Fitness Seller

Hormonen testen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mudita

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
8 okt 2016
Berichten
2.904
Waardering
1.375
Lengte
1m83
Massa
81kg
Ik wil graag een (bloed) test gaan doen binnenkort om alle waardes te checken. Voornamelijk algemene gezondheid, maar ook hormonen zoals testosteron.

Nou zie ik een website verschijnen waarbij je verschillende hormonen kan testen d.m.v. een speekseltest. Heeft dit enigszins nadelen t.o.v. een bloedonderzoek?

Vraag me ook af of er enigszins prijsverschil in gaat zitten als ik via de huisarts vraag om alles te testen of via een derde partij zoals hierboven gelinkt of bloedwaardentest.nl bijv.

Het topic qua speekseltest gaat om de volgende site: https://yourshealthtest.nl/hormoonprofiel-testen-voor-mannen/

edit: Zou bijv. ook zoiets kunnen doen https://mijnlabtest.nl/testosteron-test.html
 
Opzich is die Testosteron + DHEA test best voordelig. Bloedwaardentest zou je dat zo'n 100 euro kosten.
Die Plus van hun vind ik minder aantrekkelijk, dan meten ze nog cortisol, oestradiol en progesteron voor 144 euro.

Via bloedwaardentest.nl heb je nu (met actie + 7% kortingscode + 19,90 voor het prikken) voor 172 euro dit:
  • Leukocyten
    [*]Erythrocyten
    [*]Hematocriet
    [*]MCV
    [*]MCH
    [*]MCHC
    [*]Trombocyten
    [*]Hemoglobine (Hb)
    [*]ASAT
    [*]ALAT
    [*]Albumine (nieuw)
    [*]gamma-GT
    [*]Ureum
    [*]Creatinine
    [*]Triglyceriden
    [*]HDL
    [*]LDL
    [*]Totaal cholesterol
    [*]Cholesterol/HDL ratio
    [*]HDL/LDL risico index
    [*]TSH, schildklier
    [*]Creatinekinase (CK)
    [*]Testosteron
    [*]vrij testosteron
    [*]SHBG
    [*]LH
    [*]FSH
    [*]Oestradiol
Mocht je de Plus optie overwegen dan zou ik eerder deze pakken:

Via de huisarts scheelt een shitload overigens. Testosteron totaal+vrij particulier is zo'n 100 euro via de huisarts zou me dat hier 17,88 euro kosten voor totale+vrije T. Ik weet niet wat de prikdienst nog rekent voor het prikken zelf. Zal een tarievenlijst toevoegen van de dienst die die zaken in mijn omgeving regelt, kun je zelfs een vergelijken.
 

Bijlagen

  • tarievenlijst.pdf
    1,3 MB · Weergaven: 95
Laatst bewerkt:
Opzich is die Testosteron + DHEA test best voordelig. Bloedwaardentest zou je dat zo'n 100 euro kosten.
Die Plus van hun vind ik minder aantrekkelijk, dan meten ze nog cortisol, oestradiol en progesteron voor 144 euro.

Via bloedwaardentest.nl heb je nu (met actie + 7% kortingscode + 19,90 voor het prikken) voor 172 euro dit:
  • Leukocyten
    [*]Erythrocyten
    [*]Hematocriet
    [*]MCV
    [*]MCH
    [*]MCHC
    [*]Trombocyten
    [*]Hemoglobine (Hb)
    [*]ASAT
    [*]ALAT
    [*]Albumine (nieuw)
    [*]gamma-GT
    [*]Ureum
    [*]Creatinine
    [*]Triglyceriden
    [*]HDL
    [*]LDL
    [*]Totaal cholesterol
    [*]Cholesterol/HDL ratio
    [*]HDL/LDL risico index
    [*]TSH, schildklier
    [*]Creatinekinase (CK)
    [*]Testosteron
    [*]vrij testosteron
    [*]SHBG
    [*]LH
    [*]FSH
    [*]Oestradiol
Mocht je de Plus optie overwegen dan zou ik eerder deze pakken:

Via de huisarts scheelt een shitload overigens. Testosteron totaal+vrij particulier is zo'n 100 euro via de huisarts zou me dat hier 17,88 euro kosten voor totale+vrije T. Ik weet niet wat de prikdienst nog rekent voor het prikken zelf. Zal een tarievenlijst toevoegen van de dienst die die zaken in mijn omgeving regelt, kun je zelfs een vergelijken.

Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Dan zal ik mijn huisarts eerst wel eens een berichtje doen. Ben benieuwd of dat via de huisarts kan en ook daadwerkelijk voordeliger uitkomt.
 
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Dan zal ik mijn huisarts eerst wel eens een berichtje doen. Ben benieuwd of dat via de huisarts kan en ook daadwerkelijk voordeliger uitkomt.
Graag gedaan!

Dat is wel altijd het vervelende van via de huisarts, dat de factuur die je gaat ontvangen een verrassing gaat zijn. Je kunt via zo'n prijslijst wel een beetje een globale berekening maken waar het ongeveer op uit zal komen. Maar ik ga er wel vanuit dat het altijd goedkoper zal zijn dan particulier omdat zij waarschijnlijk veel grootschaliger inkopen.
 
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Dan zal ik mijn huisarts eerst wel eens een berichtje doen. Ben benieuwd of dat via de huisarts kan en ook daadwerkelijk voordeliger uitkomt.
Eigen risico.
 
Graag gedaan!

Dat is wel altijd het vervelende van via de huisarts, dat de factuur die je gaat ontvangen een verrassing gaat zijn. Je kunt via zo'n prijslijst wel een beetje een globale berekening maken waar het ongeveer op uit zal komen. Maar ik ga er wel vanuit dat het altijd goedkoper zal zijn dan particulier omdat zij waarschijnlijk veel grootschaliger inkopen.

Maar denk dat de kosten van de verschillende prikdiensten aardig kunnen verschillen. Wellicht dat het daardoor alsnog duurder uit komt. Het idee sta ik in ieder geval wel achter, particulier moet bijna wel duurder zijn.
 
Die heb ik voorlopig omhoog gegooid. Nutteloos om maandelijks te betalen voor een 'kans' op ziektekosten. Maar goed, laten we die discussie niet aangaan.
Zelfs als had je standaard eigen risico gepakt had je nog zo'n €400 zelf opgehoest. Dat is, verwacht ik, minimaal 2-3x zo'n flink bloedonderzoek laten doen via de huisarts.
 
Maar denk dat de kosten van de verschillende prikdiensten aardig kunnen verschillen. Wellicht dat het daardoor alsnog duurder uit komt. Het idee sta ik in ieder geval wel achter, particulier moet bijna wel duurder zijn.
Als je weet welk bedrijf je bloedonderzoeken doet kun je eigenlijk altijd wel een prijslijst vinden op de website. Reken het uit zou ik zeggen, dan weet je het zo :)
 
Als je weet welk bedrijf je bloedonderzoeken doet kun je eigenlijk altijd wel een prijslijst vinden op de website. Reken het uit zou ik zeggen, dan weet je het zo :)

Geen idee welk bedrijf, maar dat zal mijn huisarts wel weten.
 
Waarom wil je deze waarden weten?
 
Voor algemene gezondheid. Is nooit verkeerd om dat eens in de zoveel tijd te checken. :)

Je hebt er zo weinig aan. Dan weet je of je een hoge of lage test. waarde hebt.

Bij een lagere waarde valt er toch niks aan te doen en kan het weleens tussen de oren blijven zitten.
Als je je goed voelt zou ik het niet laten testen, of kan je er automatisch van uit gaan dat het wel goed zit.
 
Je hebt er zo weinig aan. Dan weet je of je een hoge of lage test. waarde hebt.

Bij een lagere waarde valt er toch niks aan te doen en kan het weleens tussen de oren blijven zitten.
Als je je goed voelt zou ik het niet laten testen, of kan je er automatisch van uit gaan dat het wel goed zit.
Meten is weten, maar ik zou meer als gewoon mijn test meten ook dingen zoals bloedsuiker en H1BC en cholesterol ect, alleen testosteron is natuurlijk niet echt handig. Als ik dingen test neem ik mijn schildklier mee en estrogeen. Maar ik heb een schildklier probleem wil af en toe weten hoe laag het is. Zijn nog wel wat meer dingen die ik laat testen. Is wel handig om het af en toe te doen.
 
Meten is weten, maar ik zou meer als gewoon mijn test meten ook dingen zoals bloedsuiker en H1BC en cholesterol ect, alleen testosteron is natuurlijk niet echt handig. Als ik dingen test neem ik mijn schildklier mee en estrogeen. Maar ik heb een schildklier probleem wil af en toe weten hoe laag het is. Zijn nog wel wat meer dingen die ik laat testen. Is wel handig om het af en toe te doen.

Dat is ook precies wat ik van plan ben.

`Ik wil graag een (bloed) test gaan doen binnenkort om alle waardes te checken. Voornamelijk algemene gezondheid, maar ook hormonen zoals testosteron.`

Hiermee doelde ik op een algemene gezondheidstest. Dus inderdaad ook de waardes die je hier benoemt. Het topic is voornamelijk gestart om te vragen of de speekseltest op één van die websites even accuraat zou zijn als een bloedtest. Ik heb persoonlijk namelijk nooit gezien dat er speekseltesten worden gedaan m.b.t. bijvoorbeeld hormonen.

Zoals je ook zegt; meten is weten. Dat is de hele reden dat ik alles wil testen. Nou heb ik al jaren lang moeheidsklachten en laatste tijd is mijn libido erg laag, dus wellicht is er wel iets aan de hand. Ik ben alleen niet echt iemand die snel denkt dat er iets aan de hand is.

En wie weet zal het ooit in mijn leven handig zijn om mijn waardes te weten van toen ik 21 was zonder gezondheidsklachten. Mijn 40 jarige ik zal mij vast dankbaar zijn.
 
Back
Naar boven