AndroidHealthClinic

Homegym in appartement (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

porro

Cool Novice
Lid geworden
29 mrt 2011
Berichten
55
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
73kg
Vetpercentage
12%
Ik woon in een appartement op de 2de verdieping. Een oude slaapkamer, 3 meter op 3 (9m*), doet dienst als homegym. Ik leef echter met de schrik dat de vloer zou kunnen instorten.

Na veel opzoekwerk ben ik er nog steeds niet uit, zeker omdat ik geen concrete gegevens heb over de structuur van het gebouw. Ik weet dat het beton is, en daar stopt het.

Het meest voorkomende antwoord is dat het onwaarschijnlijk is...



Momenteel heb ik een barbarian cage met pulley (180 kg), megatec bankje (46 kg) en zo'n 150kg aan ijzer.

Reken mij daarbij en je zit om en bij de 450kg.



Alles staat nu nog los op de vloer. Ik heb echter een hoop rubbertegels van FS besteld, die zouden dienen om in en rond de cage te leggen, dus voor geluidsdemping, maar kunnen ook onder de poten van het rack gelegd worden indien dat het gewicht wat zou spreiden. (http://www.fitness-seller.nl/rubbertegels/)

Ik ben niet van plan om te deadliften in mijn kamer en niets te laten vallen (hout vasthouden). Enkel de spotters van de cage zullen af en toe bij failure de bar van mij moeten overnemen [emoji12]



Moet ik mij zorgen maken voor instortingsgevaar denk je?

En wat raden jullie aan? Gewoon de rubbertegels onder het rack, bench en mijn halterschijvenhouder? Of spreid dat het gewicht niet goed genoeg en moet ik op zoek naar een grote houten plaat of iets dergelijk?

Het probleem met dat laatste is wel dat ik geen flauw idee heb hoe ik een plaat, van laat ons zeggen 2 meter op 2, in godsnaam in mijn kamer zou moeten krijgen. Met de lift / trap is onmogelijk, alsook een ladderlift.



Ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen want ik lig er elke avond over te piekeren...





Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dit vroeger in mijn flat ook gehad. Enigste probleem waren de onderburen die klaagden. Je kunt dus beste wel dempen. Verder ga je het gewicht echt niet verdelen door een plaat of iets dergelijks.
Als het een standaard flat betreft is dit gewoon gewapend beton. Hier gaat echt niet zomaar de boel afbreken en instorten.
Ga inderdaad niet lopen stuiteren dat is niet goed
 
Ik woon in een appartement op de 2de verdieping. Een oude slaapkamer, 3 meter op 3 (9m*), doet dienst als homegym. Ik leef echter met de schrik dat de vloer zou kunnen instorten.

Na veel opzoekwerk ben ik er nog steeds niet uit, zeker omdat ik geen concrete gegevens heb over de structuur van het gebouw. Ik weet dat het beton is, en daar stopt het.

Het meest voorkomende antwoord is dat het onwaarschijnlijk is...



Momenteel heb ik een barbarian cage met pulley (180 kg), megatec bankje (46 kg) en zo'n 150kg aan ijzer.

Reken mij daarbij en je zit om en bij de 450kg.



Alles staat nu nog los op de vloer. Ik heb echter een hoop rubbertegels van FS besteld, die zouden dienen om in en rond de cage te leggen, dus voor geluidsdemping, maar kunnen ook onder de poten van het rack gelegd worden indien dat het gewicht wat zou spreiden. (http://www.fitness-seller.nl/rubbertegels/)

Ik ben niet van plan om te deadliften in mijn kamer en niets te laten vallen (hout vasthouden). Enkel de spotters van de cage zullen af en toe bij failure de bar van mij moeten overnemen [emoji12]



Moet ik mij zorgen maken voor instortingsgevaar denk je?

En wat raden jullie aan? Gewoon de rubbertegels onder het rack, bench en mijn halterschijvenhouder? Of spreid dat het gewicht niet goed genoeg en moet ik op zoek naar een grote houten plaat of iets dergelijk?

Het probleem met dat laatste is wel dat ik geen flauw idee heb hoe ik een plaat, van laat ons zeggen 2 meter op 2, in godsnaam in mijn kamer zou moeten krijgen. Met de lift / trap is onmogelijk, alsook een ladderlift.



Ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen want ik lig er elke avond over te piekeren...





Alvast bedankt!

Komt wel goed schatje
 
Niks aan de hand :p

Wij plaatsen 500/600+ kg op 1m2(kluizen), ook op belgische vloeren ;)
 
Mensen plaatsen zelfs een aquarium van 1000 liter. Lijkt me dus geen probleem
 
Zou wel even eerst je buren inlichten dat als ze last hebben van het geluid ze je gerust een sms mogen sturen of even telefoneren...

Dus ff inlichten, zeggen dat als ze last hebben van het geluid je nog altijd extra matten kunt kopen om het geluid te dempen, en een kaartje achterlaten met je gsmnummer

(Want je gsm heb je meestal bij de hand, en als je traint staat er muziek op, waardoor je de bel niet hoort. En als ze al komen aanbellen, als er dan niemand open doet, bellen ze de politie waarschijnlijk en dan heb je liever niet)
 
Ja de buren zijn ingelicht en die matten van FS doen hun werk.

Zou ik dan nog een mat onder elke poot van de cage leggen?

Jullie reacties zijn alvast geruststellend!
 
Hoe zit het met een bovenwoning, waarvan de vloer van hout is en niet van beton? Heb er nu een aquarium staan van 210 liter (die ik wil verplaatsen) en wil een halterbank in die kamer plaatsen van 81 kilo. Ik weeg 96 nu en hier komen nog gewichten bij uiteraard. Ik schat de totale gewicht inclusief gewichten: zo'n 300 kilo. De aquarium die er staat weegt ook rond 300 kilo en ik heb hem al ruim een jaar staan zonder problemen.

Ik heb ook in diezelfde kamer aan tafel gegeten met totaal 4 personen, dat is schattend: 280 kilo plus 300 van de aquarium = 580 kilo.

Als ik het zo zie dan is die halterbank van 81 kilo inclusief mijn gewicht en schijven geen probleem.. Heeft iemand ervaring of kennis met de belastbaarheid van een houten vloer van een bovenwoning?
 
Hoe zit het met een bovenwoning, waarvan de vloer van hout is en niet van beton? Heb er nu een aquarium staan van 210 liter (die ik wil verplaatsen) en wil een halterbank in die kamer plaatsen van 81 kilo. Ik weeg 96 nu en hier komen nog gewichten bij uiteraard. Ik schat de totale gewicht inclusief gewichten: zo'n 300 kilo. De aquarium die er staat weegt ook rond 300 kilo en ik heb hem al ruim een jaar staan zonder problemen. Ik heb ook in diezelfde kamer aan tafel gegeten met totaal 4 personen, dat is schattend: 280 kilo plus 300 van de aquarium = 580 kilo. Als ik het zo zie dan is die halterbank van 81 kilo inclusief mijn gewicht en schijven geen probleem.. Heeft iemand ervaring of kennis met de belastbaarheid van een houten vloer van een bovenwoning?

Probeer zo dicht mogelijk tegen een muur te staan, en de poten van de halterbank zo dicht mogelijk op de draagbalken
 
Back
Naar boven