MuscleMeat

Average bulklog (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Nog steeds veel last van m’n rechter lies, (lang) zitten gaat niet. Morgenmiddag heb ik een afspraak met de fysio. Denk dat het niet verstandig is om deze week nog lower body te doen.
Heb daar echt wekenlang last van gehad... Denk zelf van diepte te hitten met de squats, wat ik gewoon toen nog niet gewend was. Dus probeer nu en dan wat heup mobiliteit oefeningen te doen
 
Ik denk het ook. Het is na die training van maandag begonnen
 
Je kan ook andere range of motion trainen zodat je wel je lowerbody bij houd maar in ROM waar je geen pijn hebt. Bv pin squats op een hoogte waar je geen pijn hebt. Deadlifts kunnen full rom? Anders block pulls?

Zo doe ik het altijd met blessures, beweging is meestal goed voor blessures maar wel zorgen dat je het niet erger maakt
 
Thanks voor je suggestie. Er staat vanavond blockpulls op t programma dus dat is sowieso al limited rom. Morgen zou ik eventueel ook de ssb squats op pins of box doen ja.
Gewoon de geplande gewichten of lager pakken?
 
Thanks voor je suggestie. Er staat vanavond blockpulls op t programma dus dat is sowieso al limited rom. Morgen zou ik eventueel ook de ssb squats op pins of box doen ja.
Gewoon de geplande gewichten of lager pakken?
Beetje zelf aanvoelen zou ik zeggen. Opwerken zodat je normaal zou doen, merk je dat je pijn krijgt voordat je je geplande gewichten hit dan ga je lager gewicht. Als je geen pijn krijgt kan je gewoon je geplande gewichten doen.

Lichte pijn, doffe pijn kan tot 3/10 pijngrens, moeilijk te oordelen mss maar je voelt het al snel... Scherpe pijn vermijden.
 
Thanks man, wordt gewaardeerd 👍
Graag gedaan. Hopelijk hebt het je. Heb zelf al enkele keren zo door een lowerback blessure getraind. En kan je zeggen hersteld 4x zo snel als niet trainen, en achterna ben je ook niet pokkestijf van nieks te doen haha.

Was er telkens in een goeie 2 weken van af. Telkens een goeie luide knap. Voor ik dit deed kon ik dit langer als een maand duren door gewoon nieks te doen en beweging te vermijden.
 
SBS Hypertrophy W5D3
1h 1m
Bw: 73,6kg

Rack Pull
3x8x107,5kg - 1x11

Close Grip Bench
3x10x50kg - 1x16

Chin Up (Hammer Grip)
2x8xBw - 1x7, 1x6

Rear Lateral Raises
5x15x5kg

Geen last gehad van m'n lies tijdens de training.
 
Net bij de fysio geweest, die zei dat mijn SI gewricht stijf is en dat het daardoor naar m'n liezen doorstraalde. Een paar oefeningen gedaan om onderlichaam te stretchen. Fysio raadde aan om de komende week even lager in gewicht te gaan en de stretches elke dag minstens 2x te doen.
Vandaag SSB squats op box doen en haal de deload week maar 1 week naar voren.
 
Zeker mooi van diepte!
 
Deload D2
49m
Bw: 73,0kg

Paused Bench
4x5x45kg

Lunges
3x12x30kg - 1x10x40kg per been

Barbell Curls
3x15x20kg - laatste set +5,3,2

Lateral Raises
2x20x5kg - 1x15 +5

Zit nog steeds op 3000 kcal per dag dus weet niet waar die -0,4kg vandaan komt.
Wel goeie quad pump van die lunges, ik denk dat ik deze komende week aanhou ipv front squat.
 
Neem de rest van de week off. Maandag begin ik met week 6 van het programma, even kijken hoe de bb back squats gaan. Als ik weer last van m'n si gewricht krijg ga ik back squats vervangen door de SSB squats voor de rest van het programma.
Ik denk dat het helemaal vast is komen te zitten door hoog volume low bar squats, had altijd de dag erna het meeste last er van.
 
SBS Hyper W6D1
1h 13m
Bw: 73,3kg

Band Leg curl
3x15xGroen

SSB Squat
1x100kg
3x7x77,5kg - 1x11

Incline Press
3x9x47,5kg - 1x14

Romanian Deadlift
3x9x80kg - 1x12

Geen last meer van m'n SI gewricht maar toch geswitcht naar de SSB als main squat. Meer mass opbouwen met deze bar omdat de ROM iets groter is, volgende programma (waarschijnlijk Reps to Failure van SBS) weer low bar oppakken.

Niets in gewicht toegenomen, heb ook minder goed op m'n voeding gelet vorige week. Deze week moet het weer beter.
 
Geen last meer van m'n SI gewricht maar toch geswitcht naar de SSB als main squat. Meer mass opbouwen met deze bar omdat de ROM iets groter is,

Heb ik van deze video:
Klinkt op zich ook wel logisch.
 
SBS Hyper W6D2
1h 8m
Bw: vergeten

Bench
1x70kg
3x7x57,5kg - 1x9

Lunge
3x9x47,5kg - 1x11

Hammer Grip Chin-up
2x8xbw - 2x7

Rear Lateral Raise
4x20x3,75kg, laatste set +5

Deadhang

Lunges verkeerd geladen door de SSB. Moest eigenlijk 37,5 zijn maar 47,5kg ging ook easy daar gewoon mee doorgegaan.
 
Back
Naar boven