AndroidHealthClinic

Homegym in garage, enkelsteens muur isoleren noodzakelijk? En welke indeling? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ja klopt, als je nog geen enkele aansluiting in je garage hebt.
Moet je eerst weer buizen aanleggen wat geld en als je niet handig bent ook veel tijd kost.
Daarnaast nog een verwarming aanschaffen...
Is idd veel goedkoper ja, voordat je die stookkosten eruit hebt..
 
En dat voor die paar dagen in het jaar dat het vriest.
Ik zou het sowieso eerst uittesten voordat je meteen alles gaat aanleggen.
 
Train ook in een garage. Nooit last van kou, daar kleed je je toch gewoon op?
Hoeveel mensen lopen er wel niet hard buiten in de winter en verder alle andere buitensporten als voetbal, gaan toch allemaal door.
Ik begin met een trui en een vest en na 1 oefening gaat het vest uit en heb ik het heerlijk. Moet wel handschoenen aan maar daar is verder ook niks mis mee. Onderschat niet hoe snel een lichaam het warm krijgt dat aan het sporten is, zelfs tijdens krachtsport.

Kan het grotendeels beamen, train ook in een niet geisoleerde garage en geen verwarming. Is de eerste 10 minuten koud, maar draaglijk. Persoonlijk veel meer last van de warmte in de zomer.
Hoe je bencht met handschoenen is me wel een raadsel.
 
Ik wil sowieso wit geverfde OSB platen tegen de muur, zodat ik gemakkelijk dingen kan ophangen en het netter uit ziet vind ik.
Als ik dat dan toch al doe, kan ik net zo goed wat isolatie materiaal er tussen doen.
Misschien beter met polystyreen platen, is wat dunner (dus meer ruimte over) en goedkoper.

Of anders dampopenfolie op de OSB platen, en deze direct tegen de muur schroeven (dus geen raamwerk en isolatiemateriaal ertussen).
 
Kan het grotendeels beamen, train ook in een niet geisoleerde garage en geen verwarming. Is de eerste 10 minuten koud, maar draaglijk. Persoonlijk veel meer last van de warmte in de zomer.
Hoe je bencht met handschoenen is me wel een raadsel.

benchen met handschoenen is simpel, het is te vergelijken als squaten met schoenen. ;)
gewoon niet al te dikke met grip. Van die bouwvakkers dingen. Als het vriest is het ijzer niet vast te houden. Zo nergens last van. Zelfs in de zomer wil ik ze nog wel eens dragen als ik zweetpoten heb. perfect voor grip.
 
Ik train sinds een jaar nu altijd met handschoenen, met newgrips:
http://www.newgrip.eu

Zeker in de winter, want dan heb ik droge huid en had ik last van gescheurd eelt toen ik zonder handschoenen trainde, echt pijnlijk :(
 
Hebben jullie trouwens geen last van condens op jullie spiegels in de winter?
 
Ik heb dus de stap genomen om de boel te isoleren en nu alweer een maand met mijn pa aan het klussen geweest.

Het is nu bijna af en superblij dat ik de stap genomen heb, warmte winst is aanzienlijk merkbaar.

2n21vgg.jpg



En afgelopen weekend de rubberen vloer erin gelegd:

2n7kqhl.jpg


Woensdag komen de spiegels en hopelijk ook de levering van Fitness seller.
Dan kan ik eindelijk dit weekend/volgende week weer gaan trainen ipv klussen!
 
Ziet er goed uit! wat is de uiteindelijke opbouw geworden per laag?
 
Thanks!
Je bedoelt de isolatie?
Ik zocht dus naar zo dun mogelijk en zo hoog mogelijke R waarde.
Want breedte van garage valt echt tegen met wat ik ermee wil, dus wilde zo min mogelijk ruimte verliezen.
Heb daarom uiteindelijk gekozen voor "Styrofoam IB isolatieplaat 20mm" tussen het raggelwerk.
buiten -> muur -> dampopen folie -> raggelwerk + styrofoam -> dampdicht folie -> OSB platen
(onder de rubberen vloer heb ik nog 2mm dampdichte ondervloer geplaatst)
 
Nice... en evt extra ventilatie toegepast voor het vocht? zou zonde zijn van je matriaal als het gaat roesten.
 
Thanks!
Je bedoelt de isolatie?
Ik zocht dus naar zo dun mogelijk en zo hoog mogelijke R waarde.
Want breedte van garage valt echt tegen met wat ik ermee wil, dus wilde zo min mogelijk ruimte verliezen.
Heb daarom uiteindelijk gekozen voor "Styrofoam IB isolatieplaat 20mm" tussen het raggelwerk.
buiten -> muur -> dampopen folie -> raggelwerk + styrofoam -> dampdicht folie -> OSB platen
(onder de rubberen vloer heb ik nog 2mm dampdichte ondervloer geplaatst)

Slechts 20mm? Wat is hiervan de RC waarde?
 
Yes dat ook gedaan, wordt zelfs een mechanische ventilatie :)
Boven in midden van garage heb ik al een gat in de muur voorbereid van 150mm.
De ventilator moet ik nog erin monteren, dat doe ik zodra de spiegels gemonteerd zijn, kan ik de draden mooi wegwerken boven de lijst van de spiegel :)


-- edit --


R= 0,85
Niet veel dus volgens het boekje, maar scheelt in praktijk echt veel.
Zeker als het buiten onder nul is (ik heb een Zebro kacheltje die ik zowel voor de isolatie en na de isolatie heb gebruikt bij zelfde buitentemperaturen, na de isolatie hoefde die niet meer voluit te branden terwijl de temp ook hoger was binnen).
 
Laatst bewerkt:
Yes dat ook gedaan, wordt zelfs een mechanische ventilatie :)
Boven in midden van garage heb ik al een gat in de muur voorbereid van 150mm.
De ventilator moet ik nog erin monteren, dat doe ik zodra de spiegels gemonteerd zijn, kan ik de draden mooi wegwerken boven de lijst van de spiegel :)


-- edit --


R= 0,85
Niet veel dus volgens het boekje, maar scheelt in praktijk echt veel.
Zeker als het buiten onder nul is (ik heb een Zebro kacheltje die ik zowel voor de isolatie en na de isolatie heb gebruikt bij zelfde buitentemperaturen, na de isolatie hoefde die niet meer voluit te branden terwijl de temp ook hoger was binnen).

Is opzich niet zo heel veel idd, maar zolang het in de praktijk werkt is het goed toch :) Ziet er iig netjes uit.
 
Ziet er goed man ! Ga je veel plezier in beleven.

p.s. lift je pa ook ? Ziet er buff uit met dat petje !
 
lol, daar gaat mijn pa om lachen en zijn mening bevestigen :D
Hij lift niet en vind ik dat maar wat aanklooi met trainen, hij is van de oude stempel en vind dat echt trainen je doet met zwaar werk, zoals op het land werken, wegen leggen, tuinieren, in de keuken staan en o.a. zakken meel/rijst etc. verplaatsen etc. etc. Daarmee wordt je veel sterker dan beetje spelen met gewichten :P
 
Het begin ziet er zeer netjes uit kerel, ben erg benieuwd naar het eind resultaat.

met wie bouw je dit allemaal als ik mag vragen?
 
Dank je! Met zijn tweeën, ik zelf en heb de hulp van mijn pa ingeschakeld die wat meer ervaring heeft met verbouwingen etc.
 
Levering van Fitness-Seller is binnen, prima communicatie en levering, blij het daar besteld te hebben!

Vanavond even een begin gemaakt met uitpakken, voel me weer net een klein kind haha :D

2ik37s7.jpg



De 50mm schijvenstandaard wordt helaas nageleverd, onbekende levertijd vooralsnog :(
Gelukkig had ik nog een rol rubber, die heb ik op maat gesneden en aan de wand getimmerd met latjes.
Zo kan ik veilig schijven tegen de muur 'opbergen' en zonder teveel lawaai, ziet er ook nog goed uit al zeg ik het zelf :)

Oh man, zit nu te tubben over hoe ik de powerrack ga plaatsen, mijn garage is echt te smal om comfortabel de rack te plaatsen :'(
In de lengte zou beste zijn, dan heb ik voor en achter de rack lekker veel ruimte (handig als ik bankje eruit moet halen bijvoorbeeld).
Maar het is dan wel krap in de breedte (287cm) met de 220cm barbell, je kan er dan maar nèt langslopen, schijven erop schuiven is dus ook lastig.
Het zou opzich niet erg zijn als aan beide kanten van de barbell gewoon muur was, maar ik heb daar spiegels hangen.
Iets te onvoorzichtig met de barbell (vrije ruimte 30cm aan beide kanten) en spiegel aan diggelen.

In de breedte van de garage plaatsen, heb ik zeker genoeg ruimte voor de barbell aan beide kanten.
Maar dan is er weer weinig ruimte voor en achter de rek.
Wordt een gepriegel om het bankje uit de rack te krijgen, en voor de rack weinig ruimte om te deadliften...

Zucht... heb een grotere garage nodig :P

Wat zouden jullie doen?
 
Wat zouden jullie doen?

Passen en met en gaande weg vind je de juiste opstelling wel hoor!

Even een vraagje waar je je die vloer van weg? zijn dat rollen van 1.50 mtr breed?
 
Back
Naar boven