MuscleMeat

Hoofdpijn tijdens oefeningen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Marijien

Novice
Lid geworden
6 jul 2021
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m92
Massa
70kg
Vetpercentage
12%
Hoi allemaal,
Sinds de fitness weer open is na corona ben ik aan het proberen het fitness serieus aan te pakken. Voor corona ging ik al 2 jaar naar de fitness maar vooral om een beetje te lullen met vrienden. Nu heb ik besloten om er echt voor te gaan en wat spiermassa te kweken.
Sinds mijn workout van een week geleden kreeg in plotseling een stekende hoofdpijn rechts in mijn hoofd. Het deed erg pijn maar nog wel net niet zoveel dat ik moest stoppen. Gedurende mijn workout van 1 uur werd het steeds minder maar het bleef wel een tijdje. Een uur na mijn workout was het weg. Raar dacht ik, maar was het daarna weer vergeten.
Bij mijn volgende workout had ik het weer opnieuw. Hierna ben ik een beetje op het internet gaan zoeken er hieruit kwam vooral dat het kon liggen aan een warming-up of vochtinname. Voor mijn volgende workout zorgde ik er dus voor dat ik genoeg water gedronken had en ik was 2 minuten gaan opwarmen op zo'n renmachine (normaal doe ik geen warming-up). Helaas had ik nog steeds last van precies hetzelfde.
Het rare is dus dat ik sinds het opengaan van de fitness zeker meer dan 10 keer hard gefitnesst heb en ik had nergens last van. Bij de eerste keer dat ik de hoofdpijn kreeg was mijn workout iets intensiever maar niet super veel verschil. Weten jullie waar de hoofdpijn aan zou kunnen liggen?
 
Ik ben geen dokter, maar eerste ingeving is ademhaling.
 
Even een keer googelen en dit is wat je als antwoord krijgt.

Wanneer je je spieren belast, zwellen je bloedvaten (inclusief de vaten in je hersenen) op om meer zuurstof door je lichaam te pompen. Als de druk te groot is, krijg je enorme hoofdpijn.

Als je zorgen maakt kan je altijd langs de huisarts gaan, waarschijnlijk verteld hij het zelfde
 
Even een keer googelen en dit is wat je als antwoord krijgt.

Wanneer je je spieren belast, zwellen je bloedvaten (inclusief de vaten in je hersenen) op om meer zuurstof door je lichaam te pompen. Als de druk te groot is, krijg je enorme hoofdpijn.

Als je zorgen maakt kan je altijd langs de huisarts gaan, waarschijnlijk verteld hij het zelfde
Dat heeft iedereen, maar wij voelen die pomp in de spieren. Waarom heeft hij dan hoofdpijn ? Misschien een ontstoken adertje of nog iets ergers. Misschien heeft hij een pet op die te strak zit, koptelefoon met slechte muziek en dan nog hard ook. Je weet het niet :shrug:
 
Dat heeft iedereen, maar wij voelen die pomp in de spieren. Waarom heeft hij dan hoofdpijn ? Misschien een ontstoken adertje of nog iets ergers. Misschien heeft hij een pet op die te strak zit, koptelefoon met slechte muziek en dan nog hard ook. Je weet het niet :shrug:
Simpel omdat door de inspanning de vaten in de hersenen ook op zwellen
 
Holle vaten klinken het hardst!
 
hoofdpijn is vaak wel een signaal dat er wat scheelt in je lijf
Go see the docter (ook voor je gemoed)
(Als je stats real zijn lijkt mij dat je behoorlijk ondergewicht hebt)
 
Eerste tip is inderdaad ga naar de dokter.

Verder zorg dat je voor de training ook eet, als je in de avond train kan hoofdpijn ook komen doordat je te weinig eet/drinkt, visa versa kan natuurlijk ook bij teveel cafeïne krijgen sommige mensen bijvoorbeeld hoofdpijn.
Hoe is je trainingsintensiteit? Er staat dat je sinds kort besloten heb er vol voor te gaan, zelf kan ik tot overgeven toe hardlopen, pas als dit het geval is heb ik in de gaten dat ik te intensief bezig ben, tegenwoordig loop ik hard op mijn hartslag.
 
Back
Naar boven