Fitness Seller

Homegym startidee (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Sport2000

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
24 nov 2004
Berichten
6.796
Waardering
29
http://www.helisports.nl/fitnessapparatuur/krachtapparatuur/Marcy-MWB-850-Halterbank.html
lijkt me een heel aardig apparaat met veel opties, de bank is verticaal verstelbaar dus ook shoulderpress kan, en ook onderkant borst kan ermee getraind worden:)
daarnaast zijn de draagsteunen los te halen en kun je het dus ook als sqautrek gebruiken, weliswaar alleen om de stang eruit te halen en geen veiligheidspinnen ofzo, maar toch erg handig.
de prijs valt me enorm mee, en het word in de benelux ook nog gratis thuisbezorgd :cool:

wat vinden jullie ervan?:)


de foto even erbij;

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
ik heb niet echt een voorkeur voor die all in one aparaten...

je zit altijd wel ergens tegenaan,maar om te beginnen thuis,waarom niet!
 
prijs valt op zich wel mee

voor de rest moet ik me bij mike aansluiten
 
@ Sport2000: er is vanaf nu een nieuwe sectie hiervoor. Ik heb dit topic er dan ook naartoe verplaatst.
 
Ik heb het apparaat ook thuis staan. Zal even opsommen wat de voor en nadelen zijn, misschien maakt dat het iets makkelijker ;)

Voordelen:
- Sterk, steun kan ongeveer 700lbs aan, bankje 600lbs.
- Steun staat stabiel, al wordt het wel iets minder als je m tot bovenaan uitschuift voor de squat.
- Degelijke rollers, de leg extension zou tot 80kg aankunnen, maar heb er al 100 op gehad ;)

Nadelen:
- Haltersteunen vallen net buiten die randjes die je bij een olympische halter hebt om de plaats van je handen te bepalen.
Ik heb altijd mijn middelvinger op die randjes gezet met bankdrukken, maar dat gaat hier dus niet omdat de steun in de weg zit.
- Boven ongeveer 40kg leg extension gaat het bankje naar voren kantelen. Hier moet je dus even wat schijven op leggen om toch te kunnen trainen.
- De pinnen om hoogte in te stellen bij het bankje en de steunen werken met een soort trek / draai systeem. Hierdoor moet je vaak een paar keer trekken voordat die pin weer naar buiten komt om in het gaatje te vallen (ingewikkeld uitgelegd, maar je merkt het vanzelf :p).
- Leuk dat je er een priesterbankje bij krijgt, maar hier kun je geen volledige uitslag mee halen aangezien je dan tegen de rollers van de leg-extension aankomt.
- Onderste zitdeel van het bankje kan niet onafhankelijk ingesteld worden.
- Onderkant borst (decline geloof ik) bankdrukken gaat niet, de steun kan niet ver zat zakken, dus tenzij je armen van ruim een meter hebt kun je de halter niet uit de steunen pakken :(

Ik kan er goed mee trainen, maar als ik het over zou kunnen doen, had ik m niet gekocht. Sowieso omdat ik binnenkort een powerrack ga halen en die steunen dan overbodig worden...
 
een domme vraag mss maar zou dit roesten moest het buiten staan? ik heb namelijk geen plaats meer hier op mijn kamer en ik zou het onder het afdak zetten op mijn terras... mss niet zo een goed idee maar ik moet nu bankdrukken met een stoel en een plank die ik op mijn bed leg :D en het is zeker niet gemakkelijk als je deftig wil bankdrukken om elke keer zelf de barbell te moeten pakken van op de grond enzo
 
een domme vraag mss maar zou dit roesten moest het buiten staan? ik heb namelijk geen plaats meer hier op mijn kamer en ik zou het onder het afdak zetten op mijn terras... mss niet zo een goed idee maar ik moet nu bankdrukken met een stoel en een plank die ik op mijn bed leg :D en het is zeker niet gemakkelijk als je deftig wil bankdrukken om elke keer zelf de barbell te moeten pakken van op de grond enzo

er zal iig iets aan dat ding gaan roesten, en volgens mij zijn de verbindingen eerst aan de beurt...
 
dat zat ik ook zo te denken :) pfff ik wil een bank grrrrr :p
 
er zal iig iets aan dat ding gaan roesten, en volgens mij zijn de verbindingen eerst aan de beurt...

en als je flink gaat benchen met roestende verbindingen . . . .. :cool:
 
Waarom geen powerrack kopen met een los bankje?
 
Ik heb het apparaat ook thuis staan. Zal even opsommen wat de voor en nadelen zijn, misschien maakt dat het iets makkelijker ;)

Voordelen:
- Sterk, steun kan ongeveer 700lbs aan, bankje 600lbs.
- Steun staat stabiel, al wordt het wel iets minder als je m tot bovenaan uitschuift voor de squat.
- Degelijke rollers, de leg extension zou tot 80kg aankunnen, maar heb er al 100 op gehad ;)

Nadelen:
- Haltersteunen vallen net buiten die randjes die je bij een olympische halter hebt om de plaats van je handen te bepalen.
Ik heb altijd mijn middelvinger op die randjes gezet met bankdrukken, maar dat gaat hier dus niet omdat de steun in de weg zit. je bedoelt dat je dus genoodzaakt bent om vrij smal te banken?
- Boven ongeveer 40kg leg extension gaat het bankje naar voren kantelen. Hier moet je dus even wat schijven op leggen om toch te kunnen trainen.dat boeit niet:D
- De pinnen om hoogte in te stellen bij het bankje en de steunen werken met een soort trek / draai systeem. Hierdoor moet je vaak een paar keer trekken voordat die pin weer naar buiten komt om in het gaatje te vallen (ingewikkeld uitgelegd, maar je merkt het vanzelf :p).
- Leuk dat je er een priesterbankje bij krijgt, maar hier kun je geen volledige uitslag mee halen aangezien je dan tegen de rollers van de leg-extension aankomt.kunnen die er niet simpelweg afgeklikt worden dan?
- Onderste zitdeel van het bankje kan niet onafhankelijk ingesteld worden. betekend dat automatisch dattie in 1 positie blijft steken? of als je het bovendeel versteld gaat het onderste deel mee?
- Onderkant borst (decline geloof ik) bankdrukken gaat niet, de steun kan niet ver zat zakken, dus tenzij je armen van ruim een meter hebt kun je de halter niet uit de steunen pakken :(

Ik kan er goed mee trainen, maar als ik het over zou kunnen doen, had ik m niet gekocht. Sowieso omdat ik binnenkort een powerrack ga halen en die steunen dan overbodig worden...
iemand nog andere ideeën? een powerrack is sowieso geen optie want heb daar geen ruimte voor. sportschool is ook ff moeilijk, druk, reistijd etc etc
 
Nadelen:
- Haltersteunen vallen net buiten die randjes die je bij een olympische halter hebt om de plaats van je handen te bepalen.
Ik heb altijd mijn middelvinger op die randjes gezet met bankdrukken, maar dat gaat hier dus niet omdat de steun in de weg zit. je bedoelt dat je dus genoodzaakt bent om vrij smal te banken? Yep. Iets breder als schouderbreedte is echt de max.
- Boven ongeveer 40kg leg extension gaat het bankje naar voren kantelen. Hier moet je dus even wat schijven op leggen om toch te kunnen trainen.dat boeit niet:D
- Leuk dat je er een priesterbankje bij krijgt, maar hier kun je geen volledige uitslag mee halen aangezien je dan tegen de rollers van de leg-extension aankomt.kunnen die er niet simpelweg afgeklikt worden dan? Dat gaat niet lukken. Als het in elkaar zit krijg je het niet zo makkelijk meer uit elkaar
- Onderste zitdeel van het bankje kan niet onafhankelijk ingesteld worden. betekend dat automatisch dattie in 1 positie blijft steken? of als je het bovendeel versteld gaat het onderste deel mee? onderste deel gaat iets mee, maar dit kun je dus niet zelf bepalen
;)
 
ik heb namelijk geen plaats meer hier op mijn kamer

Waarom geen dumbbells en een verstelbare bank?
Die zet je eenvoudig langs een wand in je kamer!

P1010105 (Medium).JPG
 
Waarom geen dumbbells en een verstelbare bank?
Die zet je eenvoudig langs een wand in je kamer!

niet iedereen heeft 2000+ EUR om te besteden an DBs hoor :D
 
niet iedereen heeft 2000+ EUR om te besteden an DBs hoor :D

Met 2000 euro red je het niet hoor;)

't kan ook anders, zelf ben ik begonnen met een oude verstelbare bank en een set verroeste vaste dumbbells (geeft overigens dezelfde voldoening) en je bent voor een paar honderd klaar.
 
Met 2000 euro red je het niet hoor;)

't kan ook anders, zelf ben ik begonnen met een oude verstelbare bank en een set verroeste vaste dumbbells (geeft overigens dezelfde voldoening) en je bent voor een paar honderd klaar.

vandaar het plusteken ;)

als je voor een paar honderd DBs hebt liggen wil ik die gerust van je overnemen :D
 
vandaar het plusteken ;)

als je voor een paar honderd DBs hebt liggen wil ik die gerust van je overnemen :D

Ik heb deze set alweer ruim tien jaar.
En durf met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te zeggen dat degene die voor hetzelfde geld 10 jaar geleden een auto heeft gekocht die auto niet meer heeft en met minder plezier van z'n auto heeft genoten dan ik van de dumbbells (en de rest van mijn leven zal doen, en m'n kinderen na mij!)

'T is allemaal een kwestie van prioriteiten stellen.....

Btw. 10 jaar geleden heb ik de set 'oude dumbbells' verkocht, maar bij tijd en wijle wordt dergelijks voor niet teveel aangeboden op o.a. marktplaats (ik vertel niets nieuws denk ik).

Maar uiteindelijk gaat het om een Homegym startidee.

En ik wil aangeven dat je met een beperkt budget en een beperkte ruimte toch volwaardig kan trainen.

Met een verstelbare bank, rug en zitting, en een paar verstelbare dumbbells of een set vaste dumbbells kan je goed trainen en een goede fysiek opbouwen, desnoods in combinatie met een geregeld bezoek aan een sportschool.

'T draait er niet om wat je hebt aan materiaal maar aan karakter!
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven