AndroidHealthClinic

Honger / trek onderdrukken

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kipsate

Cool Novice
Lid geworden
6 feb 2014
Berichten
73
Waardering
2
Lengte
1m94
Massa
120kg
Vetpercentage
25%
Bestaat er zoiets als een middel dat ECHT honger/trek onderdrukt? Ik zie het vaak staan bij producten van supplementen-leveranciers alsook de foldertjes van natuurwinkels e.d. echter ik heb er een hard hoofd in.. Het zou op sommige dagen fijn zijn om die trek/honger te onderdrukken, zeker na het sporten heb ik vaak behoefte aan zoiets.

Ben niet op zoek naar tips als:
- ga slapen
- allerlei anorexische oplossingen (ijsklontjes eten etc)
- amfetamine-gebruik (of soortgelijke stoffen)

Gewoon echte tips, zouden welkom zijn. Kauwgom gaat ook vervelen. Btw, ik heb de zoekfunctie gebruikt en kwam zo gauw niks tegen, als ik een topic over het hoofd heb gezien excuses daarvoor.
 
Chroom

En inderdaad, na het sporten gewoon eten!!!
 
Ik ben vaak tot laat wakker. Dan na 22.00 zou ik het liefst niks meer eten om gewoon met een lege maag te gaan slapen. Nu gedraag ik me overdag vaak netjes en dan krijg ik tegen 23.00 een hongerklap. Dan vreet ik zo nog 4 sneeen brood oid. Dat past niet bij mijn streven om wat gewicht te verliezen. Ik heb zo'n eiwitten-shake (die niet te drinken is overigens) speciaal voor 's avonds die zou de honger moeten onderdrukken maar helaas, na een uur dan toch weer meer behoefte aan iets stevigs op de maag.

---------- Toegevoegd om 14:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:40 ----------

@Hell93 Chroom haal je gewoon in pilvorm bij de kruidvat ofzo? Mag je dat zonder meer nemen?
 
Ik ben vaak tot laat wakker. Dan na 22.00 zou ik het liefst niks meer eten om gewoon met een lege maag te gaan slapen. Nu gedraag ik me overdag vaak netjes en dan krijg ik tegen 23.00 een hongerklap. Dan vreet ik zo nog 4 sneeen brood oid. Dat past niet bij mijn streven om wat gewicht te verliezen. Ik heb zo'n eiwitten-shake (die niet te drinken is overigens) speciaal voor 's avonds die zou de honger moeten onderdrukken maar helaas, na een uur dan toch weer meer behoefte aan iets stevigs op de maag.

---------- Toegevoegd om 14:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:40 ----------

@Hell93 Chroom haal je gewoon in pilvorm bij de kruidvat ofzo? Mag je dat zonder meer nemen?

Heb je wel een goed voedingsschema waardoor je lichaam goed gevuld blijft?
Snel honger hebben is soms ook het gevolg van slechte voeding op de dag.

Kan je niet slapen zonder een lege maag te hebben?

Chroom kun je zo bij de kruidvat oid halen ja en dat mag je zo gebruiken (al raad ik het af om vaak te gebruiken).
 
Chocola onderdrukt bij mij honger
 
Grote hoeveelheden eten, helpt mij in ieder geval heel erg.
 
Ben nog niet aan het maken van een goed voedingsschema toegekomen. Ik eet eiwitrijk en regelmatig. Maar ik zit ook een beetje met mn vriendin in dat opzicht, want zij verwacht normaal eten en niet sportvoeding. Dus met name bij het avondeten wordt het moeilijk me aan een schema te houden. Ik kan wel een avond overdreven gezond eten maar als ik dat 2/3 keer achter elkaar doe dan heb ik ruzie. Mn vriendin moet ook echt niet afvallen.

---------- Toegevoegd om 15:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:53 ----------

Chocola onderdrukt bij mij honger

Thanks, maar chocola is echt mijn ding niet. Tenzij het zodanig bewerkt is dat een hazelnoot-praline ofzo is geworden en dan is het echt funest.
 
Ben nog niet aan het maken van een goed voedingsschema toegekomen. Ik eet eiwitrijk en regelmatig. Maar ik zit ook een beetje met mn vriendin in dat opzicht, want zij verwacht normaal eten en niet sportvoeding. Dus met name bij het avondeten wordt het moeilijk me aan een schema te houden. Ik kan wel een avond overdreven gezond eten maar als ik dat 2/3 keer achter elkaar doe dan heb ik ruzie. Mn vriendin moet ook echt niet afvallen.

Avondeten kan je best mee eten met je vriendin, ik eet nu thuis ook gewoon mee.
Hoeveel kcal eet je ongeveer per dag denk je?
Het gaat niet per se om het ''gezond'' eten, maar over hoeveelheid eten en of het goed vult of niet.
 
Ik denk dat ik 2000 tot 2400 kcal op een dag eet. Waarbij 2000 echt een dag is waar ik me best gedaan heb. Zoals vandaag ik ga straks tonijn maken met quinoa, dat beschouw ik als een hele gezonde maaltijd. Dan kom ik vandaag over de hele dag uit op 2100 kcal (vandaag toevallig bijgehouden in perfect diet tracker).
 
Gewoon een bak kwark in de avond eten, zit je zo vol.
 
Ik denk dat ik 2000 tot 2400 kcal op een dag eet. Waarbij 2000 echt een dag is waar ik me best gedaan heb. Zoals vandaag ik ga straks tonijn maken met quinoa, dat beschouw ik als een hele gezonde maaltijd. Dan kom ik vandaag over de hele dag uit op 2100 kcal (vandaag toevallig bijgehouden in perfect diet tracker).

Weet je ook wat je onderhoud is? En (hoeveel) cut je?
Sowieso geef je aan dat je na het sporten dat honger gevoel hebt, na het trainen moet je ook gewoon eten.
 
Onderhoud is 2650-2700

Kwark eet ik regelmatig een halve liter van, maar na 1 of 2 uur toch weer trek/honger. Ik ga ook te laat slapen denk ik. Vaak tegen 2 uur pas.
 
Grote kop thee helpt mij soms.
 
Onderhoud is 2650-2700

Kwark eet ik regelmatig een halve liter van, maar na 1 of 2 uur toch weer trek/honger. Ik ga ook te laat slapen denk ik. Vaak tegen 2 uur pas.

Dus je eet zo'n 600 onder onderhoud? Geen wonder dat je honger hebt :o
 
Dus je eet zo'n 600 onder onderhoud? Geen wonder dat je honger hebt :o

Dat gebeurt met een doel he. Dat is dan ook min of meer de reden dat ik vraag of er wat tips zijn. Besides het moet toch niet alleen om kcal draaien? Ik bedoel als ik een kilo rauwe zuurkool eet zit ik nog niet aan die kcal maar zit ik toch echt heel vol.

Ik vraag naar cheats & workarounds?

@3nigma, ja thee/water drinken doe ik ook.
 
Dat gebeurt met een doel he. Dat is dan ook min of meer de reden dat ik vraag of er wat tips zijn. Besides het moet toch niet alleen om kcal draaien? Ik bedoel als ik een kilo rauwe zuurkool eet zit ik nog niet aan die kcal maar zit ik toch echt heel vol.

Ik vraag naar cheats & workarounds?

@3nigma, ja thee/water drinken doe ik ook.

Je wilt toch van je honger afkomen?
Het moet wel alleen om kcal en macro's draaien ja, that's my point.
600 kcal onder onderhoud is een best groot tekort, maar als jij dat per se wilt, kun je je honger simpelweg toch gewoon stillen door meer te eten? (Niet per se meer kcal, maar gewoon meer voedsel).

Als je niet meer wilt eten dan denk ik dat het meer een kwestie is van doorbijten..
 
Ja doorbijten lijkt me de weg naar succes.

Maar ik weet uit ervaring dat sommige minder legale middelen honger sterk onderdrukken. En als ik dan die potjes met fatburners en weet ik t allemaal lees, dan hebben die ook 'zogenaamd' zo'n werking. Dus ik dacht misschien werkt een van die potjes wel echt. Zoiets, iemand die een goeie ervaring heeft met potje zo-en-zo, dat je daarna 4 uur niks van eten wil hebben ofzo.

Maar als mn honger te gortig wordt of ik moet eten dan probeer ik mn maag te vullen met rommel waar niks in zit inderdaad. Kauwgom of rauwe zuurkool, tot nu to ben ik nog niet op betere ideeën gekomen.
 
Ja doorbijten lijkt me de weg naar succes.

Maar ik weet uit ervaring dat sommige minder legale middelen honger sterk onderdrukken. En als ik dan die potjes met fatburners en weet ik t allemaal lees, dan hebben die ook 'zogenaamd' zo'n werking. Dus ik dacht misschien werkt een van die potjes wel echt. Zoiets, iemand die een goeie ervaring heeft met potje zo-en-zo, dat je daarna 4 uur niks van eten wil hebben ofzo.

Maar als mn honger te gortig wordt of ik moet eten dan probeer ik mn maag te vullen met rommel waar niks in zit inderdaad. Kauwgom of rauwe zuurkool, tot nu to ben ik nog niet op betere ideeën gekomen.

Ze werken ook wel hoor, alleen zou ik er niet te snel naar grijpen, vooral omdat je al zo weinig eet..
Betere ideeën: groenten.
Komkommer, brocolli, sla, paprika etc etc etc etc
 
Goed idee. Was er nooit opgekomen om groenten als snack te gaan eten, maar waarom niet. Ga ik zeker proberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven