AndroidHealthClinic

Honger.

Bezoekers in dit topic

Joop12

Novice
Lid geworden
11 mei 2016
Berichten
20
Waardering
2
Lengte
1m98
Vetpercentage
19%
Beste Forum leden,

Ik ben net begonnen met cutten en heb vrij veel last van een honger gevoel .
Betekent dat, dat ik te weinig eet of is dat iets waar je doorheen moet.?
 
Iets waar je doorheen moet.
Voeding eten dat goed verzadigd helpt ook mee
 
Hoeveel zit je onder je behoefte nu?
 
Bedankt voor de reacties.
Ik zit als ik het goed heb er 600 onder.
 
Ik weet niet hoeveel vet je kwijt wil, maar het zou best ietsje minder kunnen.
Verder kun je ook iets meer eten en het compenseren met cardio?
 
In een cut zul je sneller een " honger / trek " gevoel krijgen, dit omdat je eet onder je onderhoudsbehoefte.

Weet niet precies wat je eet nu maar ik eet in een cut periode wat meer fruit ( peer , kiwi , radijs ) , dit pak ik dan als ik " trek " krijg maar het nog geen tijd is voor je voeding.
Ik wil ook nog weleens een pakje droge crackers / toastjes pakken om het trekgevoel te onderdrukken.
 
Meestal is het iets waar je door heen moet. Toen ik veel suikers had geschapt ging in eerste instantie ook mijn eetlust naar beneden. Wellicht kan je daar na kijken? Als je echt iets wil eten kan je ook groente pakken. Vult iets zonder dat het veel kcal zijn. Ik neem ook wel eens chocola hier tegen, Let wel... De 99% cacao.. Super bitter maar helpt bij mij wel.
Ik weet niet hoe zwaar je bent en hoe extreem je honger is. Als je rond een normaal/laag vetpercentage zit kan je wellicht refeeds doen 1x in de week of 1x in de twee weken. Het foppen van je lichaam en het bijvullen van je reserves door meer koolydraten te eten. Heeft bij mij geholpen tegen de grootste honger! Maar alleen als je al wat lager zit!
 
Ik moet best veel vet kwijt 10% (10.7kg)
Dus ik ben nog wel even bezig.
Ik ga kijken of het eten van een komkommer o.i.d.helpt.
 
Anders gewoon wat meer cardio, kom je uiteindelijk op hetzelfde neer.
 
Ik bleef ook last houden van honger, de hele dag door (zelfs half uur na eten, omdat je zo weinig eet..). Voor mij was de oplossing Intermittend fasting: Tot 12 uur niks eten (vanaf uurtje of 10 wel wat honger, maar dat overleef je wel met genoeg koffie), en dan van 12 tot 20 mag je eten, en dan heb je echt geen honger meer.

Voor mij werkt het (inmiddels van 20% naar 10% gegaan in 3 maand tijd, zonder krachtverlies of verlies van VVM).... het is het proberen waard ;)
 
Ik bleef ook last houden van honger, de hele dag door (zelfs half uur na eten, omdat je zo weinig eet..). Voor mij was de oplossing Intermittend fasting: Tot 12 uur niks eten (vanaf uurtje of 10 wel wat honger, maar dat overleef je wel met genoeg koffie), en dan van 12 tot 20 mag je eten, en dan heb je echt geen honger meer.

Voor mij werkt het (inmiddels van 20% naar 10% gegaan in 3 maand tijd, zonder krachtverlies of verlies van VVM).... het is het proberen waard ;)

Wat zijn de nadelen ten opzichte van om de 3 uur eten.?
 
Wat zijn de nadelen ten opzichte van om de 3 uur eten.?
Het enige nadeel is dat je 's ochtends niet mag eten, verder geen nadelen, alleen maar voordelen naar mijn mening. Het grootste voordeel voor mij is wel dat ik overdag ook relatief lowcarb en lowcal eet, zodat ik 's avonds na het sporten nog een maaltijd van 1200 - 1400 kcal moet wegtikken. Dat houdt dus in dat je zelfs in een cut van 2000kcal nog steeds baas avondmaaltijden kan verorberen :)
Ik zou iig niet meer "ouderwets" willen cutten.

Zoek maar even op het forum, er is een heel topic over...
 
Moet zeggen dat IF voor mij ook een verademing was. Heb altijd al een meer dan gezonde eetlust gehad, en had heel de dag door honger. Toen ik begon met cutten had ik hier echt enorm moeite mee, toen ben ik begonnen met intermittent fasting. 'sochtends paar koppen koffie, om 12 een giga-meal, en rond 5- half6 nog een mega maaltijd. Voor mij werkt dit veel beter, en heb veel minder last van honger nu dan ik vroeger had.
 
Allereerst , wat zijn je goals....
Wil je alleen gewicht afvallen , of alleen vet afvallen met behoud van spiermassa , doe je ook krachttraining ?

Post je voedingsschema eens

Ik moet best veel vet kwijt 10% (10.7kg

Dit zou betekenen dat je 107KG vet hebt , Ik denk dat je nu 107 KG weegt ?

Wanneer heb je die honger het meest , waarschijnlijk als je 's avonds op de bank zit right?
Als je actief bent heb je minder last van honger. Ga na het avond eten een uurtje wandelen , fietsen , hardlopen of naar de gym!!
Mag je zoals eerder aangegeven nog meer eten ook , minder honger , meer eten , win win dus..

Wat zijn de nadelen ten opzichte van om de 3 uur eten.?

Misschien heb ik het fout... maar volgens mij denk jij dat je je voeding over de dag moet verdelen en om de 3 uur moet eten?
Dat is namelijk volslagen onzin...ik eet in de ochtend en middag relatief weinig , op het werk ben ik actief bezig en heb ik helemaal geen honger (Ongeveer 1000 kcal). Hierdoor kan ik in de avond meer eten (1700 kcal ) Het gaat om je totale KCAL inname over 24 uur.
Laatste tip , eiwitten vullen veel meer dan koolhydraten , 's vonds een bak kwark vult ook aardig.

Owww.....enne IF is niet bedoeld tegen de honger. ( wel mooi als dat voor jullie een positieve bijkomstigheid is ). Het gaat erom dat je +/-18 uur per dag aan het vasten bent!
Ondanks dat IF niet fout is vind ik het persoonlijk onzin , aangezien wij KCAL tellen en onze behoefte over 24 uur bekijken. Ik bepaal liever zelf wanneer ik wat eet ;)

Succes!
 
Ondanks dat IF niet fout is vind ik het persoonlijk onzin , aangezien wij KCAL tellen en onze behoefte over 24 uur bekijken. Ik bepaal liever zelf wanneer ik wat eet ;)
Het is gewoon weer een fancy iets waar mensen zich aan vastklampen omdat het meer vetverlies en mosselbouw belooft.
 
  • Like
Waarderingen: SB79
Ik probeer mijn voeding over de dag te verdelen.
Ik eet 60 gram vet 190 gram koolhydraten en 167 gram eiwit per dag en dan kom ik uit op 2000 calorieën.
Mijn doel is vet verlies met behoud van spieren.
 
Joopie!

Hoe kom je aan die 2000 calorien , lijkt me een beetje weinig voor een grote kerel als jij!?
Maarja mocht dat wel kloppen...
Basis regels in general : 2 - 2,2 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht.
1 gram vet per kilo lichaamsgewicht.
De rest aanvullen met koolhydraten.

Gaat ook positief bijdragen aan de honger......carbs vullen niet :cool:
 
Via een online calculator ik twijfel zelf ook of het klopt.
En ik vind het erg lastig om de juiste macro's te bepalen. Wat is jullie advies
 
Via een online calculator ik twijfel zelf ook of het klopt.

Probeer eens wat andere dan...dit lijkt mij niet heel accuraat , ben wel benieuwd welke je genomen had dan. Wellicht een BMR calculator?
Google anders maar op TDEE calculator. Ik heb er 1 voor je ingevuld waar ik er vanuit ben gegaan dat je 3x in de week sport en 107 KG bent met een VP van 22%
Kom ik op een onderhoud van 3368 KCAL per dag. Haal er 600 vanaf kom je dus op , 2768 KCAL per dag.


En ik vind het erg lastig om de juiste macro's te bepalen. Wat is jullie advies

Die geef ik je net , niet denken in % maar in grammen ;)
Totale behoefte in de cut 2768 KCAL

Basis regels in general : 2 - 2,2 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht.
1 gram vet per kilo lichaamsgewicht.
De rest aanvullen met koolhydraten.

Aanvullende info: 1 gram eiwit is 4 kcal , 1 gram koolhydraten is 4 kcal en 1 gram vet is 9 kcal.

Eiwitten : 2 x 107= 214 gram ( x4 = 856 KCAL )
Vetten : 1 x 107= 107 gram ( x9 = 963 KCAL )

De rest vul je aan met hoolhydraten. 2768 - ( 856 + 963 ) = 949 KCAL aan koolhydraten.
949 / 4 = 237 gram.

Alles op een presenteerblaadje , de rest moet je zelf doen. :)
 
Dankjewel ik ga dit proberen
 
Back
Naar boven