XXL Nutrition

Hoog Oestradiol en Prolactine (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

DestinyJK

Novice
Lid geworden
11 jan 2013
Berichten
11
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
76kg
Hey!

Zit nu in week 10 test E 600mg, week 6 Tren A 300mg, en heb inmiddels sinds 2 weken proviron van 50mg naar 100mg verhoogd in de hoop op een betere gemoedstoestand (wat overigens wel iets scheelt maar symptoombestrijding is niet de oplossing).

Laatst mijn bloedwaarden laten checken omdat ik me net een zwangere vrouw voel (geen libido, moe, gedemotiveerd, geïrriteerd, depressief) en daaruit kwam het volgende:
Prolactine: 1317,0 mE/l
Oestradiol: 508,0 pmol/l
Testosteron: 52,0
SHBG: 7,2 nmol/l
PSA: 1,12 ug/l
DHT helaas nog geen uitslag van

Nu slik ik voor de prolactine sinds gisteren 2 maal per week 0.5mg cabergoline. Mijn vraag is nu; voor de oestradiol heb ik aromasin, wat zouden jullie adviseren qua dosering? De een zegt 10mg per dag, de ander zegt 12,5mg om de 3 dagen. Ergens anders las ik weer masteron toevoegen, kom er even niet aan uit.

Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voor 785 mE/L te verlagen naar normale waarden kreeg ik 1x pw 0.25mg voorgeschreven.
Zou je cabergoline dus verlagen naar 1-2x pw 0.25mg ipv 0.5mg.
Wacht eerst even af hoe dat werkt en confirmeer met een bloedtest.
Mogelijk is aromasin dan niet eens nodig.

Sinds welke week heb je klachten?
 
Voor 785 mE/L te verlagen naar normale waarden kreeg ik 1x pw 0.25mg voorgeschreven.
Zou je cabergoline dus verlagen naar 1-2x pw 0.25mg ipv 0.5mg.
Wacht eerst even af hoe dat werkt en confirmeer met een bloedtest.
Mogelijk is aromasin dan niet eens nodig.

Sinds welke week heb je klachten?
Sinds week 8/9 test, en week 4/5 tren geloof ik man.
 
Laatst bewerkt:
Stop maar met de Tren nu. Ace is er sneller uit dan Enanthaat.
Als je Test door blijft zetten doe het dan 3x pw. Zal niet teveel van die onderdrukkers nemen, het zal na stoppen ook afnemen.
(als je stats nog kloppen is het een flinke kuur. 1.79m en 76kg)
 
Stop maar met de Tren nu. Ace is er sneller uit dan Enanthaat.
Als je Test door blijft zetten doe het dan 3x pw. Zal niet teveel van die onderdrukkers nemen, het zal na stoppen ook afnemen.
(als je stats nog kloppen is het een flinke kuur. 1.79m en 76kg)
Stats kloppen niet, 1.90 91kg, zit nu week 10 maar wil hem tot 20 weken doortrekken eigenlijk vandaar
 
Sinds week 8/9 test, en week 4/5 tren geloof ik man.
Ja dan komt het kut voelen waarschijnlijk gewoon door de tren dus gewoon eruit flikkeren.

Eventueel ook gewoon goed moment om te cruisen.
 
Ja dan komt het kut voelen waarschijnlijk gewoon door de tren dus gewoon eruit flikkeren.

Eventueel ook gewoon goed moment om te cruisen.
Stel dat ik mijn prolactine en oestrogeen kan stabiliseren met aromasin en cabergoline zullen die sides miss minder zijn, of denk ik verkeerd
 
Stel dat ik mijn prolactine en oestrogeen kan stabiliseren met aromasin en cabergoline zullen die sides miss minder zijn, of denk ik verkeerd
Ja kun je proberen maar dan neem je dus allemaal shit om de sides van andere shit op te lossen.

Als je nu met de ace stopt dan weet je met een week of het daar aan ligt
 
Op 150mg cruise voor 14 weken mijn test lvls. Je gear lijkt wel onder gedoseerd.

CBDD8BAA-7BD0-4B48-8E16-5D757A3A7773.jpeg
 
Galen 52 nmol/l op 600 mg test e pw? Is je test dan wel goed gedoseerd?
Goed gezien!

Uit een ander topic zei galen:
‘Bij 500 mg testosteronenanthaat wekelijks verwacht je dus een waarde die schommelt tussen de 69 en 137 nmol/L’

Nouja reken maar uit. Zal hoogstwaarschijnlijk ondergedoseerd zijn.
 
Galen 52 nmol/l op 600 mg test e pw? Is je test dan wel goed gedoseerd?
52 nmol/L is de bovengrens van de gebruikelijke immunoassay zonder verdunning van het bloedmonster.

Of met andere woorden: het is hoogstwaarschijnlijk tenminste 52 nmol/L.

Voor de nerds, hier beschreven hoe zo'n immunoassay werkt: https://thinksteroids.com/articles/measuring-testosterone-in-blood-immunoassays/
Wat je krijgt is dat die antilichamen bij een concentratie van 52 nmol/L zo'n beetje verzadigd zijn, daarboven heeft de assay geen onderscheidend vermogen meer. (Normaal gesproken zitten mannen daar ruim onder, vandaar dat die assay maar tot zoverre kan meten.) Je kunt het bloedmonster verdunnen om het zo tot 104 nmol/L te kunnen schatten bijv.
 
52 nmol/L is de bovengrens van de gebruikelijke immunoassay zonder verdunning van het bloedmonster.

Of met andere woorden: het is hoogstwaarschijnlijk tenminste 52 nmol/L.

Voor de nerds, hier beschreven hoe zo'n immunoassay werkt: https://thinksteroids.com/articles/measuring-testosterone-in-blood-immunoassays/
Wat je krijgt is dat die antilichamen bij een concentratie van 52 nmol/L zo'n beetje verzadigd zijn, daarboven heeft de assay geen onderscheidend vermogen meer. (Normaal gesproken zitten mannen daar ruim onder, vandaar dat die assay maar tot zoverre kan meten.) Je kunt het bloedmonster verdunnen om het zo tot 104 nmol/L te kunnen schatten bijv.
Dus dat wilt niet perse zeggen dat het onder gedoseerd is als ik het goed begrijp?
 
Dus dat wilt niet perse zeggen dat het onder gedoseerd is als ik het goed begrijp?
Correct. Bel bij het lab even na of dat inderdaad de bovengrens van de assay is, dan weet je het zeker. Mocht dat zo zijn, dan zou je kunnen vragen of ze de test zouden willen herhalen na verdunning.
 
Dus dat wilt niet perse zeggen dat het onder gedoseerd is als ik het goed begrijp?
Geen idee waar jij je bloedwaardes laat testen, maar bij bloedwaardes.nl testen ze hoger:

Blast 300mg test/ 400mg primo pw;

FE4C8C85-C695-40AB-B710-7D0A38804213.jpeg
 
Lol, hoeveel OD moet het dan zijn, de helft per ml ?
dan heb je wel echt bagger gear !
 
Geen idee waar jij je bloedwaardes laat testen, maar bij bloedwaardes.nl testen ze hoger:

Blast 300mg test/ 400mg primo pw;

Bekijk bijlage 559859
Heb laten testen bij de huisarts, gaat via star-shl.
Correct. Bel bij het lab even na of dat inderdaad de bovengrens van de assay is, dan weet je het zeker. Mocht dat zo zijn, dan zou je kunnen vragen of ze de test zouden willen herhalen na verdunning.
Moest volgende Star-SHL (lab waar getest is) de huisarts bellen met die vraag, zodra ik daar antwoord op heb zal ik weer posten. Maar gezien t feit dat mijn prolactine en oestrogeen zo hoog is lijkt het me sterk dat de gear bagger is toch? Gebruik momenteel Unique Pharma.

OT:
Ik probeer nu 1 week 10mg aromasin per dag, 2x per week 0.5 cabergoline om te kijken of hiermee de sides verminderen, ik snap dat tren sides geeft maar misschien omdat mijn prolactine en oestrogeen dusdanig hoog zijn, dat daardoor de sides verergeren(?). Wil graag zsm van de depressie & laag libido af vandaar de intense sprong 10mg aromasin per dag voor 1 week. Waar en wanneer zou ik het beste mijn bloedwaarden kunnen laten meten? Wat is een beetje een reëele richtlijn voordat aromasin & cabergoline hun werk enigszins hebben verricht?
 
Je hoge oestrogeen zegt niks over de kwaliteit van je gear. Je totale test wel. En het is inderdaad aan de lage kant voor de hoeveelheid die jij zet.
 
2x0.5mg caber en 10mg aro ED is waarschijnlijk te veel.
Als je oestrogeen te sterk verlaagt dan gaat je depressie en lage libido niet verbeteren.
Lijkt me persoonlijk sterk dat het aan oestrogeen ligt als het pas na 8-9 weken de kop op steekt.
 
TrenA er uit en prolactine zakt. Klaar is Kees. Geen tren meer in volgende kuur.
 
Back
Naar boven