XXL Nutrition

Homegym vloer (verhuis)

  • Topic starter Lork
  • Startdatum
  • Reacties 5
  • Weergaven 952
  • Volgers 1

Bezoekers in dit topic

Lork

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
22 mei 2007
Berichten
4.272
Waardering
404
Lengte
1m78
Massa
99kg
Dit is de situatie waar jullie misschien kunnen helpen:

De huidige homegym moet verhuizen. De ruimte waar deze zal komen is een garage met een betonvloer die niet overal even waterpas ligt, verschillen tot +- 2cm. Nu moet deze vloer waterpas komen. Het probleem zit hem in de hoogte. Veel ruimte om de vloer te verhogen is er niet.

Ik kan "proberen" de vloer te egaliseren maar hier heb ik geen ervaring mee. Mijn idee is om een houten rooster te maken met daarop osb en daarop dan mijn huidige gym met rubber tegels.

Maar... de houten balken zouden niet hoger mogen zijn dan +-3cm.

Ik vraag me af of deze balken het gewicht kunnen dragen en welke balken zouden jullie gebruiken? Of zijn er nog andere ideeën?

Hoor het graag
 
Egaliseren, of een houten kader maken en de oneffenheden ophogen met spietjes? Gewoon zorgen dat je genoeg dwarslatten gebruikt, erna een osb of triplex vloer erop, en evt een platform maken met rubberen matten. Klaar is kees...
 
Bedankt voor de antwoorden.

De vraag is als ik een houten kader maak met balk(jes) van 2cm hoog en 7cm breed, of dit genoeg sterkte heeft en geen krak zal zeggen op bepaalde plekken
 
Zolang je volgens mij genoeg balkjes gebruikt, zodat de spanning over meerdere vlakken kan verdeeld worden en dus meer steun heeft, denk ik niet dat dit kwaad kan... daarop gewoon dikke triplex platen leggen en evt een platform voor deadlifts en oly lifts. desnoods 2 stroken van dubbele rubberen mat/tegels leggen waar je deadlift etc
 
Back
Naar boven