XXL Nutrition

Homegym in garage, enkelsteens muur isoleren noodzakelijk? En welke indeling?

Bezoekers in dit topic

Van het weekend de rack opbouwen en heen en weer sjouwen dan maar :)

De vloer heb ik gekocht bij rubbermagazijn.nl, ze hadden zo'n rol van 15 meter bij 1,5 meter in de aanbieding (staat niet meer op de site, was een op=op actie).
Maar ze hebben uiteraard nog wel andere kleuren.
 
Van het weekend de rack opbouwen en heen en weer sjouwen dan maar :)

De vloer heb ik gekocht bij rubbermagazijn.nl, ze hadden zo'n rol van 15 meter bij 1,5 meter in de aanbieding (staat niet meer op de site, was een op=op actie).
Maar ze hebben uiteraard nog wel andere kleuren.

Met deze gasten ben ik idd ook mee in contact, is het wat die vloer? en redelijk lijmbaar?
 
De vloer is perfect, exact dezelfde die ze bij Fit4Free (waar ik meestal train) en andere fitnesscentra gebruiken.
Vloer is ook echt zwaar, zo'n volle rol weegt behoorlijk wat, kan je mooi mee deadliften.
Maar ook een stuk van bijvoorbeeld 1,5 bij 3 meter weegt al paar kilo, je hoeft het dus helemaal niet te verlijmen aan de ondergrond.
Gewoon uitrollen en het ligt stevig genoeg op de grond.
Ik had voor de zekerheid dubbelzijdig tape (voor tapijten) gekocht, maar deze heb ik dus maar niet gebruikt.

Je moet voor zo'n rol wel even diep in je buidel tasten, maar als je het budget ervooor hebt raad ik het zeker aan.
 
Misschien is een ventilator aan het plafond ook een optie voor in de zomer. Dat kan erg benauwd worden dan in een garage. Mooie vloer heb je. Het zou voor mij geen optie zijn omdat ik een grote garage bezit en nogal regelmatig apparaten anders moet indelen en op tapijt kan je nog in je eentje alles verschuiven.
 
Ik heb het best wel snel warm en vrees nu al voor de zomer :(
Heb iig al een flinke 150mm ventilator die lucht naar buitentrekt, als dat niet voldoende is idd een ventilater erbij aan het plafond!

Wat een luxe! :) Ik zou mijn vloer graag willen in ruilen voor een grotere garage haha
 
Ik heb het best wel snel warm en vrees nu al voor de zomer :(
Heb iig al een flinke 150mm ventilator die lucht naar buitentrekt, als dat niet voldoende is idd een ventilater erbij aan het plafond!

Wat een luxe! :) Ik zou mijn vloer graag willen in ruilen voor een grotere garage haha

Bij mij was het dak het "probleem" zomers... het was om te stikken, nu nieuwe roofing erop laten leggen en iso pir platen op het dak en nu is het te doen in de zomer, evt airco aan.
 
Ik heb dus de stap genomen om de boel te isoleren en nu alweer een maand met mijn pa aan het klussen geweest.

Het is nu bijna af en superblij dat ik de stap genomen heb, warmte winst is aanzienlijk merkbaar.

2n21vgg.jpg



En afgelopen weekend de rubberen vloer erin gelegd:

2n7kqhl.jpg


Woensdag komen de spiegels en hopelijk ook de levering van Fitness seller.
Dan kan ik eindelijk dit weekend/volgende week weer gaan trainen ipv klussen!

Ziet er zeer netjes uit!

Ik weet niet wat voor bankje je hebt, maar die van mij heeft een handvat en 2 wieltjes aan de achterkant. Die rij je zo uit het rack. Of anders is het misschien mogelijk om je stang om te ruilen voor een kortere?
Heb je die losse dumbbells nog gekocht? Ik zou niet voor 50mm dumbbells gaan iig.
 
Toen ik er mee bezig was, heb ik regelmatig van kennissen gehoord:
"wat ben je een watje, gewoon ff warmlopen en dikke trui aan, blabla Rocky Balboa style blablabla."
Maar je piept wel anders als het onder nul is in je garage en je dan wilt beginnen aan je workout, zeker als je door werk tijdgebonden bent en niet elke keer uitgebreid de tijd kan nemen om warm te lopen.
Een geïsoleerde ruimte is dan echt geen overbodige luxe!

Thanks! Ik heb de Barbarian Warrior Multi Bench.
Die hebben idd wielen (was ook een must :)).
Ik heb denk ik al de best mogelijke indeling gevonden.
De achterkant van de cage+lat pulley zet ik tegen mijn achterdeur (beetje krap met in en uit de garage lopen daar, maar dat neem ik maar voor lief).
Zo heb ik aan de voorkant nog 1 meter vrije ruimte, genoeg om het bankje zo eruit te rijden (alhoewel het nog steeds ff oppassen is om de voet van het bankje niet tegen de spiegel te knallen).
Kortere stangen geen optie, ik wil persé met 220cm 20kg stangen trainen, omdat ik als ik weer een keer in een sportschool train, niet opnieuw moet gaan wennen :P

Die losse dumbbells heb ik wel gekocht, ik heb hier en daar achteraf idd slechte verhalen gelezen.
Oei... ik moet het zelf nog uitproberen, hopelijk hoor ik bij die groep die er wel positief over is (A)
 
Toen ik er mee bezig was, heb ik regelmatig van kennissen gehoord:
"wat ben je een watje, gewoon ff warmlopen en dikke trui aan, blabla Rocky Balboa style blablabla."
Maar je piept wel anders als het onder nul is in je garage en je dan wilt beginnen aan je workout, zeker als je door werk tijdgebonden bent en niet elke keer uitgebreid de tijd kan nemen om warm te lopen.
Een geïsoleerde ruimte is dan echt geen overbodige luxe!

Thanks! Ik heb de Barbarian Warrior Multi Bench.
Die hebben idd wielen (was ook een must :)).
Ik heb denk ik al de best mogelijke indeling gevonden.
De achterkant van de cage+lat pulley zet ik tegen mijn achterdeur (beetje krap met in en uit de garage lopen daar, maar dat neem ik maar voor lief).
Zo heb ik aan de voorkant nog 1 meter vrije ruimte, genoeg om het bankje zo eruit te rijden (alhoewel het nog steeds ff oppassen is om de voet van het bankje niet tegen de spiegel te knallen).
Kortere stangen geen optie, ik wil persé met 220cm 20kg stangen trainen, omdat ik als ik weer een keer in een sportschool train, niet opnieuw moet gaan wennen :P

Die losse dumbbells heb ik wel gekocht, ik heb hier en daar achteraf idd slechte verhalen gelezen.
Oei... ik moet het zelf nog uitproberen
, hopelijk hoor ik bij die groep die er wel positief over is (A)

Bedoel je de vaste dumbbells die al voorgemaakt zijn en niet meer los kunt krijgen?

Zoja wat heb je dan slecht gehoord erover, ben nl zelf van plan in de loop v/h jaar bij fitness seller ze te kopen.
 
Nee die bedoel ik niet.
De vaste dumbbells had ik geschrapt van het lijstje en ben gegaan voor de olympische 50mm dumbbell halters en veersluitingen.
 
Toen ik er mee bezig was, heb ik regelmatig van kennissen gehoord:
"wat ben je een watje, gewoon ff warmlopen en dikke trui aan, blabla Rocky Balboa style blablabla."
Maar je piept wel anders als het onder nul is in je garage en je dan wilt beginnen aan je workout, zeker als je door werk tijdgebonden bent en niet elke keer uitgebreid de tijd kan nemen om warm te lopen.
Een geïsoleerde ruimte is dan echt geen overbodige luxe!

Thanks! Ik heb de Barbarian Warrior Multi Bench.
Die hebben idd wielen (was ook een must :)).
Ik heb denk ik al de best mogelijke indeling gevonden.
De achterkant van de cage+lat pulley zet ik tegen mijn achterdeur (beetje krap met in en uit de garage lopen daar, maar dat neem ik maar voor lief).
Zo heb ik aan de voorkant nog 1 meter vrije ruimte, genoeg om het bankje zo eruit te rijden (alhoewel het nog steeds ff oppassen is om de voet van het bankje niet tegen de spiegel te knallen).
Kortere stangen geen optie, ik wil persé met 220cm 20kg stangen trainen, omdat ik als ik weer een keer in een sportschool train, niet opnieuw moet gaan wennen :P

Die losse dumbbells heb ik wel gekocht, ik heb hier en daar achteraf idd slechte verhalen gelezen.
Oei... ik moet het zelf nog uitproberen, hopelijk hoor ik bij die groep die er wel positief over is (A)
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Dit bankje heb ik ook :)

Ik ben er benieuwd naar hoe je garage er nu uit ziet, kon je je dip en optrek gebeuren nog wat kwijt?
 
Die dip en optrek station had ik eind vorig jaar nog aan mijn neefjes gegeven, gezien zij het al konden gebruiken.

Maar nu ik die Barbarian cage heb, kan ik daarmee ook pullups en dips doen, scheelt weer ruimte! :)
 
Nee die bedoel ik niet.
De vaste dumbbells had ik geschrapt van het lijstje en ben gegaan voor de olympische 50mm dumbbell halters en veersluitingen.

Aaah die, ja die heb ik ook liggen en zijn idd niet zo handig, tenzij je heel veel 5kg schijven het, vanaf 10kilo schijf kan je geen enkele oefening meer doen om ROM te klein is..

Daarom dat ik spaar voor die vaste dumbbells, scheelt ook een hoop gezeik met constant gewicht op en af steken..
 
We zijn nu paar trainingen verder met die 50mm dumbbells en ze bevallen me eigenlijk best goed! :D

Ik heb heel wat 5kg en 1,25kg schijven, daarmee is het goed te doen.
Alleen die veersluitingen zitten in de weg, bij smalle grip borst of schouder steekt zo'n veer zowat in mijn oog.
Binnenkort maar es die Lockjaw Pro bestellen, dan moet dat probleem ook opgelost zijn :)
 
We zijn nu paar trainingen verder met die 50mm dumbbells en ze bevallen me eigenlijk best goed! :D

Ik heb heel wat 5kg en 1,25kg schijven, daarmee is het goed te doen.
Alleen die veersluitingen zitten in de weg, bij smalle grip borst of schouder steekt zo'n veer zowat in mijn oog.
Binnenkort maar es die Lockjaw Pro bestellen, dan moet dat probleem ook opgelost zijn :)

Mooi werk!

Die link in je handtekening is die sarcastisch bedoelt?
 
Nee absoluut niet sarcastisch, tegenovergestelde!
Volgens mij alweer 2 jaar geleden begon ik ineens superveel last te krijgen van eelt die ook begon te scheuren (met name onder mijn vingers).
Pullups, rows etc. kon ik daardoor echt niet meer doen door bloeden en pijn (jep... ben een watje :P).
Deze handschoenen (zijn eigenlijk pads), heeft me helemaal van het probleem verholpen gelukkig.
 
Nee absoluut niet sarcastisch, tegenovergestelde!
Volgens mij alweer 2 jaar geleden begon ik ineens superveel last te krijgen van eelt die ook begon te scheuren (met name onder mijn vingers).
Pullups, rows etc. kon ik daardoor echt niet meer doen door bloeden en pijn (jep... ben een watje :P).
Deze handschoenen (zijn eigenlijk pads), heeft me helemaal van het probleem verholpen gelukkig.
Als je last hebt van eelt moet je je grip aanpassen.
Een beetje eelt heb je altijd, maar ik denk niet dat je met een goede grip ook gaat bloeden.
 
Denk eerder dat het door ouderdom komt, heb er voorheen nooit last van gehad en train nu 10+ jaar (ook nooit last van droge huid en kloofjes in de winter, afgelopen jaren helaas wel).

En trainde altijd met handschoentjes van Nike bijvoorbeeld, bij de vingers beschermt het tot ongeveer tot eerste kootje van mijn vingers.
Precies daarboven begon eelt te vormen (altijd al eelt gehad daar), dat is niet erg en inderdaad altijd aanwezig als je traint.
Maar als het gaat scheuren en bloeden is het een ander verhaal :(
Nu ik met de pads train, heb ik er geen last meer van.
Eelt is stuk minder en het scheurt niet, kan daarom dus weer met volledige grip trainen :)
 
Back
Naar boven