Fitness Seller

Hoort ananas op een pizza? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Wat is je lievelingspizza.
 
hoeveel pizza's eet je per week?
 
Wordt in Italië niet gedaan dus ik zie geen reden om zelfs te overwegen om die smeerlapperij op je pizza te leggen.
Edit: Lol dit is een AMA topic haha baited :roflol:

Hoe lang train je al?
 
3XL heeft zijn vraag geninja'd, wat vind jij daarvan?
 
Wat is je lievelingspizza.

Ik doe eigenlijk altijd half om half, dus zal hem dan ook zo omschrijven:
Een halve met verschillende soorten vlees (bv chorizo, pepperoni, kip), mozzarella, bbq saus
Een halve met olijfolie, cherrytomaat, verse buffelmozzarella, pijnboompitten, rucola, groene pesto

hoeveel pizza's eet je per week?

Elke week 1x, incidenteel 2x per week.

Wordt in Italië niet gedaan dus ik zie geen reden om zelfs te overwegen om die smeerlapperij op je pizza te leggen.
Edit: Lol dit is een AMA topic haha baited :roflol:

Hoe lang train je al?

:P heeft wel tot een vraag geleidt, dus dat is mooi

Ik train deze maand precies 3 jaar. Ruime eerste jaar niet heel doelgericht (wel fitter worden etc) getraind.
In november 2016 begonnen met powerlift-gericht trainen.

3XL heeft zijn vraag geninja'd, wat vind jij daarvan?

Nu weet ik niet eens om welke vraag het gaat natuurlijk...
Ik zeg straffen die handel!
 
Stats op de grote 3?
Doelen voor de toekomst?
 
Nu weet ik niet eens om welke vraag het gaat natuurlijk...
Ik zeg straffen die handel!

De vraag was of je zelf ananas op je pizza deed en toen zag ik pas je spoiler. Overbodige vraag dus.
 
Nee bah. Vieze ananas verpest de hele pizza :treuren:

Nou ophouden hoor.....

Domino's of New York pizza?

New york pizza, always :)
Domino's vind ik de bodem te droog van. Als ik dan domino's kies dan de bbq mixed grill.


Moet je helaas teleurstellen hierin

een beetje matig, up the dose

Misschien dat ik daarom nog geen knetterharde gains heb gemaakt :thinking:
Will try

Stats op de grote 3?
Doelen voor de toekomst?

Squat: 120 (127,5 niet doorgekomen in juni '18)
Bench: 70 (67,5 is competitie pr)
Deadlift: 150 (sterkste lift)

Hoop in december dit jaar een 360 totaal te halen om me te kunnen kwalificeren voor het NK classic 2019.

Ik word aankomende donderdag 21 jaar dus heb nog even te gaan in het junioren klassement (t/m het jaar waarin je 23 wordt; 2020).
Daarmee lijkt het me supervet om me te kunnen kwalificeren voor een junioren EK. De eis van dit jaar is 365 totaal.
Een ultiem langetermijn doel is toch een 200 kg deadlift (echt ultiem dus). En een 2x bw squat van ~140 kg.

De vraag was of je zelf ananas op je pizza deed en toen zag ik pas je spoiler. Overbodige vraag dus.

:)
 
Mijn vriendin begint deze week met liften. Ik zet haar natuurlijk gewoon op een standaard beginnersschema (SL; vooral vanwege het gemak van die app). Zijn er zaken waar ik als mannelijke 'coach' rekening mee moet/kan houden? Of enige tips die je beginnende vrouwen zou willen meegeven?
 
De lekkerste pizza die in ooit gehad heb was pepperoni/ananas met barbeque saus in plaats van die tomatenprut. Culinair orgasme!

ProudPizza wat zou jij aanraden voor een beginners schema voor dames?
 
Mijn vriendin begint deze week met liften. Ik zet haar natuurlijk gewoon op een standaard beginnersschema (SL; vooral vanwege het gemak van die app). Zijn er zaken waar ik als mannelijke 'coach' rekening mee moet/kan houden? Of enige tips die je beginnende vrouwen zou willen meegeven?

Leuk dat ze gaat beginnen! SL is zeker een goed beginnersschema.

Wat algemene tips die ik zal geven zijn:
1) laat dr dingen doen die ze leuk vindt. Wat ik vaak meekrijg van vrouwen is dat ze huiverig zijn omdat ze het "waarschijnlijk toch niet leuk vinden". Vindt je vriendin een pendlay row leuker dan een bent over row, laat haar dat dan doen. Wil ze heel graag haar hamstrings extra trainen; laat dr wat leg curls of rdl's doen. Kan prima binnen SL.
2) in plaats van heel veel zelf aan tips en verhalen op haar af te vuren kan je haar af en toe vragen hoe zij het vindt gaan? Welke vragen heeft zij? Triggert haar om na te denken over wat ze doet ipv alleen maar doen.
3) ga niet met al je vrienden kletsen terwijl zij net twee dagen aan het trainen is. Kan intimiderend, ookal is het je vriendin, overkomen.
4) stel met haar doelen op. Kan zowel lichamelijk als kracht natuurlijk. Houdt de fun vanaf het begin er ook meteen in.
5) vooral de complimenten over inzet, form of lichaamsveranderingen (in de toekomst) zeker niet vergeten :p

De lekkerste pizza die in ooit gehad heb was pepperoni/ananas met barbeque saus in plaats van die tomatenprut. Culinair orgasme!

ProudPizza wat zou jij aanraden voor een beginners schema voor dames?

Mijn favo pizza's die ik hierboven beschreef zijn ook zonder tomtensaus, beter inderdaad! Bbq saus is goed.

Zelf ben ik wel fan van stronglifts (SL)of starting strength (SS) vanwege de eenvoudigheid en tegelijkertijd effectiviteit van de schema's. Ik kan me goed voorstellen dat dames geen interesse hebben in power cleans die bij SS worden voorgeschreven; deze kan dan vervangen worden door rows.
Dit is meer pl-gericht, maar toch ook een mooie fundering in het algemeen.

Als de dame in kwestie dat niets lijkt kan ze kijken naar een upper/lower split 4 dagen pw. Op deze website kan je mooi je eigen schema samenstellen.
Dit is meer bb-gericht.
Edit: de repranges kan je evt wat aanpassen.

Een PPL voor 6 dagen pw vind ik teveel frequentie voor een beginner. En 3 dagen pw van een dergelijke split zeker te weinig om het maximale eruit te kunnen halen van de beginnersgains.

Net zoals hierboven beschreven; een extra oefening bij SS of SL kan prima worden toegevoegt. Een blokje 3-5x5-8 hip thrusts voor wat glutefocus bijvoorbeeld.

Eigenlijk geldt dit voor zowel vrouw als man.
 
Gedachtegoed van Ruben Baars ?
 

Aaah dat is een tijdje onderwerp van gesprek geweest hier, had wel een parallel met het "pindakaas smeren om een wasbord te kweken" verhaal.

Was meen ik zelfs een topic over, kan het zo 1, 2, 3 niet terug vinden
 
Back
Naar boven