AndroidHealthClinic

Hoofdpijn na training (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Crosswoman

Cool Novice
Lid geworden
12 aug 2019
Berichten
31
Waardering
10
Lengte
1m64
Massa
58kg
Vetpercentage
31%
Sinds februari ben ik fanatiek in krachttraining, interval training en crossfit.
Ik ben vier keer per week in de gym te vinden.

Echter, na het sporten krijg ik regelmatig in de loop van de dag hoofdpijn.
Dat begint met lichte hoofdpijn en eindigt savonds met een migraine achtige hoofdpijn.

Paracetamol doet helaas niets .
Ik heb morgen een afspraak staan bij de huisarts, maar hoopte dat iemand misschien er bekend mee is.
 
Gebrek aan suiker / dextrose
 
Ik drink heel veel.
Zowel voor als na, maar zeker ook tijdens, m'n workout.
Ik Drink überhaupt alleen water en thee.
 
Ik drink heel veel.
Zowel voor als na, maar zeker ook tijdens, m'n workout.
Ik Drink überhaupt alleen water en thee.
Dan is dit niet het probleem :)
Als het aan een gebrek aan suiker ligt kan je tijdens de training een aquarius ofzo drinken of iets met suiker eten (fruit, snoep) of wat dextrose door je shake doen...
 
Dan is dit niet het probleem :)
Als het aan een gebrek aan suiker ligt kan je tijdens de training een aquarius ofzo drinken of iets met suiker eten (fruit, snoep) of wat dextrose door je shake doen...

Hihi tijdens m'n training wat eten heb ik echt geen tijd voor hoor haha.
In 25 minuten gemiddeld moet ik m'n wod afgerond hebben.
Maar het drinken kan ik inderdaad wel eens proberen of dat werkt.
Ik eet onderweg naar huis overigens een banaan.
 
Hihi tijdens m'n training wat eten heb ik echt geen tijd voor hoor haha.
In 25 minuten gemiddeld moet ik m'n wod afgerond hebben.
Maar het drinken kan ik inderdaad wel eens proberen of dat werkt.
Ik eet onderweg naar huis overigens een banaan.
Dat snap ik :) drinken kan het eventueel al oplossen.
Mss eens monster proberen, meteen wat cafeïne erbij en super lekker :p
 
Dat snap ik :) drinken kan het eventueel al oplossen.
Mss eens monster proberen, meteen wat cafeïne erbij en super lekker :p

Ben wel benieuwd hoe ik daarop ga reageren.
Ik Drink geen koffie, frisdrank of wat dan ook.
Enkel thee (verse thee zonder de theeine) en water.
Denk dat ik door de gym stuiter dan haha!!
 
Ik krijgt last van hoofdpijn als ik te zwaar til, omdat ik dan vergeet om door te ademen.
 
Ik krijgt last van hoofdpijn als ik te zwaar til, omdat ik dan vergeet om door te ademen.
Daar dacht mijn trainer ook aan, maar ik let erg op mijn ademhaling en hou hem niet vast..
 
Daar dacht mijn trainer ook aan, maar ik let erg op mijn ademhaling en hou hem niet vast..

Dan durf ik het verder ook niet zeggen, behalve suiker te kort maar dat werd al benoemd net.

Hopelijk heeft je arts een idee

Succes
 
Je hoeft echt niet een hele maaltijd te eten tijdens je workout:D
Gewoon iets van snoep in je zak en tussen sets in wat pakken
 
Slaap je goed?

Wel eens geprobeerd om na het trainen een stuk rustig te wandelen oid? (of een cooldown doen, wat rekken en strekken of yoga ofzo?)

Of gaan wandelen wanneer de hoofdpijn opkomt.

Iets om te kalmeren, rustig en vooral diep ademhalen, en de bloeddruk/circulatie goed te krijgen. Terug balanceren van het fanatieke en oppervlakkig/onder druk ademhalen.

Denk dat caffeine trouwens juist kan bijdragen aan hoofdpijn.
 
Heb je specifieke oefeningen waarbij je druk krijgt op je hoofd? Zo heb ik bij alles waar ik neer moet liggen direct een rood hoofd (geen last van) en na zware legpresses ff duizelig/koppijn voor de rest v.d dag.
 
Slaap je goed?

Wel eens geprobeerd om na het trainen een stuk rustig te wandelen oid? (of een cooldown doen, wat rekken en strekken of yoga ofzo?)

Of gaan wandelen wanneer de hoofdpijn opkomt.

Iets om te kalmeren, rustig en vooral diep ademhalen, en de bloeddruk/circulatie goed te krijgen. Terug balanceren van het fanatieke en oppervlakkig/onder druk ademhalen.

Denk dat caffeine trouwens juist kan bijdragen aan hoofdpijn.

Een cooling down altijd.
Wandelen, ja ik wandel na het sporten als ik me omgekleed heb met mijn hond, maar geen lange stukken, maar een kwartier ongeveer.

ik zou het eens kunnen proberen, zien of het helpt
 
Heb je specifieke oefeningen waarbij je druk krijgt op je hoofd? Zo heb ik bij alles waar ik neer moet liggen direct een rood hoofd (geen last van) en na zware legpresses ff duizelig/koppijn voor de rest v.d dag.

Ik merk bij Sit ups wel een druk en oefeningen als shoulder taps.
Terwijl ik dan echt m'n buik goed aanspan.
 
Is natuurlijk erg moeilijk te zeggen waar je hoofdpijn van krijgt, zeker met deze summiere hoeveelheid info. Heb je het na iedere training, of wellicht alleen wanneer je o.a. rug getraind hebt?

Ik heb altijd nadat mijn traps belast zijn hoofdpijn na de training en de dag erna. De spanning op de traps / bovenrug veroorzaken dat altijd bij mij. Even los masseren helpt mij vaak.

Als het al komt doordat je een suikertekort o.i.d. oploopt door te sporten lijkt het me eerder zaak dat je je voedingsschema onder de loep neemt. Je kunt beter een degelijk voedingsschema hebben dan maar even gauw wat pure suiker naar binnen werken tijdens je training.

Hoeveel water is veel? Sommige mensen drinken 2 liter en vinden dat al veel. Ik drink dagelijks rond de 6 liter.
 
Is natuurlijk erg moeilijk te zeggen waar je hoofdpijn van krijgt, zeker met deze summiere hoeveelheid info. Heb je het na iedere training, of wellicht alleen wanneer je o.a. rug getraind hebt?

Hoeveel water is veel? Sommige mensen drinken 2 liter en vinden dat al veel. Ik drink dagelijks rond de 6 liter.

6 liter water, WOW :eek::eek:
word dan niet misselijk? Ik probeer veel water te drinken maar na 1,5 liter ben ik vol. dan krijg ik het niet meer weg
 
Back
Naar boven