vond ik er niet slecht uitzien maar het verschil met de 051 en zeker de 061 serie hoef je niet lang naar te kijken.
Zelf al 9 weken bezig met stronglifts 5x5 en me vriendin traint ook 4x in de week.

Kortom, het wordt goed gebruikt.

Mijn advies is om gewoon een afspraak te maken en langs te gaan, zo kan je zelf alles rustig bekijken en of het voldoet. Anders moet je toch echt meer uitgeven om naar de bekendere merken te kijken van FS. Mooi spul en erg gewaardeerd op dit forum. Voor mij was het prijsverschil de doorslaggevende factor met de kwaliteit die ik voor ogen had.
 
Back
Naar boven