AndroidHealthClinic

Hoog testo gehalte maar toch weining spiermassa... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Vegeta741

Novice
Lid geworden
21 feb 2013
Berichten
6
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
85kg
hey,


Ik ben dus een jongen van 23 jaar die nu al 2 jaartjes +- (met pauzes) aan body doet.
Mijn probleem is dat ik redelijk weinig bijkom en eigenlijk altijd al vrij mager was, toen ik ben begonnen met sporten woog ik +- 65 KG voor 1M87 vrij mager dus, nu weeg ik +- 85-87 KG met ongeveer 14-16% vetgehalte.
Qua voeding heb ik een inname van 3000 -3200 Kcal (waarvan 180-200 gr eiwitten) en onderhoud van +- 2700 Kcal.

Maandag heb ik mijn bloed/urine laten testen omdat ik er eigenlijk vrij zeker van was dat mijn testo gehalte laag ging zijn (vrij weinig libido,vaak moe,minder energie etc)
Wat blijkt is dat ik een testosterongehalte heb van 33,73 nmol/l wat toch vrij hoog is hoe komt het dan dat ik niet veel meer gespierd ben ?? ook qua persoonlijkheid zou je echt niet zeggen dat ik zoveel testosteron bezit.

Wat denken jullie ervan ;)

Uitslag testen ==>

Hermatologie

Sedimentatiesnelheid na 1 uur 4mm < 10
Hemoglobine 17.2g/100ml 13.7-17.5
Mcv 83fl 78-98
Mch 29pg 27-34
Mchc 34g/100Ml 31-36
Witte bloedcellen 7110/mm3 4230-9070
Eosinofielen (absolute waarde) 2% 1-7
Basofielen (absolute waarden) 0% 0-1
Segmentkernigen 67% 34-68
Lymfocyten (absolute waarde) 21% 22-53 ++
Monocyten (absolute waarde) 10% 5-12
Trombocyten 209x1000/mm3 140-337
Ferritine 21ng/ml 20-400

Tests en glucoseonderzoek:

Nuchtere glycemie 86mg/100ml 74-106

Spijsverteringsenzymen en levertesten

Creatinine 0.93mg/100ml 0.70-1-30
Glomerulaire filtratie >80ml/min >60
Urinezuur 5.3mg/100ml 3.4-7.0
CRP 0.4mg/l <5.0
Triglyceriden 60mg/100ml <115
Totaal cholesterol 152mg/100ml < 190
HDL cholesterol 49mg/100ml >55++
Verhouding totaal 3.1 index 3.5-4.5 ++
Cholesterol/HDL

Ldl cholesterol 91mg/100ml < 115
Gamma GT 17u/l 8-61
Transaminase GPT 21u/l <41
Electrolieten bloedgassen
Oligo elementen
Natrium 143mmol/l 136-146
Kalium 4.8mmol/l 3.5-5.3
chloor 103mmol/l 96-111
Schildklierhormonen en parathyroidhormonen
TSH 2.1milli u/ml 0.15 - 4.5
Hormaan dosages
Totaal testosterone 33.73 nmol/l 7.00-35.00
Vitamine D3 dosage 81nmol/l >50
Allergologie
Aspect van het serum Helder
Urineanalyses Microbiologie - Bacteriologie
pH UR 6.0 index 5.0-7.0
Ketolichamen urine,urinair billrubine, Urobilinogeen in urine, opsporen hermaturie, leukocyten in urine - pyurie, urine cultuur allemaal NEGATIEF
Aantal /ml erythrocyten 0 index <2
Leukocyten in urine pyurie 0 index <5
Verschillende urinaire kristallen negatief
Epitheelcellen (microsc) Negatief
igE 4U/ml 1-200
Besluit onderzoek
Gemeten veneuze 02 0%
saturatie
Nuchtere glycemie 0 miligram/deciliter
Postprandiale glycemie 0miligram/deciliter

Thanks to read :)
 
In 2 jaar tijd 20kg aankomen is dat niet veel ?

je hebt nu een normaal gewicht en nu gaat de massa pas komen, moet je wel je eiwitten omhoog gooien naar 250g bij 80g vet.
 
Troll? Zoals porterhouse al zegt is 20kg in 2 jaar verre weg van slecht.
 
hoeveel keer per week masterubeer je? probeer minstens 3 keer per week in je hand te komen.
 
Niet genoeg aankomen = niet genoeg eten

Simple as that, meer eten gozer.

Neem aan dat je je onderhoud gebasseerd hebt op zo'n standaard formule, die dingen formules zijn slechts een benadering en zijn een gemiddelde. Jou onderhoud licht waarschijnlijk een stukie hoger (die van mij licht ook veel hoger). Dus meer vreten (overigens is die 20kg helemaal zo slecht niet).
 
Valt me op dat je Ferritine 21ng/ml 20-400 maar net over de ondergrens zit.
Maar geen idee of dit een klinische betekenis heeft; zou je een arts moeten vragen.
Jammer dat het ijzer zelf niet ook gemeten is.
 
In 2 jaar tijd 20kg aankomen is dat niet veel ?

je hebt nu een normaal gewicht en nu gaat de massa pas komen, moet je wel je eiwitten omhoog gooien naar 250g bij 80g vet.
Wut?



250g eiwit is veel meer dan ie nodig heeft

En als ie maar 80g vet gaat eten vraag ik me af of ie zn testosteron hoog kan houden
 
Wut?



250g eiwit is veel meer dan ie nodig heeft

En als ie maar 80g vet gaat eten vraag ik me af of ie zn testosteron hoog kan houden

Mee eens, 250 g eiwit is overdreven, maar stap toch eens van dat vet-verhaaltje af Michiel, 80 gram vet kan gemakkelijk, is genoeg.
 
Niet genoeg aankomen = niet genoeg eten

Simple as that, meer eten gozer.

Neem aan dat je je onderhoud gebasseerd hebt op zo'n standaard formule, die dingen formules zijn slechts een benadering en zijn een gemiddelde. Jou onderhoud licht waarschijnlijk een stukie hoger (die van mij licht ook veel hoger). Dus meer vreten (overigens is die 20kg helemaal zo slecht niet).



Hey ja idd mijn onderhoud heb ik gebaseerd op zo'n standaard formule, dus volgens jou zou ik nog een pak meer moeten eten zo rond 3600 Kcal zal wel genoeg zijn of niet ?
Ik zal anders als ik de tijd heb een grondig voedingsschema maken

Alleszins bedankt voor de snelle reacties :)
 
Valt me op dat je Ferritine 21ng/ml 20-400 maar net over de ondergrens zit.
Maar geen idee of dit een klinische betekenis heeft; zou je een arts moeten vragen.
Jammer dat het ijzer zelf niet ook gemeten is.


Ik zal in de loop van volgende week contact opnemen met mijn arts volgens hem was alles in orde maar wou toch een second opinion door het hier te posten ;) en wat betreft mijn ijzer uhu dat vindt ik ook raar dat hij dat niet heeft aangekruist had expliciet gevraagd om ALLES te controleren mja blijkbaar heeft ie dat toch niet gedaan...

250 gr eiwit lijkt me wel heel veel maar ja liever teveel als te weinig eiwit toch ? en dan nog hoe kom ik aan zoveel eiwit haal nu +- 60gr uit Whey shakes en +- 100 gram uit kip en de rest uit halfvolle melk (32gr) en rijst (14gr)

Ik zal zo snel mogelijk mijn voedingsschema maken en posten naar alle waarschijnlijkheid mis ik complexe koolhydraten en goede vetten

:thumb:
 
Hey ja idd mijn onderhoud heb ik gebaseerd op zo'n standaard formule, dus volgens jou zou ik nog een pak meer moeten eten zo rond 3600 Kcal zal wel genoeg zijn of niet ?
Ik zal anders als ik de tijd heb een grondig voedingsschema maken

Alleszins bedankt voor de snelle reacties :)

Ja, licht er een beetje aan wat je wilt doen, clean bulk of normale bulk. Als je nu redelijk stabiel bent qua gewicht dan zou ik er idd iets van 400/500 kcal erbij gooien (bouw het wel geleidelijk op) voor de bulk en voor de clean bulk 200 ofzo.

Dat is gewoon beetje het stomme aan die formules, ze kunnen een een uitgangspunt geven.... maar voorderest kan je er vrij weinig mee (mijn onderhoud licht bv. 1300/1400kcal hoger), als je echt je metabolisme uit zou willen rekenen met een formule heb je allerlei geavanceerde apparatuur nodig... dus gewoon je calorieën tellen en blijven verhogen tot je aankomt.

---------- Post toegevoegd Sat 23 Feb 2013 om 12:56 ----------

Ik zal in de loop van volgende week contact opnemen met mijn arts volgens hem was alles in orde maar wou toch een second opinion door het hier te posten ;) en wat betreft mijn ijzer uhu dat vindt ik ook raar dat hij dat niet heeft aangekruist had expliciet gevraagd om ALLES te controleren mja blijkbaar heeft ie dat toch niet gedaan...

250 gr eiwit lijkt me wel heel veel maar ja liever teveel als te weinig eiwit toch ? en dan nog hoe kom ik aan zoveel eiwit haal nu +- 60gr uit Whey shakes en +- 100 gram uit kip en de rest uit halfvolle melk (32gr) en rijst (14gr)

Ik zal zo snel mogelijk mijn voedingsschema maken en posten naar alle waarschijnlijkheid mis ik complexe koolhydraten en goede vetten

:thumb:

Teveel eiwit is ook niet goed (zorg dat je veel drinkt). Probeer 2/2,5gr eiwit per kg BW aan te houden. Als je overigens moeite hebt met het halen van je eiwitten kan je ook nog een bak magere kwark voor je gaat slapen toevoegen (sowieso goed idee) zit hele hoop eiwitten in en bevat casseine eiwitten, wat perfect is voor het slapen gaan.
 
Laatst bewerkt:
Ik zal in de loop van volgende week contact opnemen met mijn arts volgens hem was alles in orde maar wou toch een second opinion door het hier te posten ;) en wat betreft mijn ijzer uhu dat vindt ik ook raar dat hij dat niet heeft aangekruist had expliciet gevraagd om ALLES te controleren mja blijkbaar heeft ie dat toch niet gedaan...


:thumb:

Een second opinion haal je bij een andere arts, niet hier:D
Mijn huisarts (ook BE) controleert juist altijd ijzer en niet ferritine. Hm, volgens mij zouden allebei eigenlijk gecontroleerd moeten worden.
Laat eens weten wat hij gezegd heeft, als je wil.
 
Een second opinion haal je bij een andere arts, niet hier:D
Mijn huisarts (ook BE) controleert juist altijd ijzer en niet ferritine. Hm, volgens mij zouden allebei eigenlijk gecontroleerd moeten worden.
Laat eens weten wat hij gezegd heeft, als je wil.


Ik laat het hier wel weten als ik hem volgende week opbel ;)
Heb daarnet mijn voedingsschema opgesteld hoop dat het wat op iets trekt :)
Er zijn wel geen uren bij omdat ik in een ploegensysteem werk, er zijn wel ongeveer 2 uurtjes tussen elke maaltijd...

Eiwit Koolhydraten vet KCAL
1) Ontbijt 1L halfvolle melk 32 47 15,5 455
2) Whey shake + 1ei + Oats 43,1 35,5 13,85 433
3) Rijst (125gr) + kip (200gr) 58 100 4 635
4) Groenten (200gr) 3,2 7,8 0,2 57
5) Rijst (125gr) + kip (200gr) 58 100 4 635
6) Whey shake + 1ei + Oats 43,1 35,5 13,85 433
7) Tss maaltijden door ! 1L ananassap 3 117 1 510
8) Whey shake + Oats 36,1 35,5 7,85 351

Totaal: 276 478,3 60,25 3509
31% 54% 15%

Voor en tijdens de training eet ik ook nog 2 bananen maar dat is niet elke dag dus heb ik het maar weggelaten....
Ook de olijfolie voor het bakken van de kip heb ik weggelaten aangezien ik geen idee heb hoeveel er in de kip wordt opgenomen tijdens het bakken...
Ik zie ook wel dat mijn vet naar omhoog zou moeten dronk vroeger chocomelk om vetten naar omhoog te doen maar werd daar nogal vettig van en voelde me toch niet zo goed na een paar maand chocomelk xD
Op sommige dagen drink ik ook nog 0,5L Groene thee

Supplement ==>

Whey Perfection van Body and fit
Ultra fine oats van Body and fit
Tested Zinc 1 capsule
Tested Omega 3-6-9 3 capsules
Doctor's best Vitamine D3 5000 IU 1 capsule
Now Passion flower extract 1 capsule
Alive once daily multivitamin 1 capsule

En dat is het zo ongeveer :D
 
Doe 1 whey shake minder, en sluit je dag af met een bark kwark (zitten langzame (casseine) eiwitten in). Als je de kwark overigens vies vind staan op het forum hele hoop recepten hoe je het wel lekker kan maken. Ik doe er persoonlijk altijd wat melk en een klein beetje whey door heen, zodat de smaak geneutraliseerd word.

Annanassap kan je er beter uit gooien want dat zijn allemaal suikers, vervagen met 2 dubbele boterhammen met bv. pindakaas of kipfilet.

Als je nog wat goede vetten wilt kan je een handje pinda's doen of een lepel olijfolie door je shake + oats doen (verschil is niet te proeven (wel met melk) afgezien van het feit dat je shake wat romiger word, vind ik persoonlijk lekkerder).

Omega caps kan je beter alleen omega 3 nemen.

Vitamine D3 vind ik persoonlijk aan de hoge kant, 4000IU is geloof ik wat de gezondheidsraad als veilig heeft gesteld, vraag is wat zoiets op de lange termijn doet. Ik hoor vaak verhalen van mensen die sterk verhoogde waarden opbouwen door lange supplementatie met 2000IU. Bovendien krijg je ook nog eens 1000IU uit je multivitamine (dus krijg je 6000IU binnen) wat dus zeker te veel is. Zou daarom die Vit D3. bv. maar 1x per 2/3 dagen nemen.
 
Laatst bewerkt:
Je krijgt véél te véél zink binnen.
Je neemt namelijk 30 mg zink via "Tested Zinc" en nog eens 30 mg zink via "Alive once multivitamine".
Dan zit je al aan 60 mg zink, wat een kopertekort kan veroorzaken.
Maar je komt nog hoger dan 60 mg zink uit, omdat in de voeding meestal ook ruim voldoende zink zit.
Onmiddellijk stoppen dus met die Tested Zink.

---------- Post toegevoegd Sat 23 Feb 2013 om 18:44 ----------

Omega caps kan je beter alleen omega 3 nemen.

Vitamine D3 vind ik persoonlijk aan de hoge kant, 5000IU is geloof ik inmiddels veilig verklaard, maar het zit wel op het randje, vraag is wat zoiets op de lange termijn doet. Ik hoor vaak verhalen van mensen die sterk verhoogde waarden opbouwen door lange supplementatie met 2000IU. Bovendien krijg je ook nog eens 1000IU uit je multivitamine (dus krijg je 6000IU binnen) wat dus zeker te veel is. Zou daarom die Vit D3. bv. maar 1x per 2/3 dagen nemen.

Wat de Omega 3 betreft, helemaal mee eens. Omega-3 van Now Foods is goed bijvoorbeeld.

De vitamine D is helemaal afhankelijk van hoe lang hij die al gebruikt. Uit zijn bloedwaarden blijkt dat het vit D gehalte goed is, maar zeker nog lang niet te hoog.
Hoe lan gebruik je al vit D, Vegeta, en kom je 's zomers in de zon?

De hoeveelheid zink baart me meer zorgen en de Tested Zink moet je acuut stoppen.
 
Nee oke, maar als hij zo door zou gaan zou hij wel steeds z'n bloed moeten blijven controleren. Zou dan persoonlijk eerder een dosis nemen die bij chronisch gebruik is veilig gesteld.
 
Nee oke, maar als hij zo door zou gaan zou hij wel steeds z'n bloed moeten blijven controleren. Zou dan persoonlijk eerder een dosis nemen die bij chronisch gebruik is veilig gesteld.

Mee eens, met 5000 IE vitamine D moet je zeker 1x per jaar bloedonderzoek doen.
Maar zijn grootste probleem nu is zink.
 
Je krijgt véél te véél zink binnen.
Je neemt namelijk 30 mg zink via "Tested Zinc" en nog eens 30 mg zink via "Alive once multivitamine".
Dan zit je al aan 60 mg zink, wat een kopertekort kan veroorzaken.
Maar je komt nog hoger dan 60 mg zink uit, omdat in de voeding meestal ook ruim voldoende zink zit.
Onmiddellijk stoppen dus met die Tested Zink.

---------- Post toegevoegd Sat 23 Feb 2013 om 18:44 ----------



Wat de Omega 3 betreft, helemaal mee eens. Omega-3 van Now Foods is goed bijvoorbeeld.

De vitamine D is helemaal afhankelijk van hoe lang hij die al gebruikt. Uit zijn bloedwaarden blijkt dat het vit D gehalte goed is, maar zeker nog lang niet te hoog.
Hoe lan gebruik je al vit D, Vegeta, en kom je 's zomers in de zon?

De hoeveelheid zink baart me meer zorgen en de Tested Zink moet je acuut stoppen.



Hey bedankt allemaal voor de snelle reacties !!!

Ik zal dan omega 3-6-9 en zink eruit smijten en vervangen door gewone Omega 3 van Now Foods.
Wat betreft de vitamine D ik pak die nu al ongeveer 2 maand 5000IU en was van plan dat te nemen tot aan de zomer en dan te stoppen en met de winter herbeginnen nuja als het beter is dat ik 2000 IU neem en in de zomer ermee stop zal ik dat zeker doen, In de zomer kom ik heel vaak in de zon bruinen enzo dus daar zal ik zeker geen tekort aan vitamine D hebben.

Wat betreft de ananassap okeej ja dit zijn puur suikers maar dat doe ik omdat ik soms tijd te kort kom om te eten en vloeibare kcal nu eenmaal sneller binnen gaan dan pakweg boterhammen, maarja ik zal dat dan ook eruit kieperen en zorgen dak tijd genoeg heb om die boterhammen nog vlug vlug door te rammen :)
Qua beleg om de week afwisselen met pindakaas en kipfilet.

Welke noten zou ik dan moeten nemen gewoon walnoten of ongezoute cashewnoten ??
Maar als ik noten eet vrees ik wel dak teveel in vet zal aankomen en mijn buikspieren gaan zien verdwijnen of zal dit wel nog meevallen ?
Qua portie is 30-50 gram dan genoeg ?
 
Je krijgt nu maar 60gr vet binnen dus dat hoeft geen probleem te zijn, kan cashews/pinda;s/notenmix nemen.
 
Mee eens, 250 g eiwit is overdreven, maar stap toch eens van dat vet-verhaaltje af Michiel, 80 gram vet kan gemakkelijk, is genoeg.

Aware me please ? Als 80 gr vet volgens michiel al teveel is neem ik gemiddeld zeker teveel vetten in. (80-100, als ik mn app zich niet vergist).

Edit: ik faal weer eens met lezen, nvm.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven