MuscleMeat

Hoofdpijn...door shrug of squat?

Bezoekers in dit topic

DumphuiZ

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
0
Hey,

Gistermiddag heb ik getraind en heb ik de traps en de beentjes gepakt. Alleen heb ik nu (net als precies 1 week geleden) de hele dag al hoofdpijn. Ik verdenk de squat of de shrug ervan, maar ik denk dat het de squat is. Doe ik misschien iets verkeerd ofzo (in de zin van de bar verkeerd positioneren)?

Dank voor de hulp

Beste DumphuiZ......

Shrugs trainingen kunnen idd voor hoofdpijn zorgen. Je m. trapezius pars descendens zitten aan je os occipitale vast (jaja) Dat is het bot wat je voelt wanneer je onder je oorlel met je vingers gaat zitten en dan naar achteren gaat met je vingers. Het eerste harde wat je voelt is dit bot. Maargoed, deze pees zit aangehecht aan het botvlies. En wanneer je nou aardig stevig shrugs hebt gedaan trekken die pezen ook aan dit vlies. Dit vlies krijgt net als een spier miniscule scheurtjes en zorgt voor die hoofdpijn.

Dit is overigens niet bij iedereen het geval en zal bij jouw niet vaak meer voorkomen vermoed ik.

Ja enne squat kan ook idd voor hoofdpijn zorgen. Bij een foute uitvoering.....
Zorg dat je op het dooie punt omhoog geleidelijk uitblaast en je niet teveel druk op je hoofd zet. Probeer je hoofd is helemaal ontspannen te houden en zelfs geen gekke bek trekken! Das lastig.....

Succes,
The_Oak

The_Oak zei:
Beste DumphuiZ......

Shrugs trainingen kunnen idd voor hoofdpijn zorgen. Je m. trapezius pars descendens zitten aan je os occipitale vast (jaja) Dat is het bot wat je voelt wanneer je onder je oorlel met je vingers gaat zitten en dan naar achteren gaat met je vingers. Het eerste harde wat je voelt is dit bot. Maargoed, deze pees zit aangehecht aan het botvlies. En wanneer je nou aardig stevig shrugs hebt gedaan trekken die pezen ook aan dit vlies. Dit vlies krijgt net als een spier miniscule scheurtjes en zorgt voor die hoofdpijn.

Dit is overigens niet bij iedereen het geval en zal bij jouw niet vaak meer voorkomen vermoed ik.

Ja enne squat kan ook idd voor hoofdpijn zorgen. Bij een foute uitvoering.....
Zorg dat je op het dooie punt omhoog geleidelijk uitblaast en je niet teveel druk op je hoofd zet. Probeer je hoofd is helemaal ontspannen te houden en zelfs geen gekke bek trekken! Das lastig.....

Succes,
The_Oak

Verdorie, mooi uitgelegd..

Wat oak zegt is idd juist.. Wat die hoofdpijnen betreft, moest ik op een van de 2 oefeningen gokken, zou ik zeggen dat de shrugs je de hoofdpijnen bezorgen.. Ze trainen voornamelijk de grote trapeziusspier, een spier die redelijk wat stress krijgt te verdragen in het gewone dagelijks leven. Ze dragen, verbinden namelijk de gehele schoudergordel. Worden voortdurend belast, en in verhouding nogal weinig gestretched. VAndaar dat ik heilig overtuigd ben dat je de trapezius best traind na ze voldoende te hebben opgewarmd. Bij onvoldoende opwarming, kunnen er idd scheurtjes ontstaan in de trapeziusspier en die kunnen leiden tot hoofdpijn.. Ik spreek uit ervaring. Ik had vroeger steeds last van een "zieke" traps, ik had steeds hoofdpijn.. Nu train ik mn traps minder (ik raad niet aan om datzelfde te doen, mn traps groeien bij het minste als kolen, vandaar dat ik mn traps wat minder train) en als ik ze dan toch train, dan zorg ik steeds voor de juiste opwarming...

;)

idd mooi uitgelegt oak! :thumbs:

Bedankt voor de nuttige reacties mensen :). Ik zal bij het uitvoeren van de squats iig afzien van de smith-machine (overstappen op squatrek) en voordat ik de shrugs uitvoer wat extra opwarmen.

Als ik weer hoofdpijn krijg van verkeerd trainen, dan meld ik dat wel hier :D.

Back
Naar boven