MuscleMeat

Hoog percentage visceraal vet, wie heeft tips

Bezoekers in dit topic

caboose

Novice
Lid geworden
1 aug 2013
Berichten
17
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
82kg
Beste mensen,

Ik heb een vrij hoog percentage aan visceraal vet (9 om precies te zijn). Mijn voeding zit overigens goed in elkaar. Eigenlijk eet ik alleen maar havermout, amandelen, avocado's, noten etc. Alleen maar gezonde eiwitrijke voeding. Mijn lichaamsvet percentage tijdens de cut was 16% maar mijn visceraal vet staat al zeker een 2 jaar zo rond de 9....
nu wil ik gaan proberen deze omlaag te brengen. Maar dit type vet zou je met cardio niet zo snel omlaag krijgen.

Zoeken op internet geeft aan:

- kokosvet gebruiken
- veel groene thee
- vitamine d

en daarnaast interval training.

Heb jullie tips hoe je het visceraal vet omlaag kunt krijgen?
 
Beste mensen,

Ik heb een vrij hoog percentage aan visceraal vet (9 om precies te zijn). Mijn voeding zit overigens goed in elkaar. Eigenlijk eet ik alleen maar havermout, amandelen, avocado's, noten etc. Alleen maar gezonde eiwitrijke voeding. Mijn lichaamsvet percentage tijdens de cut was 16% maar mijn visceraal vet staat al zeker een 2 jaar zo rond de 9....
nu wil ik gaan proberen deze omlaag te brengen. Maar dit type vet zou je met cardio niet zo snel omlaag krijgen.

Zoeken op internet geeft aan:

- kokosvet gebruiken
- veel groene thee
- vitamine d

en daarnaast interval training.

Heb jullie tips hoe je het visceraal vet omlaag kunt krijgen?

Visceraal vet ... :rolleyes:???????????????
 
En hoe meet jij je visceraal vet dan?

Geef ook eens je gehele voedingsschema, want alleen noten en havermout met avocado's is het ook niet echt (hopelijk niet je hoofdbron van eiwitten).
 
Nooit van gehoord:)
 
visceraal vet... vet rondom de organen...
Ik meet dit altijd in de sportschool (op een wegschaal), misschien niet nauwkeurig maar toch. je meet op een schaal van 1 tot 9
 
visceraal vet... vet rondom de organen...
Ik meet dit altijd in de sportschool (op een wegschaal), misschien niet nauwkeurig maar toch. je meet op een schaal van 1 tot 9

Ah, dacht ik al. Dat is je fout, een elektronische weegschaal. Werkt dus niet. Het principe waarop het gebaseerd is bevat verschillende fouten.

Schaf je een huidplooimeter aan en meet nog eens. Als je voeding en training goed zit zou ik me zeker geen zorgen maken om visceraal vet.

Hoe je dit anders kan meten zou ik niet weten.
 
Laatst bewerkt:
Ah, dacht ik al. Dat is je fout, een elektronische weegschaal. Werkt dus niet. Het principe waarop het gebaseerd is bevat verschillende fouten.

Schaf je een huidplooimeter aan en meet nog eens. Als je voeding en training goed zit zou ik me zeker geen zorgen maken om visceraal vet.

Hoe je dit anders kan meten zou ik niet weten.

klopt.... maar opvallend is wel dat-e bij mij altijd 9 aangeeft en bij anderen niet. dus nauwkeurig zal het niet zijn maar toch

dit is mijn topic van een tijdje geleden over mijn voedingsschema:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/bulk-schema-advies-gevraagd-345427/
 
Laatst bewerkt:
Hij kan om verschillende redenen 9 aangeven, wil niet zeggen dat het visceraal vet is.

---------- Post toegevoegd 6 October 2013 om 15:22 ----------

klopt.... maar opvallend is wel dat-e bij mij altijd 9 aangeeft en bij anderen niet. dus nauwkeurig zal het niet zijn maar toch

dit is mijn topic van een tijdje geleden over mijn voedingsschema:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/bulk-schema-advies-gevraagd-345427/

Fruit, vis en walnoten ontbreken. Omega 3 zit in de laatste 2 wat een factor is voor de afbraak van visceraal vet.

En je havermout kan je wel eens afwisselen met brinta bv. En je 6de maaltijd is alleen proteinen?

Andere maaltijden zoals 3 en 5 zijn ook maar karig en eentonig.

Die tips heb je in het topic trouwens al gekregen, meer gewone voeding dus en vaiatie. Groenten ook stuk meer. Zo krijg je idd visceraal vet.
 
Laatst bewerkt:
Ah, dacht ik al. Dat is je fout, een elektronische weegschaal. Werkt dus niet. Het principe waarop het gebaseerd is bevat verschillende fouten.

Schaf je een huidplooimeter aan en meet nog eens. Als je voeding en training goed zit zou ik me zeker geen zorgen maken om visceraal vet.

Hoe je dit anders kan meten zou ik niet weten.

Ben zelf geen voorstander van de elektrische weegschalen maar een huidplooimeter kan net zo onnauwkeurig zijn en net zoveel fouten geven. Kan het artikel even niet meer vinden maar daarin werd alles naast elkaar gelegd, meetfouten bij de impedantie was dan iets van 4 tot 11 % ernaast en de huipdlooimeter iets van 3 tot 8%.

Even snel gegoogled en via een MRI zou het te meten moeten zijn


TS: meet je buikomvang, dit geeft ook meteen een schatting die toch wat meer zegt over de kans op ziektes e.d. > mannen moet die onder de 102 cm liggen.

"Research shows that people whose diets contain polyunsaturated fats in place of saturated fats have less visceral fat. Polyunsaturated fats are found in high concentrations in sunflower, corn, and soybean oils, as well as in fish. Also, just exercising moderately—doing things such as walking, swimming, or playing tennis—for 30-60 minutes on most days of the week will help prevent visceral fat from accumulating. What’s even better is that doing regular bouts of vigorous exercise can reduce the amount of visceral fat you already have"
http://health.cvs.com/GetContent.aspx?token=f75979d3-9c7c-4b16-af56-3e122a3f19e3&chunkiid=40480
 
Ben zelf geen voorstander van de elektrische weegschalen maar een huidplooimeter kan net zo onnauwkeurig zijn en net zoveel fouten geven. Kan het artikel even niet meer vinden maar daarin werd alles naast elkaar gelegd, meetfouten bij de impedantie was dan iets van 4 tot 11 % ernaast en de huipdlooimeter iets van 3 tot 8%.

Even snel gegoogled en via een MRI zou het te meten moeten zijn


TS: meet je buikomvang, dit geeft ook meteen een schatting die toch wat meer zegt over de kans op ziektes e.d. > mannen moet die onder de 102 cm liggen.

"Research shows that people whose diets contain polyunsaturated fats in place of saturated fats have less visceral fat. Polyunsaturated fats are found in high concentrations in sunflower, corn, and soybean oils, as well as in fish. Also, just exercising moderately—doing things such as walking, swimming, or playing tennis—for 30-60 minutes on most days of the week will help prevent visceral fat from accumulating. What’s even better is that doing regular bouts of vigorous exercise can reduce the amount of visceral fat you already have"
http://health.cvs.com/GetContent.aspx?token=f75979d3-9c7c-4b16-af56-3e122a3f19e3&chunkiid=40480

Als je de metingen correct doet dan is dat maar 1 a 2% met huidplooimeter. Probleem is dat er geen rekening met onderhuids vocht wordt gehouden bij de metingen en de plaaten of berekeningen niet correct zijn.

Buikomvang zegt alleen wat bij mannen met vet% boven 17%. Net zoals BMI een achterhaalde meting is.
 
Hij kan om verschillende redenen 9 aangeven, wil niet zeggen dat het visceraal vet is.

---------- Post toegevoegd 6 October 2013 om 15:22 ----------



Fruit, vis en walnoten ontbreken. Omega 3 zit in de laatste 2 wat een factor is voor de afbraak van visceraal vet.

En je havermout kan je wel eens afwisselen met brinta bv. En je 6de maaltijd is alleen proteinen?

Andere maaltijden zoals 3 en 5 zijn ook maar karig en eentonig.

Die tips heb je in het topic trouwens al gekregen, meer gewone voeding dus en vaiatie. Groenten ook stuk meer. Zo krijg je idd visceraal vet.

tnx voor je reply! fruit zit er wel in (appel en banaan). Zal mijn schema toch nog eens goed gaan bekijken...
zal mijn buikomtrek ook eens meten Kixat! tnx
 
Laatst bewerkt:
"Research shows that people whose diets contain polyunsaturated fats in place of saturated fats have less visceral fat. Polyunsaturated fats are found in high concentrations in sunflower, corn, and soybean oils, as well as in fish. Also, just exercising moderately—doing things such as walking, swimming, or playing tennis—for 30-60 minutes on most days of the week will help prevent visceral fat from accumulating. What’s even better is that doing regular bouts of vigorous exercise can reduce the amount of visceral fat you already have"
http://health.cvs.com/GetContent.aspx?token=f75979d3-9c7c-4b16-af56-3e122a3f19e3&chunkiid=40480

Duh.

Je longen teren bijvoorbeeld volledig op verzadigd vet.

Denk je dan dat het verstandig is om daar minder van eten of om er meer van te eten?
 
En groenten? min 200gram, maar best 300gram.

Walnoten en vis (2 maal per week) mag er ook in. Olijfolie gebruik je ook?
 
En groenten? min 200gram, maar best 300gram.

Walnoten en vis (2 maal per week) mag er ook in. Olijfolie gebruik je ook?

jawel mijn avondeten bevat wel 200 gram. maar ik zou overdag nog wat groenten moeten nemen.
Ik eet 2 keer per week zalm.
Olijfolie gebruik ik niet, althans bijna niet. Ik haal mn vetten uit pindakaas, amandelen, avocados...
 
jawel mijn avondeten bevat wel 200 gram. maar ik zou overdag nog wat groenten moeten nemen.
Ik eet 2 keer per week zalm.
Olijfolie gebruik ik niet, althans bijna niet. Ik haal mn vetten uit pindakaas, amandelen, avocados...

Zou ook olijfolie en walnoten gebruiken. Meer variatie in je vetten ook.
 
Nou mijn buikomtrek is 89 cm...dat is op zich ok
 
89 cm buikomtrek op 1.79m?

Das aardig hoog hoor.
 
Daarom heb ik ook veel visceraal vet kennelijk...
Maar 102 cm is de bovengrens bij mannen...
Wat heb jij toch voor obsessie met visceraal vet ....
 
Tis niet echt gezond he. ..vandaar dat ikdit topic open ;)
 
Back
Naar boven