AndroidHealthClinic

Homegym voor beginner?

Bezoekers in dit topic

kidmonster

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
16 okt 2010
Berichten
4.251
Waardering
124
Lengte
1m80
Massa
88kg
Vetpercentage
10%
Hey DBB's

Ik ben sinds kort op zoek naar wat spullen voor een homegym. Nu heb ik wat gevonden en het is allemaal nieuw alleen vraag ik mij af of dit zonde van mijn geld is aangezien ik het als een hobby zie en eigelijk meer ook niet.

Ik ga hopelijk het leger in dus het kan zo maar zijn dat ik het ongeveer een jaar nuttig kan gebruiken en daarna niet meer.

Wat ik gezien heb:
Marcy AB-4050 Verstelbare Bank
http://www.helisports.nl/benches/Marcy-AB-4050-Verstelbare-Bank.html
PowerMark 355 Press Rack
http://www.helisports.nl/squat-en-press-racks/PowerMark-355-Press-Rack.html
Kroon Iron Gewichtschijven 31mm
http://www.helisports.nl/gewichten/gewichtschijven-ijzer-31mm.html
EZ stang+2x korte halter+1x lange halterstang.

Kosten:
Bankje: 60,- (2e hands gezien)
Rack: 125,-
Gewichten: 125,- (begin met 85kg)
EZ: 24,-
2x halt.: 14,40
1x halt.: 22,50
Totaal: 370,90

Nu vind ik dit eigelijk veelste veel. En vraag me nu ook af of het wel slim is om dit te kopen. Ik betaal 35 euro per maand aan de fitness alleen vind ik dat weggegooid geld. De fitnes is zowieso te duur voor wat je er allemaal hebt enigste voordeel is dat het dicht bij huis is en alles wat opzich nodig is staat er wel.

Wat vinden jullie het beste om te doen.
groetjes ;)
 
Je kan het spul aanschaffen, jaartje op trainen, leger in gaan en vervolgens je spullen verkopen zodat je nog deels geld terug krijgt.

Maar omdat je al aangeeft dat je het veel geld vindt, kan je ook gewoon een jaartje bij de fitness blijven.

Maar wat ga je na dat jaar doen? Leger in en helemaal niet meer trainen?
 
tnx voor de snelle reactie, als ik het verkoop krijg ik er inderdaad nog wat voor terug. gewichten 1.5 euro per kg 2e hands zal dat ongeveer op 1 euro liggen of zelfde prijs wie weet. Rest kan ik ook nog mooi bedrag voor terug krijgen dat weet ik wel zeker :).

Als ik word aangenome voor leger etc zit ik lange tijd hele week op kazerne enzo. Opleiding dus dat zal wel 2 jaar ongeveer worden en als je eenmaal paraat komt is het ook vaak op de kazerne. Daar ben ik nog niet helemaal zeker van maar op de kazerne hebben ze ook wel een fitness dus dan is het eigelijk overbodig.

Fitness in het dorp kost me 35 per maand dus zoon 400 per jaar. Ik ben nu ongeveer een jaar bezig dus dat is hetzelfde als wat dat spul me gaat kosten.

Ben nog niet helemaal zeker of ik er veel voordeel mee ga krijgen als ik het voor thuis ga kopen
 
Kan je alle oefeningen doen in de fitness?
Want een homegym kan beperkingen opleggen aan de oefeningen die je wilt uitvoeren.
Of je geeft meer geld uit aan apparatuur...

Waar het eigenlijk op neer komt is dat als jij bij de fitness door blijft gaan dan ben je ong. 400 euro kwijt voor nog een jaartje, en als je spul zou aanschaffen voor thuis ben je het ook ong. kwijt met enigste voordeel dat je het weer kan verkopen.

Als ik jou was zou ik er nog een nachtje over slapen, en een paar dingen op een rijtje zetten van voor en nadelen ;)
 
:) jah dat is een goeie. Waarom ik aan een homegym denk is eigelijk omdat ik de fitness meer duur vind. En het enigste wat ik er qua oefeningen op achteruit ga is een cable apparaat ding weet naam niet echt. En daar doe ik alleen triceps extension op en natuurlijk het cardio gedeelte. En 3 buikspier apparaten. Verder doe ik allees met een bankje met dumbbells en af en toe iets met een ez stang. Dus de pressrack is opzich overbodig alleen voor benchpress kan ik die gebruiken. Dus weet niet of die ook wel veel nut voor mij heeft. Benen kan ik niet training ivb met blessure.
 
Het enigste wat ik nodig heb is een bankje. wat stangen en gewichten zodat ik met ez/dumbbells te werk kan gaan. En kwa gewicht valt alles opzich ook reuze mee. Ik denk dat met 60kg in totaal al alles kan doen. Alleen incline barbell row doe ik met 70kg dus. Bench press kan ik vervange door dumbbell press. en op school is ook een fitness dus kan ik daar wel gaan bankdrukke xD
 
Als je een home gym gaat aanschaffen moet je het goed doen, en niet half.

Die bench die je hebt uitgezocht is nix, slap gammel ding, hebben vrienden van me ook. Kan beter de Bodycraft nemen, maar is 3-4 x zo duur.

Squat press rack is leuk voor eerste maand, daarna kom je er achter dat het wel heel beperkt is en met bepaalde oefeningen, en zeker als je alleen traint niet erg veilig. Niet doen dus.

125 kg aan schijven? Wat wil je daarmee doen?
Kom je ook binnen no time achter dat het wel heel beperkt is, zeker als je nog eens 2 dumbbells gaat aanschaffen.
Dan kom je met je schijven altijd k*t uit, en moet je gewoon minimaal nog een set van 125 kg kopen.

Advies : als het maar voor een jaartje is, blijf lekker in de gym. Wil je ooit een home gym, doe het goed en koop een power cage met lat pull uitbrijding en stevige bench en een shit load aan gewichten.
Anders is het zonde van je geld.
 
Mijn ervaring, goedkoop = duurkoop.
1. Of je kiest voor een gym abbo. Dit kost je dan 35euro per maand, waarom vindt jij dit eigenlijk weggesmeten geld? Je trained er toch voor zoveel je wilt?
Een internet abbo kost toch ook geld per maand en is toch maar voor te internetten? tv voor tv te kijken,...

2. Of je kiest voor er deftig voor te gaan, laat het budget het niet toe dan kom je alleen maar duurder uit uiteindelijk. Je koopt zoals ik wat bagger materiaal (dat ik toen dan ook zelf dacht dat het goed genoeg was) en uiteindelijk schaf je dan goed materiaal aan en kan je de "rommel' voor een prikje verkopen.

Wil je budget vriendelijk gaan zoek je gewoon het internet maar eens af, genoeg koopjes te vinden. Alleen bij goed materiaal moet je er snel bij zijn. Maar een powerrack voor thuis lijkt me toch een must en als je goed zoekt kom je dat wel tegen.
Ga je er echt voor en doe je het goed met 2dehands materiaal heb je op 2 jaartjes bij de gemiddelde gym je eigen gym terug verdient.
 
Ik zie net dat het maar voor een jaartje is. Dan zou ik zeker gewoon naar de gym gaan. En anders 2dehands zoeken, zeker niet nieuw.
 
Een homegym is alleen maar voor echt serieuze mensen of je moet iemand kennen die heel handig een rack en dergelijke aan elkaar kan lassen. Alle goedkope troep die ik heb gekocht in het begin is nutteloos geweest. Maar de duurdere spullen staan er nog steeds. Als je maar 1 jaar ga trainen, is het beste om gewoon naar een sportschool te gaan. Tenzij je een goede vriend heb met een homegym.

Sowieso vind ik een homegym voor beginners eerder beperkend. Tenzij je voor de grote compound oefeningen gaat, gaat het goed, maar rug trainen met de combinatie die je aangeeft is zeer beperkt (ik mis het zelf namelijk ook, ik heb alleen een free rack en ik wil graag weer eens optrekken en lat pulleys doen)
 
Als je helemaal nooit meer gaat trainen in je homegym als je in het leger zit zou ik het ook niet kopen.
Anders kan ik je wel aanraden om een homegym te kopen, maar zoals ze zeggen, dan moet je het goed doen en degelijk materiaal kopen.

Voor gewichten is dat dan 50mm, met 50mm barbell.
Powercage is gemakkelijk maar niet noodzakelijk. Ik hem een squatrack met goede spotters en dat is voorlopig ook goed genoeg. Heb een staaf om mij aan op te trekken dus dat zit ook goed. En je kan alles trainen. Ik heb alles gekocht voor +/- 500€.

Maar als het maar voor een jaar is zou ik ook gewoon naar de gym gaan.
 
Oke tnx voor de reactie's allemaal :).

Probleem zit eigelijk in de gym waar ik nu zit. Betaal opzich veel geld en wat er staat is niet echt veel. dumbbells tot 20kg en dat is af en toe te weinig. schijven zit wel goed. Voor de rest heb ik niet echt veel om te doen. Ik kan niet deadliften/squatten. Mijn benen kan ik atm gewoon helemaal niet gebruiken.

De rede waarom ik een homegym wil is dat ik met een bankje 2 dumbbells en een ez stang hetzelfde kan doen als wat ik nu in de gym doe. En voor de kilo's hoef ik het nog niet te doen ook ik ben nog niet echt sterk xD.

plus dat de openingstijden gewoon k*t zijn. ik ben af en toe laat uit van school rond 7/8 uur thuis dan heb ik nog maar een uurtje tot 9 uur voor de gym dicht is.

Maar denk dat ik er nog een nacht over ga slapen.
 
Succes! Ik ga ook verder met mijn homegym nu.
Moet veel teveel betalen voor het abo.
Lang wachten, etc.

Meestal heb ik meer gedaan in minder tijd thuis dan wat ik in de gym doe.

Het is en blijft natuurlijk wel een dure aankoop.

Als je plaats hebt zou ik niet twijfelen ;)
 
Succes! Ik ga ook verder met mijn homegym nu.
Moet veel teveel betalen voor het abo.
Lang wachten, etc.

Meestal heb ik meer gedaan in minder tijd thuis dan wat ik in de gym doe.

Het is en blijft natuurlijk wel een dure aankoop.

Als je plaats hebt zou ik niet twijfelen ;)
tnx, jij ook succes he.
 
Je kan makkelijk in het weekend, trainen hoor en zowiezo op de vrijdag, als je dan in dienst zit.
Net alsof je dan geen tijd daar meer voor hebt.
En als je paraat zit, heb je ook gewoon weekend en soms wel eerder ook, dus kan je gewoon thuis trainen.

En op elke kazerne kan je gewoon trainen, ook al vond ik dan dat niet elke sportzaal, echt hardcore was haha, maar das mijn mening.
 
Je kan makkelijk in het weekend, trainen hoor en zowiezo op de vrijdag, als je dan in dienst zit.
Net alsof je dan geen tijd daar meer voor hebt.
En als je paraat zit, heb je ook gewoon weekend en soms wel eerder ook, dus kan je gewoon thuis trainen.

En op elke kazerne kan je gewoon trainen, ook al vond ik dan dat niet elke sportzaal, echt hardcore was haha, maar das mijn mening.
jah heb ze gezien dus weet wat je bedoelt ;P. En kan inderdaad in het weekeind trainen ;P.
 
Back
Naar boven