XXL Nutrition

Shocking News Honderdduizend doden door aardbeving Haïti

Bezoekers in dit topic

Te hopen dat het meevalt, vaak zijn eerste schattingen zeer inaccurraat. In eerste instantie was er overigens sprake van enkele honderden doden en nu dus 100.000. Grote kans dat het ergens in het midden uitkomt, nog steeds tragisch.

Het grappige aan dit soort posts is dat je eigenlijk helemaal niet hoopt dat het meevalt, ik bedoel je zult er niet wakker van liggen? En over een meevaller praten, alsof de bedrijfsresultaten gepresenteerd worden: Jongens, het waren maar 50.000 doden.

Niet aanvallend bedoeld, iedereen maakt zulke posts. Ik maak me er zelf ook schuldig aan. Maar inhoudelijk is dit altijd zo nutteloos bedacht ik me even.
 
Het grappige aan dit soort posts is dat je eigenlijk helemaal niet hoopt dat het meevalt, ik bedoel je zult er niet wakker van liggen? En over een meevaller praten, alsof de bedrijfsresultaten gepresenteerd worden: Jongens, het waren maar 50.000 doden.

Niet aanvallend bedoeld, iedereen maakt zulke posts. Ik maak me er zelf ook schuldig aan. Maar inhoudelijk is dit altijd zo nutteloos bedacht ik me even.

Tja dan is iedere reactie in feite nutteloos, de doden breng je er toch niet mee terug. Hoe kan jij beoordelen dat ik niet hoop dat het meevalt dan? Ben niet zo sensatiebelust dat ik hoop dat er records sneuvelen door een aardbeving.
 
Tja dan is iedere reactie in feite nutteloos, de doden breng je er toch niet mee terug. Hoe kan jij beoordelen dat ik niet hoop dat het meevalt dan? Ben niet zo sensatiebelust dat ik hoop dat er records sneuvelen door een aardbeving.

Dus jij zit nu duidelijk op je stoel te denken aan Haïti en hoopt verdomd hard dat het getal niet klopt?
 
Dus jij zit nu duidelijk op je stoel te denken aan Haïti en hoopt verdomd hard dat het getal niet klopt?

Als ik het nieuws lees over honderduizend doden hoop ik inderdaad dat het minder is. Het is nou ook weer niet zo dat ik huilend op mijn stoel zit en een niet bestaande god aanroep om te bidden voor minder doden.
 
Het grappige aan dit soort posts is dat je eigenlijk helemaal niet hoopt dat het meevalt, ik bedoel je zult er niet wakker van liggen? En over een meevaller praten, alsof de bedrijfsresultaten gepresenteerd worden: Jongens, het waren maar 50.000 doden.

Niet aanvallend bedoeld, iedereen maakt zulke posts. Ik maak me er zelf ook schuldig aan. Maar inhoudelijk is dit altijd zo nutteloos bedacht ik me even.
Ik hoop toch ook echt dat het meevalt met die doden, zitten huilen idd niet. Ik ga er toch minder licht over dan jij dan.
 
Als ik het nieuws lees over honderduizend doden hoop ik inderdaad dat het minder is. Het is nou ook weer niet zo dat ik huilend op mijn stoel zit en een niet bestaande god aanroep om te bidden voor minder doden.

Was ook maar een hersenspinsel. Natuurlijk hoopt iedereen dat het meevalt.
 
Was ook maar een hersenspinsel. Natuurlijk hoopt iedereen dat het meevalt.

Je hebt wel vaker vage hersenspinsels. Had je weer aan de hasjpijp gelurkt holystonely?
 
Het volk betaalt altijd pannekoek, ook als de regering 'betaalt'. En het minste wat de Nederlandse regering kan doen is wel hulptroepen sturen.

Dit is natuurlijk een afschuwelijke ramp die in omvang zijn weerga niet kent. Ik wist niet dat er rond de Carribean zo'n seismisch epicentrum lag waar twee platen langs elkaar schuren.

Ik bedoel ook nog je eigen zuurverdiende centjes afgeven. :)
 
Moeder Natuur begint aan haar uitdunningsronde, hopefully we're not next :(
 
Moeder Natuur begint aan haar uitdunningsronde, hopefully we're not next :(

Platentectoniek trekt zich niet echt iets aan van wat er op de oppervlakte gebeurt ;)

Vind het echt erg. Haïti is al zo een gefaald land, nu dit nog erbij.
 
Platentectoniek trekt zich niet echt iets aan van wat er op de oppervlakte gebeurt ;)

Vind het echt erg. Haïti is al zo een gefaald land, nu dit nog erbij.
Haha weet ik wel, ik zit iedereen maar wat angst aan te jagen :)
 
wat er daar gebeurd is tragisch...het armste land van Zuid-Amerika waar de gemiddelde leeftijd 37 jaar is en slechts ~3,7% ouder dan 65 jaar is....en dan dit. Echt gruwelijk als je het leed ziet van die mensen....en op individueel en sociaal vlak is dit natuurlijk een gigantische tragedie en diep, diep bedroevend...

Ik hoop dan ook echt, echt dat de aantallen niet kloppen en uiteindelijk "mee zullen vallen"....wat natuurlijk slechts een idiote cijfermatige nuance verschil is.

Maar ok...ik kan me wel iets voorstellen bij de reactie van Holy-Moly...alleen dan in iets andere vorm. Op meta-niveau zijn we gewoon met steeds meer mensen op deze aarde...en rampen gebeuren de kans dat er steeds meer mensen slachtoffer worden van zo'n ramp wordt dus groter. Meer mensen, meer "doelwitten"...meer leed. Je zou je dan kunnen afvragen of het vanuit die invalshoek gezien misschien niet beter is als we met iets minder mensen rondlopen op deze aardbol? Minder hongersnoden, minder slachtoffers bij ander rampen, minder geld nodig om overbevolkte arme landen overeind te houden waar de bevolking nog steeds toeneemt zonder dat er cheografisch draagvlak is.... het is een zeer klinisch, koud en calculerend argument, maar een armgument is het wel.

Dat neemt niet weg dat het op individueel en menselijk vlak gruwelijk is als dit ook maar iemand overkomt.,...en dat zo'n ramp in arme regio's nog decennia lang effect heeft op de stabiliteit, maatschappelijke en economische ontwikkeling moge duidelijk zijn.

Wat heel verwarmend is is dat de VS (bij uitstek !!) behoorlijk rigoreus de registers opentrekt om hulp te bieden (ze hebben dan ook wel het eea goed te maken) en dat er ook redelijk vlot wordt gereageerd in de rest van de wereld. Het is allen zo jammer dat er een ramp nodig is om solidariteit te willen en blijkbaar te kunnen hebben.

---------- Toegevoegd om 10:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:53 ----------

Haha weet ik wel, ik zit iedereen maar wat angst aan te jagen :)


Gaia leeft
!!!

:D
 
de schatting is zelfs opgelopen van tienduizenden tot een half miljoen
 
Je hebt wel vaker vage hersenspinsels. Had je weer aan de hasjpijp gelurkt holystonely?

Gisteravond had ik alleen franse magere zure, maar die werkt niet geestverruimend. :p
 
de schatting is zelfs opgelopen van tienduizenden tot een half miljoen

Het meest verschrikkelijke is dat veel mensen nog levend onder het puin liggen. Kleine kans dat het gros van die mensen het overleven.
 
:( Klote zooi........
 
Back
Naar boven