AndroidHealthClinic

Hou jij je netjes aan je Voedingsschema!?

Peiling Peiling Hou jij je netjes aan je Voedingsschema!?

• Ja! ik wijk er nimmer van af.

Stemmen: 9 17,0%
  • Ja, maar ik snoep wel eens tussendoor.

Stemmen: 14 26,4%
  • Neen, het geldt meer als richtlijn voor mijn voedingspatroon.

Stemmen: 26 49,1%
  • Neen, het lukt mij gewoon niet.

Stemmen: 4 7,5%

• Totaal stemmers
    53

Bezoekers in dit topic

D.

Huge Freak
20 jaar lid
Waardering
2
Ik wil graag van jullie weten in hoeverre jullie je houden aan je voedingsschema...lukt het je nog steeds iedere dag hetzelfde te eten, snoep je toch wat tussendoor of hoe zit dat?

tijdens mn cutfase hield ik me er zeker aan. op de zaterdag was mn refeed en kon ik lekker mn gangetje gaan, alhiwel ik van mezelf vetten vermijdde (ook geen ov) en veel kh kon eten..niet moelijk nee:D. Was mn 1e echt voedingsschema die ik goed doordacht heb samengesteld. veel eiwitten en ov en vrijwel geen kh, in t begin wel lastig maar uiteindelijk netjes aan gehouden..zonder moeite eigenlijk

Net terug van vakantie, een en al junken en ben dus al begonnen met mn 1e echte bulkfase. En afgelopen weken veel gejinkt dus doordacht? nee, zekers niet

Moet om eerlijk te zijn nog een goed schema samenstellen. ben nu nog lekker aan t eten, wel van tevoren plannen wat ik eet maar ik tel nu nog niet speciefiek. globaal zit ik nu denk ik rond de 500 boven mn onderhoudsniveau maar t is echter nog zeker niet zoals ik t voor ogen heb. Ik heb nog aantal potte pindakaas en andere voedingmiddelen staan bijv..zonde om weg te gooien.:D, vreet dan weer wat extras bij mn maaltijd en dan weer niet. enige waar ik me momenteel aa hou is dat ik voor slapen gaan nog kwark en lijnzaad eet.

zodra ik mn rooster voor school weet kan ik me op een echt schema toespitsen..tot die tijd zie ik t wel.

maar om antwowrd te geven (leuke en interessante poll btw:thumbup:, ik heb me aan mn 1e echte schema gehouden:)

bulkfase zal wel meer richtlijn worden, maak me dan niet zo druk om paar cal meer zolang ik t maar binne perken hou en niet alles wat los en vast zit gaat vreten. Maar daar ben ik ook niet bang voor

Laatst bewerkt:
Je vergeet een optie: NOOIT.

Ik cheat helemaal nooit op m'n dieet. Vind ik gewoon niet kunnen. Als je dan wilt cheaten, maak dan een cheat-day. Ik eet al 4 maanden volgens mijn voedingsschema.

Mijn eind totalen van wat ik op een dag eet zijn meestal uiteindelijk wel zoals gepland, maar ik hou me niet strak aan een schema. De ene keer heb ik zin in dit en de andere keer in dat. Kunnen ook producten zijn die wat minder goed zijn, maar zolang mijn cal. totaal hetzelfde blijft maakt me dat weinig uit. Ook zorg ik altijd voor genoeg eiwit en efa's.

Snoepen doe ik al jaren niet meer en komt niet eens in mij op. Maar zelfs tijdens het bulken moet ik me altijd inhouden om niet teveel te eten. Vaak wanneer ik bijvoorbeeld een halve bak kwark wil eten dan gaat die bak toch helemaal leeg.

Probeer gewoon elke maaltijd een goede verhouding tussen carbs en eiwitten en vetten te krijgen. Maar ik heb een heel onregelmatig leven en het is ook vaak ff een burgertje bij de mac scoren.

Er zijn ook genoeg dagen dat ik niet genoeg binnen krijg. Ook zijn er dagen dat ik veel te veel binnenkrijg (in de vorm van suikers--> alcohol).

Maar doe altijd mijn best om alles een beetje binnen te krijgen.

Ik ben eigenlijk pas net begonnen met mn voeding, in de vakantie mee geëxperimenteerd en me er altijd aan houden viel niet mee. Het is zeker niet dat ik ga snoepen, maar meer dat ik een maaltijd 'vergeet'. Maar nu heb ik een nieuw schema opgestelt (credits gaan hierbij uit naar Dandyman), en met school is het makkelijker om je aan te houden. Geen onregelmatige tijden meer, dus dat gaat wel lukken :D

Ik heb geen voedingsschema

Damm leef ik nou als een monnink??
Ben ik de enige die zich strikt aan de schema houd?

Ik moet toe geven dat ik me niet gelukkig voel.
Ik voel me direct schuldig als ik niet mijn voedig juist doe. Ook ga ik altijd juist op bed en ga er optijd af om mijn eerste maaltijd te nemen en vervolgens nog eff te pitten.

Ik moet bekennen dat ik moeilijk van de schema kan afwijken. Omdat ik me dan direct slecht voel.

Ik ga eens proberen om meer te genieten van het leven, zo als uitgaan en drinken. De laatste keer bijna 8 maanden geleden.

MMMM .........

Ik probeer me voor zover mogelijk strikt aan m'n schema te houden. Mocht ik echter op een bepaald moment niet in staat zijn om het geplande naar binnen te werken dan vervang ik dat simpelweg door iets anders. Vandaag had ik bijv 's middags 3 x 4 boterhammen gepland staan, maar doordat ik ff naar de stad moest en vergeten was om brood mee te nemen, heb ik gewoon ff wat broodjes kerriekip en wat lempers bij de Surinamer gehaald om aan m'n eiwitten te komen. Proteïnebars zijn voor deze momenten een goede oplossing... ik wil dus ook weer een doosje aanschaffen en er een paar in de auto, jaszak etc stoppen.

Verder kan ik in het weekend wel eens afwijken van m'n schema wanneer ik uit ben geweest en later opsta dan normaal. Daarnaast vind ik dat je op feestdagen als kerst en oud en nieuw best wat mag afwijken van je voedingsschema, maar natuurlijk wel met mate :)

tijdens cut; ja
tijdens bulk; nee, ik eet wat op die dag voor mijn schema stond maar eet daarbij meestal nog meer, ook snoep dus.

CQ_Demolisher zei:
tijdens cut; ja
tijdens bulk; nee, ik eet wat op die dag voor mijn schema stond maar eet daarbij meestal nog meer, ook snoep dus.
ik denk dat t bij mij net zo zal gaan..al dan niet veel meer..mar snoep? nee dank je. daar teken ik echt niet voor. totaal geen toegevoegde waarde. mocht ik extra cals binnekrijgen dan wel uit BB-voedsel

Volgens mij zijn hier sommige mensen die hier niet helemaal hardcore zijn. Waarom zou je je niet strak aan je dieet houden tijdens het bulken? Je hebt dat schema toch niet voor niets gemaakt? Het scheelt iig weer tijdens het cutten, dan hoeft er minder af

Hoe kan je Hardcore zijn als je ook nog moet werken , leven , gezin onderhouden , in de tuin werken etc ?

Unregistered zei:
Volgens mij zijn hier sommige mensen die hier niet helemaal hardcore zijn. Waarom zou je je niet strak aan je dieet houden tijdens het bulken? Je hebt dat schema toch niet voor niets gemaakt? Het scheelt iig weer tijdens het cutten, dan hoeft er minder af
wat moen zegt, vind ik ook vaag wat je zegt unreg. , namelijk wat is hardcore?Ik mis nooit een training en doe alles wat ik doe met 200%.Dat ik mijn eetschema volg is het enige waar ik om maal en ik kan gemakkelijk wat erbij eten, heb een supersnelle metabolism, en af en toe wat lekkers erbij kan makkelijk.

Ik houd me zeker wel aan mijn schema, dag in dag uit. Maar ik snoep er soms ook weleens tussendoor :rolleyes:. Gelukkig kan dat wel als je ecto bent :P

houdt me 6 dagen in de week strict aan me schema. soms eet ik tussendoor nog wat extra.. maar dat is meestal brinta/haver/melk/boterham met mager beleg etc.

verder heb ik af en toe welles een glaasje cola gedronken afgelopen week overdag, omdat ik bij iemand op bezoek was. maar verder heb ik er totaal geen moeite mee om me aan me schema te houden.

op zondag eet ik wel goed.. maar minder kcal dan doordeweeks omdat ik vaak later op ben.. houdt me dan ook niet echt aan me schema, maar eet dan nog wel om de 2-3 uur.

Meestal wel, maar ik verander regelmatig wat ik eet, en in de weekend hou ik het niet strict aan, en junken doe ik in de weekend.

En soms snoep ik wel tussendoor ja, chocolaatje ofzo maar in me volgende bulk alleen strict in het weekend junkfood !

Idd, tijdens cut wel, maar in de bulk gebruik ik het als richtlijn

Unregistered zei:
Je vergeet een optie: NOOIT.

Ik cheat helemaal nooit op m'n dieet. Vind ik gewoon niet kunnen. Als je dan wilt cheaten, maak dan een cheat-day. Ik eet al 4 maanden volgens mijn voedingsschema.

ff beter lezen. de optie nooit die je bedoelt zou dan de onderste zijn. Voor jou geldt de eerste optie, je wijkt er nimmer van af.

Jongens, thanks voor de replieken. De helft zegt dat het als een richtlijn geld, voor mij idem. ik zorg voor 30gram eiwit per maal en probeer een boel te eten...zolang ik nog naar believen groei ga ik me niet al teveel streng dieeten. Misschien wel als er ooit es gecut gaat worden... Met snoepen bedoel ik geen spekkies of zure bommen ofzo hoor... maar gewoon ff iets slechts eten wat je niet zou moeten doen...

enneuh @ jopie, klinkt serieus... genieten van het leven kan echt geen kwaad hoor... ga gerust uit, en tijdens het uitgaan is drinken écht niet verplicht. Alhoewel een biertje het een stuk gezelliger maakt en heus niet heel je lichaam afbreekt.... geniet maar drink met mate hè! zie je in de 3.

Terug
Naar boven