XXL Nutrition

'Homemade' Fatburner (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

man_of_magic

Dutch Bodybuilder
20 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2002
Berichten
486
Waardering
6
Lengte
1m85
Massa
90kg
Vetpercentage
25%
In mijn 'quest' naar de ideale fatburner/stacker/oppepper whatever you wanna call it kwam ik elke keer weer ingr. tegen in producten die ik niet wilde zoals Chroom picolinaat, Witte Wilgenbast enz., of de verhouding cafeine/efedrine was niet optimaal. Dus ben ik zelf op zoek gegaan naar de juiste ingr. voor een 'schone' en effectieve formule.

Na veel zoeken en vragen heb ik de producten gevonden waarmee je zelf een redelijk goede en voordelige fatburner kan samenstellen. Over het algemeen is deze stackcombo. per dosis voordeliger dan de merknamen (Xenadrine enz).

Ok de 'receptuur', je hebt nodig:

1. cafeine houdende supplementen
2. efedrine houdende supplementen
3. Groen Thee Capsules (a 400 gr met 50 % polyfenolen)
4. L-Tyrosine capsules


De producten die ik gebruik zijn:

1. Eclipse 2000 Caffeine Anhydrous 100 caps a € 12.00
(175mg cafeine) / Kaizen Cafeine 100 caps a € 15.00 (200 mg cafeine)
2. De Tuinen Zeedruif(Ma Huang) 60 caps. a € 6.99
(400 mg a 6 % efedrine = 24 mg) (nagevraagd klantenserv.)
3. BodyVitaal Groene Thee Capsules 60 caps. a € 8.14
(400 mg a 50 % polyfenolen)
4. NOW L-Tyrosine 60 caps. a €11.95
(500 mg tyrosine)

Per dosis adviseer ik:

1. 1 cap. Caffeine = € 0.12 / € 0.15
2. 1 cap. Zeedruif =€ 0.12
3. 2 cap. Gr. thee =€ 0.27
4. 1 cap. Tyrosine =€ 0.20
------------------------------------
Kosten p/dosis +/- =€ 0.71 / € 0.74

De uiteindelijke prijs per dosis kan nog lager. Bij De Tuinen krijg je bijv. op de 2e pot van een product 25 % korting. Bij een hoop online shops krijg je kwantum korting als je boven een bepaald bedrag bestelt.

Waarom werkt de bovenstaande 'stackcombo.':
De Efedrine/Cafeine verhouding voldoet aan de 20mg/200mg die wetenschappelijk bewezen is als effectief zijnde. L-Tyrosine versterkt de werking en ook van Groene Thee zijn al voldoende bewijzen geleverd dat ze de vetverbranding stimuleerd.

Je kan de dosis 3 x per dag nemen, ik zou met 2 x beginnen om te kijken hoe je er op reageert.


De supplementen gebruikt kan je vinden op de onderstaande links:

http://www.bodyvitaal.nl/ => Groene Thee Caps.
http://www.perfectbody.nl/ => Cafeine Anhydrous
http://www.perfectbody.nl/product_t...6&session_id=63cb953cc42b2a2cfdb9dd660bf57c7d => Kaizen Cafeine
http://www.nova-vitae.com => NOW L-Tyrosine
http://www.vitadvice.nl => AOV L-Tyrosine (voordeligste merk)
http://www.detuinen.nl/ => Zeedruif (Ma Huang)



Greetz,

Man_of_Magic


Ps. Niet gebruiken bij hartkwalen, anti-depresiva enz.

Ps2. Wat voetnoten voor de liefhebbers:

1. Armstrong, W.J., Johnson, P., & Duhme, S. (2001). The effect of commercial thermogenic weight loss supplement on body composition and energy expenditure in obese adults. Journal of Exercise Physiology, 4, 28-34

2. Astrup, A., Breum, L.,& Toubro, S. (1995). Pharmacological and clinical studies of ephedrine and other thermogenic agonists. Obesity Research, 3, S537-S540

3. Astrup, A., Buemann, B., Christensen, N.J., Toubro, S., Thorbek, G., Victor, O.J., & Quaade, F. (1992). The effect of ephedrine/caffeine mixture on energy expenditure and body composition in obese women. Metabolism, 41, 686-688

4. Astrup, A., Lundsgaard, C., Madsen, J., & Christensen, N.J. (1985). Enhanced thermogenic responsiveness during chronic ephedrine treatment in man. American Journal of Clinical Nutrition, 42, 83-94

5. Astrup, A., Madsen, J., Holst, J.J., & Christensen, N.J. (1986). The effect of chronic ephedrine treatment on substrate utilization, the sympathoadrenal activity, and energy expenditure during glucose-induced thermogenesis in man. Metabolism, 35, 260-265

6. Astrup, A. & Toubro, S. (1993). Thermogenic, metabolic, and cardiovascular responses to ephedrine and caffeine in man. International Journal of Obesity, 17, S41-S43

7. Bell DG, Jacobs I. (1999). Combined caffeine and ephedrine ingestion improves run times of Canadian Forces Warrior Test. Aviation, Space and Environmental Medicine, 70, 325-329

8. Boozer, C.N., Nasser, J.A., Heymsfield, S.B., Wang, V., Chen, G., & Solomonm, J.L. (2001). An herbal supplement containing Ma Huang-Guarana for weight loss: a randomized, double blind trial. International Journal of Obesity, 25, 316-324

9. Breum, L., Pedersen, J.K., Ahlstrom, F., & Frimodt-Moller, J. (1994). Comparison of an ephedrine/caffeine combination and dexfenfluramine in the treatment of obesity. A double-blind centre trial in general practice. International Journal of Obesity and Related Metabolic Disorders, 18, 99-103


10. Dulloo AG ; Duret C ; Rohrer D ; Girardier L ; Mensi N ; Fathi M ; Chantre P ; Vandermander J Efficacy of a green tea extract rich in catechin polyphenols and caffeine in increasing 24-h energy expenditure and fat oxidation in humans.
Am J Clin Nutr, 70(6):1040-5 1999 Dec

11. Dulloo AG, Seydoux J, Girardier L, et al. Green tea and thermogenesis: interactions between catechin-polyphenols, caffeine, and sympathetic activity. Int J Obes Relat Metab Disord 2000;24:252-258.

http://www.lef.org/prod_hp/abstracts/php-ab074.html
http://www.thorne.com/altmedrev/greentea5-4.html
 
Laatst bewerkt:
misschien even handig om te vermelden welke ingredienten je bij welke winkel heb gekocht. scheelt wat zoekwerk :)
 
Originally posted by -Ma3stro-
misschien even handig om te vermelden welke ingredienten je bij welke winkel heb gekocht. scheelt wat zoekwerk :)

Done :thumb:
 
top :rocker: Wat zijn jou resultaten met deze stack?
 
Nadeel is dat je best wat moet slikken voor wat normaal in 1 cap zit.
 
Originally posted by -Ma3stro-
top :rocker: Wat zijn jou resultaten met deze stack?

Met de Groen Thee/E/C combo 3 weken -1,5 % vet massa gelijk, de Tyrosine heb ik vh weekend pas binnengekregen dus die gaat deze week meedoen.

By the way als iemand goedkopere/betere producten weet/vindt voor deze combo. posten !!!

Zolang je de E/C verhouding van 20mg/200mg aanhoudt krijg je resultaten. Als je kijkt naar de formules van 'de merken' kom je dezelfde ingr. tegen.
 
Originally posted by Zwier
Nadeel is dat je best wat moet slikken voor wat normaal in 1 cap zit.

Ik heb er geen moeite mee, een paar potjes meer of minder zal voor de meesten hier niet uitmaken.
 
ik mis de aspirine look-a-like
 
Originally posted by man_of_magic
By the way als iemand goedkopere/betere producten weet/vindt voor deze combo. posten !!!.

Naast ephedra, caff en tyrosine (ben niet aan groene thee, te weinig literatuur die zegt dat het werkt, teveel die zegt dat het niet werkt) zijn er twee producten die ik essentieel vind in een fatburner : yohimbine Hcl en coleus forskohlli
 
Originally posted by Big Cat


Naast ephedra, caff en tyrosine (ben niet aan groene thee, te weinig literatuur die zegt dat het werkt, teveel die zegt dat het niet werkt) zijn er twee producten die ik essentieel vind in een fatburner : yohimbine Hcl en coleus forskohlli

coleus forskohlli is zover ik weet weinig harde data over beschikbaar ?!

Over de Groen thee, voor mij werkt het iig en ander goed anti-oxidantje.
 
Een alternatief voor de De Tuinen Zedruif caps zijn de Kruidvat Energie Totaal tabs.

Ik ben vandaag door Kruidvat gebeld(nav een e-mail) over het % Efedrine/Cafeine in dit product:

Guruana extract 250 mg (10% a 25 mg Caf.)
Panax Ginseng Extract 150 mg
Ma Huang Extract 335 mg (6% a 20.1 mg Efe.)


@Big Cat maar ben je met me eens dat dit een voordelig alternatief is voor 'de merken' ?
 
Originally posted by man_of_magic
coleus forskohlli is zover ik weet weinig harde data over beschikbaar ?!

Over coleus is bewezen dat het bijdraagt aan de aanmaak van cAMP in de cellen, wat vetverlies bevordert. Houd adenosine laag en dus leptine hoog.
 
Originally posted by man_of_magic
@Big Cat maar ben je met me eens dat dit een voordelig alternatief is voor 'de merken' ?

Uiteraard. Ik ken geen enkele topatleet die die merken gebruikt. Maar die gebruiken dan ook wel echte ephedrine en geen ma huang.
 
Originally posted by Big Cat


Uiteraard. Ik ken geen enkele topatleet die die merken gebruikt. Maar die gebruiken dan ook wel echte ephedrine en geen ma huang.


Ik ben blij dat je dit beaamd. Er zijn namelijk zoveel mensen die zichzelf verliezen in het markting geweld van bedrijven als Cytodyne(Xenadrine) en Muscletech(Hydrocycut) dat ze die absurde prijzen betalen zonder verder te kijken.

Waar zou ik echte efedrine kunnen kopen ?
 
Laatst bewerkt:
tab van 25 mg, 75 tabs ongeveer. Kost 75 euro
is wat ik ervoor moet betalen... als ik het bestel bij iemand die ik ken... ik weet niet wat de markt prijs is. Ik heb het overigens nog niet besteld.
dus niet goedkoop.
 
Originally posted by soulreaver


ik ook, welke stof zou je het beste kunnen nemen daarvoor??
gewoon aspirine, overal verkrijgbaar.
 
Originally posted by ErEf
tab van 25 mg, 75 tabs ongeveer. Kost 75 euro
is wat ik ervoor moet betalen... als ik het bestel bij iemand die ik ken... ik weet niet wat de markt prijs is. Ik heb het overigens nog niet besteld.
dus niet goedkoop.

Hmm, het hele doel van deze post was laten hoe je zelf een voordelige eigen effectieve burner kon samenstellen, maw, ik hou het bij Ma Huang it works for me.

Thanx anyway voor de info.
 
Kort gezegd:

haal bij het kruidvat energie totaal en koop extra guarana tabletten.. en je hebt je effectieve burner?
 
Originally posted by soulreaver
Kort gezegd:

haal bij het kruidvat energie totaal en koop extra guarana tabletten.. en je hebt je effectieve burner?

Ik weet dus niet wat het Cafeine gehalte van die Guruana tabs is.

In de energie tabs. zit nl. Guruana extract (10 % gehalte caf.) en die guruana pillen zijn gewone samengeperste zaden. Dus dit % kan weer verschillen. Ik heb nog het tel. nummer in m'n mobiel staan vh kruidnummer vanwaar ik gebeld ik PM 'm wel even, kan je erover informeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven