XXL Nutrition

Homegym & Geluidsoverlast

Bezoekers in dit topic

Big Gerard

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
26 apr 2005
Berichten
992
Waardering
67
Hi all,

Ik zie hier al die mooie homegyms voorbij komen en dat zou ik zelf ook wel graag willen.
Echter vraag ik me toch wel af hoe het met geluidsoverlast zit.

Ik snap als je een schuur of vrijstaand woont dit geen enkel probleem is, maar ik verwacht dat niet iedereen hier een vrijstaande woning heeft.

Hoe zorgen jullie voor zo min mogelijk geluidsoverlast?
Zijn er ook mensen die in een rijtjeshuis een homegym hebben neergezet, zo ja wat heb je dan gedaan om het geluidsoverlast tegen te gaan?
 
Hi all,

Ik zie hier al die mooie homegyms voorbij komen en dat zou ik zelf ook wel graag willen.
Echter vraag ik me toch wel af hoe het met geluidsoverlast zit.

Ik snap als je een schuur of vrijstaand woont dit geen enkel probleem is, maar ik verwacht dat niet iedereen hier een vrijstaande woning heeft.

Hoe zorgen jullie voor zo min mogelijk geluidsoverlast?
Zijn er ook mensen die in een rijtjeshuis een homegym hebben neergezet, zo ja wat heb je dan gedaan om het geluidsoverlast tegen te gaan?

- Dikke rubbermatten op de vloer.
- Bumper plates gebruiken.
- Stukjes rubber/siliconen slang om de baar op plekken waar deze op de de pins van het powerrack komen.
- Gewoon rustig en gecontroleerd trainen.

Als dat allemaal niet lukt:
- Keiharde rockmuziek draaien, dan horen ze niet meer dat je aan het trainen bent.
- Je buren zo vaak mogelijk met een 'fuck you' blik in de ogen aankijken.
 
- Keiharde rockmuziek draaien, dan horen ze niet meer dat je aan het trainen bent.
- Je buren zo vaak mogelijk met een 'fuck you' blik in de ogen aankijken.

Yep, that's me. Als ik train hoor je het bij de buren in de woonkamer en als ik in mijn tuin strongman train is er lawaai over de hele straat maar ik heb nog nooit klachten gehad.
 
Mijn home gym is in een berging net onder iemand zijn living :)

Ik heb dikke rubber vloermatten van 3cm dik en rubber schijven.

Een squatrack oid met rubber op de aflegsteunen ipv gewoon metaal.

En niet brullen tijdens het trainen :)

Verder de baar gecontroleerd afleggen ipv in de steunen te gooien.
 
Yep, that's me. Als ik train hoor je het bij de buren in de woonkamer en als ik in mijn tuin strongman train is er lawaai over de hele straat maar ik heb nog nooit klachten gehad.

Haha. Daar ben ik ook bang voor, aangezien ik normaal gesproken in de ochtend train. Tussen 6 en 7, als de rest van de straat dus nog lekker slaapt.
Het feit dat mijn huis is gebouwd in 1926 zorgt er iedergeval niet dat het minder door trilt.
 
Haha. Daar ben ik ook bang voor, aangezien ik normaal gesproken in de ochtend train. Tussen 6 en 7, als de rest van de straat dus nog lekker slaapt.
Het feit dat mijn huis is gebouwd in 1926 zorgt er iedergeval niet dat het minder door trilt.

Kort samengevat:

Je zult het dus van veel rubber/siliconen moeten hebben op divers plaatsen waar schokken ontstaan door je materialen en verder is het een kwestie van beheersing.
 
Kort samengevat:

Je zult het dus van veel rubber/siliconen moeten hebben op divers plaatsen waar schokken ontstaan door je materialen en verder is het een kwestie van beheersing.

Thanks voor je comment. Ga toch maar is een mooie schets maken met wat ideeen en wat er precies allemaal past.
Beheerst trainen doe ik opzich wel en verwacht eigenlijk ook alleen dat de deadlifts voor echt overlast zullen zorgen, dan moet ik die maar op zondag middag doen ofzo.

Squats, benchen, rowen, pullups etc kan je inderdaad prima beheerst doen zonder al te veel lawaai.

Jij traint zelf ook thuis?
 
Haha. Daar ben ik ook bang voor, aangezien ik normaal gesproken in de ochtend train. Tussen 6 en 7, als de rest van de straat dus nog lekker slaapt.
Het feit dat mijn huis is gebouwd in 1926 zorgt er iedergeval niet dat het minder door trilt.

Dan zou ik uitkijken voor geluidsdemping.
 
Thanks voor je comment. Ga toch maar is een mooie schets maken met wat ideeen en wat er precies allemaal past.
Beheerst trainen doe ik opzich wel en verwacht eigenlijk ook alleen dat de deadlifts voor echt overlast zullen zorgen, dan moet ik die maar op zondag middag doen ofzo.

Squats, benchen, rowen, pullups etc kan je inderdaad prima beheerst doen zonder al te veel lawaai.

Jij traint zelf ook thuis?

Ja, sinds 1985

(en maar 14 keer hoeven verhuizen ;))
 
Iedereen op DBB is CEO 10k a day, dus iedereen woont wel in een vrijstaand huis.
 
Iedereen op DBB is CEO 10k a day, dus iedereen woont wel in een vrijstaand huis.

Bizar he, dat er nog mensen hun bed uitkomen voor minder...
 
  • Like
Waarderingen: Dr X
Dan zou ik uitkijken voor geluidsdemping.

Dat snap, maar bij jou werkt dat niet dan?
Welke oefeningen/acties zorgen volgens jou voor het meeste geluidsoverlast?
 
Dat snap, maar bij jou werkt dat niet dan?
Welke oefeningen/acties zorgen volgens jou voor het meeste geluidsoverlast?

Dat zou kunnen werken maar ik heb niets dat het geluid dempt, zelfs de rubbers van de houders en vangers van het powerrack zijn er af :P
Sowieso deadlift maar de barbell unracken en terug racken maakt bij mij ook al veel lawaai.
 
Yep, that's me. Als ik train hoor je het bij de buren in de woonkamer en als ik in mijn tuin strongman train is er lawaai over de hele straat maar ik heb nog nooit klachten gehad.
Leuke buur ben jij... :p haha
 
Ik train atm in de garage bij mijn schoonouders.

Beide op leeftijd en niet meer de beste gehoororganen.
 
Ik heb een slaapkamer ingericht als trainingskamer en enkel een tapijt neergelegd zodat het het geluid wat minder maakt.
Toen ik dat deed had ik de kamer gekozen die grensde aan een buurvrouw die bijna nooit thuis was (3 keer gezien in een paar jaar tijd waarvan 2 keer tijdens haar verhuizing).
Voor de rest natuurlijk rustig omspringen met de gewichten en stangen.

Ok eigenlijk train ik nog maar met die lichte roze dumbels van 0,5 KG en die maken niet zoveel geluid mocht die 2de rep me niet lukken :o
 
Wat ook lawaai veroorzaakt is de schijven die tegen elkaar komen wanneer je ze aan de baar hangt.

En dat geluid draagt echt ver.

Daarom heb ik gekozen voor rubber schijven. Dan kan ik ze gewoon op de baar schuiven ipv uiterst voorzichtig te werk te moeten gaan.
 
Joh, mensen mensen moeten ook een beetje verdraagzaam zijn/leren zijn.
Ik train op zolder met een stalen rek, zonder rubber ergens tussen de stang en de vloer. Mijn zoon van 2 slaapt er gewoon doorheen, kan hij er alvast aan wennen.
Voor de buren: ik train alleen tussen 8.00-22.00 (-:
 
Back
Naar boven