Fitness Seller

honger na 20 min trainen

Bezoekers in dit topic

hetspookjee

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
14 jun 2010
Berichten
5
Waardering
0
Hallo, als ik train krijg ik altijd honger waardoor ik energie verlies in hoeveelheden dat ik vaak gewoon stop. Ik heb werkelijk van alles geprobeerd om weer de drive te vinden om door te gaan en het enige wat hielp was een reep snickers. Nou vind ik dat een slechte oplossing en ik vroeg me af of iemand advies heeft voor welk soort pre workout supplement ik zou kunnen nemen.

Voor alle duidelijkheid train ik na mijn ontbijt, een uur daarna. Voordat mensen gaan zeggen krijg ik hetzelfde honger gevoel tijdens het trainen dan als ik om 5 uur zou trainen. Uiteraard met een uur daarvoor een maaltijd mrt koolhydraten, lees rijst en pasta oid.

Bij voorbat dank, casper
 
Groter ontbijt nemen ? of anders zoals je zelf aangeeft een pre work out,
alleen daarbij verschilt de werking per persoon heel erg, zelf werken mesomorph en noxipro het beste voor mij.

Edit: Of evt een energie drankje tijdens het trainen nemen.
 
Als ik 's morgens ga trainen krijg ik ook niks omhoog, ben om die reden dus ook 's avonds gegaan vanaf toen. Je lichaam heeft door de nacht heen geen voedingsstoffen gekregen en je ontbijt is na 1 uur nog niet verteert.
 
Wat eet je in de ochtend? Want kan natuurlijk zijn dat je honger hebt omdat je suiker laag is? Juist in de ochtend kan je bloedsuiker zo hard omhoog knallen (en daardoor weer naar beneden)?
 
Ik ontbijt v
met cruesli en yoghurt en dan nog 50 gram.brinta
 
het is denkik beter da je traint 1 uur ongeveer na de 2 de of 3 de maaltijd ipv na de eerste.

probeer anders is 100 g of meer havermout met banaan, rozijnen of druiven
met wat honing en veel melk.
da zal al meer energie geven denkik ;)
 
Ik gok dat het probleem zit in de cruesli. Dit heeft een relatief hoge GI-waarde, hierdoor stijgt je bloedsuikerspiegel snel, maar zakt net zo snel weer. Waardoor je zeker met inspanning (en zeker 's ochtends) je snel slap en lusteloos zult voelen.

Ga eens over op havermout wat free ook aangeeft. Met druiven ook prima (GI-waarde 40). Honing zou ik persoonlijk dan weer niet doen (GI-waarde van 85).

Of je kijkt eerst eens aan wat een ontbijt met alleen havermout en melk met je doet en dan kun je altijd nog toevoegen.

Zelf train ik één keer in de week 's ochtends, gaat prima op havermout. Maar dit zal per persoon verschillen. Gewoon de cruesli vervangen voor havermout en aankijken hoe dit gaat.

Succes!
 
Zoals hierboven aangegeven is meer complexe KH bij je ontbiijt een goed plan. Daarnaast zou je kunnen denken aan snelle KH tijdens je training. Ik gebruik zelf altijd dextrose en WMS tijdens, omdat ik anders ook al vrij snel energie en kracht verlies tijdens een training. Sinds de introductie haal ik mijn intra-KH uit Magnificent, een cobi-supp van B&F.
 
Heel erg bedankt ik ga de havermout proberen!
 
Desnoods een handje pinda's of een stukje vet vlees erbij als je te snel weer honger krijgt..
 
kan ook liggen omdat je te weinig vocht opneemt?
van uitdroging krijg je namelijk ook het gevoel van honger te hebben
 
Ik denk altijd maar bij mezelf dat je langer zonder voeding kan dan zonder drinken, zodoende drink ik voldoende voordat ik train (inclusief eiwitten en creatine) en neem ik ook 1 liter sportdrank mee voor tijdens de training
 
Back
Naar boven