Fitness Seller

Homegym & Geluidsoverlast

Bezoekers in dit topic

Joh, mensen mensen moeten ook een beetje verdraagzaam zijn/leren zijn.
Ik train op zolder met een stalen rek, zonder rubber ergens tussen de stang en de vloer. Mijn zoon van 2 slaapt er gewoon doorheen, kan hij er alvast aan wennen.
Voor de buren: ik train alleen tussen 8.00-22.00 (-:

Verdraagzaamheid heeft ook zn grenzen.
 
Bumpers en rubbertegels hier, buren konden niet veel merken bij het deadliften raar genoeg maar wel bij het gebruiken van de J-hooks van de powercage bij het bankdrukken en squatten. Dat kling-kling geluid gaat door alles heen lijkt wel.
 
Bumpers en rubbertegels hier, buren konden niet veel merken bij het deadliften raar genoeg maar wel bij het gebruiken van de J-hooks van de powercage bij het bankdrukken en squatten. Dat kling-kling geluid gaat door alles heen lijkt wel.

Als je normaal traint en niet gooit, horen ze alleen het terugleggen van de bar. En dat een aantal keer in een uur over de gehele dag. Een auto die voorbij rijdt zal meer geluid veroorzaken.
 
Als je normaal traint en niet gooit, horen ze alleen het terugleggen van de bar. En dat een aantal keer in een uur over de gehele dag. Een auto die voorbij rijdt zal meer geluid veroorzaken.

Ik hoor bij mij thuis geen autos voorbij rijden. Ik wens dan ook geen geluid van het terugleggen van de bar te horen.
 
Ik denk dat als je het gewoon tegen je buren zegt. Dat ze misschien iets kunnen horen, dat het dan geen probleem zou zijn. Of je moet echt ontzettende zeik buren hebben. (Net als ik) Die gaan lopen zeiken over elk geluid dat je maakt.
 
Ik denk dat als je het gewoon tegen je buren zegt. Dat ze misschien iets kunnen horen, dat het dan geen probleem zou zijn. Of je moet echt ontzettende zeik buren hebben. (Net als ik) Die gaan lopen zeiken over elk geluid dat je maakt.

Bij mn nieuwe buren ben ik bij avond 1 al gaan aankloppen.
 
Bij mn nieuwe buren ben ik bij avond 1 al gaan aankloppen.

Ik vind dat een beetje overdreven. Je hoort je buren altijd wel. Als je het gewoon met elkaar er over hebt, dan is er niks aan de hand.
 
Ik vind dat een beetje overdreven. Je hoort je buren altijd wel. Als je het gewoon met elkaar er over hebt, dan is er niks aan de hand.

Als jij op uw slaapkamer een constant getok wil horen en je er uit moet om 5u smorgens be my guest.

Ik wil dit niet en ik wacht niet met zulke dingen.
 
Ik hoor bij mij thuis geen autos voorbij rijden. Ik wens dan ook geen geluid van het terugleggen van de bar te horen.

Als ik het zo hoor zou je naast mij een behoorlijk probleem hebben. Ik ga in mijn eigen gym toch niet op eieren lopen.
 
Als ik het zo hoor zou je naast mij een behoorlijk probleem hebben. Ik ga in mijn eigen gym toch niet op eieren lopen.

Dan zouden we een probleem hebben.
 
Ben je zo'n vervelende man ja?

Ik ben een oude verzuurde man. Sta ook altijd vanachter mn gordijn de straat te begluren.
Heb ook een notitie boekje om alles te noteren.
 
Doe in het begin wel rustig aan, dus zonder geluidsoverlast spieren kweken. Als je dan sterk genoeg bent geworden, kun je volle bak gaan en de hele buurt 24/7 wakker houden.

Als ze dan komen klagen, ben je in ieder geval fysiek gereed voor een ouderwets potje knokken.
 
Doe in het begin wel rustig aan, dus zonder geluidsoverlast spieren kweken. Als je dan sterk genoeg bent geworden, kun je volle bak gaan en de hele buurt 24/7 wakker houden.

Als ze dan komen klagen, ben je in ieder geval fysiek gereed voor een ouderwets potje knokken.

In dat geval kunnen de meeste buren van dbb leden nog lang op hun 2 oren slapen. :D
 
Precies!
Ik heb altijd zoiets van "een ander hoeft geen last te hebben van jou hobby's".

Tegenwoordig moet je alles maar goed vinden onder het mom van verdraagzaamheid. Maar er zijn grenzen vind ik.

Ik heb speciaal wat meer uitgegeven aan rubber schijven en een goede rubberen vloer zodat mn buren geen last hebben van mijn home gym.
 
Iets horen betekend wat anders dan "overlast". Normaal terugleggen van een bar of dumbbell in rek geeft geluid, maar geeft echt geen decibel wat klagen rechtvaardig maakt. Zoals ik al zei te vergelijken met een voorbij rijdende auto of spelende kinderen in de tuin van de buren. Mensen in de buurt hoor je, overlast is een heel ander begrip.
 
Iets horen betekend wat anders dan "overlast". Normaal terugleggen van een bar of dumbbell in rek geeft geluid, maar geeft echt geen decibel wat klagen rechtvaardig maakt. Zoals ik al zei te vergelijken met een voorbij rijdende auto of spelende kinderen in de tuin van de buren. Mensen in de buurt hoor je, overlast is een heel ander begrip.

Als het daarbij blijft. Als ik zie hoe sommigen hun schijven op de baar rammen. en gooien met hun dumbbels eventueel nog wat liggen brullen. Dan blijft het al niet meer bij het terugleggen van de baar.
En in de gym moet dat kunnen,maar in een home gym niet vind ik.

Ik kan begrijpen mocht mijn buurman daar problemen mee hebben. Vandaar dat ik er op let als ik thuis train.
 
Back
Naar boven