Fitness Seller

Homegym: gewichten

Bezoekers in dit topic

Bosje2

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
3 mrt 2005
Berichten
87
Waardering
95
Lengte
1m91
Massa
100kg
Vetpercentage
12%
Ik ben van plan om thuis te trainen met losse gewichten, ik wil 2 dumbbells, en een curl-stang. Ik ben 16 jaar oud, 1.88 lang, en weeg 77 kg. ik ga niet benchen, hoeveel gewicht zouden jullie aanraden?? ik weet namelijk niet welke gewichtne ik moet kopen!
 
Koop gewichten (dumbbells en halterstang) waarbij je de schijven kan verwisselen. Kan je in heel veel sportzaken kopen en anders wel bij bijv. wehkamp of neckermann. De dumbbells zijn daar vaak 15kg in totaal per stuk. Wil je meer, dan zou je naar een echte fitnesszaak moeten gaan, die verkopen alles wat je wil aan gewichten en toestellen.

Succes
 
ik zit nu te denken aan:

4x 1.25 kg
4x 2.50 kg
4x 5.00 kg
4x 10.0 kg
2x dumbbell 30mm
1x curll-stang 30mm
is dit genoeg of zal ik er ook nog 2 van 20.0 kg kopen??
 
Ik zou eerst die dumbbells kopen (kan ook bij de kijkshop bijv) en dan steeds wat schijven bijkopen naarmate je sterker wordt.
 
Bosje2 zei:
ik zit nu te denken aan:

4x 1.25 kg
4x 2.50 kg
4x 5.00 kg
4x 10.0 kg
2x dumbbell 30mm
1x curll-stang 30mm
is dit genoeg of zal ik er ook nog 2 van 20.0 kg kopen??

Ik weet niet hoe lang je al traint, maar voor een beginner is het zeker genoeg, je kan later altijd meer kopen.
 
Ja ik train nu ongeveer 4 maanden, op een gewicht station, maar ik wil wat meer. En losse gewichten zijn echt een must
 
waarom ga je niet benchen ? ???
 
Zelda zei:
Ik weet niet hoe lang je al traint, maar voor een beginner is het zeker genoeg, je kan later altijd meer kopen.
Vind ik ook, je weet bovendien niet (ook al denk je het te weten) of je het binnen 6 maand nog wel gaat blijven doen (ow maar ik hoop het voor jou :D ). Dus: het lijkt me idd ruimschoots voldoende !
Grtz,
L.
 
Bosje2 zei:
ik zit nu te denken aan:

4x 1.25 kg
4x 2.50 kg
4x 5.00 kg
4x 10.0 kg
2x dumbbell 30mm
1x curll-stang 30mm
is dit genoeg of zal ik er ook nog 2 van 20.0 kg kopen??

lijkt me wel genoeg hoor om te beginnen. Mocht je hier niet meer genoeg aan hebben gewoon nog 2 van 20kg erbij kopen.
 
conanx zei:
waarom ga je niet benchen ? ???
Inderdaad bro, ik wou het net vragen!
Waarom ga je niet benchen?
 
johnny 01 zei:
Inderdaad bro, ik wou het net vragen!
Waarom ga je niet benchen?


daar gaan ze pecs van groeien, dat is niet de bedoeling .. :rolleyes:
 
Bosje2 zei:
Ik ben van plan om thuis te trainen met losse gewichten, ik wil 2 dumbbells, en een curl-stang. Ik ben 16 jaar oud, 1.88 lang, en weeg 77 kg. ik ga niet benchen, hoeveel gewicht zouden jullie aanraden?? ik weet namelijk niet welke gewichtne ik moet kopen!

Ben je geen echte hardcore wannabe beach boy? :rolleyes:


Je kan ook gaan squatten, koop alvast maar 100+ kg :D
 
BBnoel zei:
daar gaan ze pecs van groeien, dat is niet de bedoeling .. :rolleyes:

waarom moet zoiets nou meteen weer lullig ???
het kan toch ook zijn dat ie daar geen ruimte voor heeft, en gaan dumbbell pressen?!
 
precies; laat die gast eerst eens kennis maken met bb. als iemand hier nieuw komt en nog niet echt weet wat hij er mee aan moet en nog niet z'n benen traint oid krijg je altijd gelijk een hoop negatieve opmerkingen over beachboys ed, terwijl diegene waarschijnlijk zelf net zo begonnen is.

johnny, begin gewoon met het kopen van 2 dumbbells, heb ik ook gedaan, en bouw dan je collectie langzaam uit. thuis is heel veel mogelijk, zelfs zonder bankjes ed, dus als je nog op zoek bent naar tips, pm me maar ff voor m'n email. succes

kan me nog goed herinneren, toen ik hier kwam werd ik zo'n beetje uitgelachen dat ik zei dat ik thuis trainde en thuis zou blijven trainen; dat zou immers 'toch voor geen reet werken'. sommigen hier houden zich veel te krampachtig vast aan de 'regeltjes' op dbb, en zijn soms te dom om te redeneren dat je zonder een bench en squatrek óók massa op kunt bouwen. die 20kg die ik in minder dan één jaar gegained heb zal wel allemaal vet en vocht zijn volgens jullie :rolleyes:

it's about the effort you put into it
 
Dank je ik begin er aan, klopt heb weinig plaats maar ik zal uit gaan breiden. bedankt voor het advies!!
 
Ik heb goedkoop maar goed bruikbaar een dumbbellset bij Decathlon gekocht.
Was meen ik 10 euri voor 2 DB stangen met 4x2kg en 8x1kg schijven, goed voor 2 10kg DB's.
Heb toen gelijk nog 4 losse 2kg en 4 5kg schijven bijgekocht (deze kosten een krats bij Decathlon).
Zo kun je dumbbells van 24kg samenstellen, dat is om te beginnen ruimschoots voldoende, ook voor borst in het begin.
Deze stangen kunnen maximaal 8 schijven van 5kg opnemen, dus de dumbbells zijn uit te breiden tot 42kg (met 10kg schijven zelfs tot +/- 66kg, 6x10+2x2, alleen zijn het dan wel erg grote schijven voor DB's, je hebt dan dat de schijven tegen je onderarm kunnen stoten)
En ook niet duur bij Decathlon (ca 35€ p/st), een rechte stang van 180 of 200 cm en een EZ bar (stang met zig-zag vorm) om curls, military press, neck press mee te kunnen doen, als je iets verder bent met trainen.

En omdat je niet kunt benchen (geen ruimte voor bankje) kun je dat prima door DB press voor borst vervangen, deze kun je liggend op de vloer ook uitvoeren, en als je een stevig kistje of een krat tegen de wand zet en daar een plank van 120cm lang en 25-30cm breed oplegt heb je een provisorisch incline bankje (helling moet ongeveer 30 graden zijn).
En preacher curls bv. kun je met je arm hangend over de rugleuning van een fateuil doen, en met wat creativiteit kun je nog wel meer mogelijkheden in huis en in de tuin ontdekken.
ik doe bijvoorbeeld frontsquat met een dikke maaskei van +/- 140 kg die in mijn tuin ligt, daar ik in mijn gym en thuis (i.v.m. houten vloeren die denk ik niet genoeg draagkracht voor een squatrack met 200kg aan gewicht hebben, maar moet dit eens aan een bouwkundigge navragen) niet kan squatten, en om die kei voor mijn borst te krijgen moet ik eerst een sumo deadlift doen ermee.
 
Back
Naar boven