Fitness Seller

Homegym in appartement veiligheidsvraag (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

frez

Novice
Lid geworden
20 mei 2020
Berichten
3
Waardering
0
Hallo dames en heren...

Ik wilde graag mijn lege "logeerkamer" omtoveren tot een kleine thuimgym voor de momentjes tussendoor.
Ik woon in een appartment. Afspraken met onderburen zijn gemaakt, dus dat is geen probleem.
Inmiddels heb ik de doos van dit mooie squat-rek al binnen. https://gorillasports.nl/deal/multi-squat-rack (30kg staat op de doos)

Echter...
Ineens bedenk ik mij. Hoe veilig is dit m.b.t. de constructie/vloer van mijn appartement. Ik wil liever niet een verdieping lager eindigen tijdens een squat sessie.

Mijn appartement:
- Bouwjaar 1960
- 4e verdieping (4e van de 4 verdiepingen, dus bovenaan)
- betonnen ondervloer
- "Puzzel" sportvloer wordt ter plaatse gelegd


Doelstelling van de "Gym"
- Sporten in momentjes tussendoor.
- Ik wil military pressen, squatten en bench pressen.
- Maximale belasting van halterstang icm gewicht zal 70 kilo zijn. Voor zwaardere lifts ga ik naar de sportschool.
- Ik zal per uitzondering met max 1 andere persoon samen wat oefeningen doen.

Gewicht:
- Squatrek 30kg
- halterstang+gewicht 70kg
- Ik zelf 75kg
- Op den duur nog een halterbankje (geen idee hoeveel kilo, zeg 30)
- Op den duur misschien 2x 14KG dumbells
----
175kg op de betreffende spot waar het rek komt te staan.
- +1 vriend max 75/100 kilo


Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren. Hulp enorm gewaardeerd.
 
Stuur dat rack terug en koop een fatsoenlijke.
 
Met 70 kg squats hoef jij je geen zorgen te maken. Je denkt toch niet dat je zomaar even door een betonnen vloer zakt?
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Ik heb er geen verstand van en t leek me wel de moeite waard even na te vragen.
En wat betreft het rack, als ik hem dan toch al moet terug sturen van je kun je me misschien onderbouwen waarom? En waar ik dan op zou moeten letten? Het leek mij in orde namelijk, maar ik ben absoluut geen expert.
 
Ik heb er geen verstand van en t leek me wel de moeite waard even na te vragen.
En wat betreft het rack, als ik hem dan toch al moet terug sturen van je kun je me misschien onderbouwen waarom? En waar ik dan op zou moeten letten? Het leek mij in orde namelijk, maar ik ben absoluut geen expert.

Heb hem ook en is totaal niet stevig en staat niet stabiel. Heb hem zelfs al wat krom getrokken in twee maanden tijd. GS verkoopt rommel en de service is waardeloos. Ik zit al twee maanden te wachten op een stang van hun, check hun fb pagina...zo'n 1200 berichten van gedupeerden.
 
Heb hem ook en is totaal niet stevig en staat niet stabiel. Heb hem zelfs al wat krom getrokken in twee maanden tijd. GS verkoopt rommel en de service is waardeloos. Ik zit al twee maanden te wachten op een stang van hun, check hun fb pagina...zo'n 1200 berichten van gedupeerden.

Check, thanks voor de headsup. Heb hem nog in de doos dus ga het eens uitzoeken.
 
Dat gewicht is geen probleem. 2 dikke mensen zakken tijdens het neuken ook niet ineens door de vloer.
Heb jij dat proefondervindelijk geconstateerd?
 
Maar inderdaad kan je vloer dat makkelijk hebben. Alsnog zou ik niet gooien met barbell op de vloer.

Ik weet niet hoe het in de jaren zestig was, maar de meeste vloeren kunnen een statische belasting van 500 kilo per m2 in het midden van ruimte makkelijk aan. Een aquarium van 1000 kilo tegen de muur Is ook geen probleem. Zeker niet als het over wat oppervlak is verdeeld.
Kortom; moet kunnen.
 
Het is wel goed dat je er over nadenkt, ik wilde destijds in Mn studentenhuis ( arbeidershuisje uit 1900 ) met houten vloeren , geen beton , een waterbed ( ook oud dus er ging nog veel water in) neerzetten, dat was toch niet zo' n goed idee.
 
Op een betonnen vloer kan het.
 
Back
Naar boven