XXL Nutrition

houdbaarheid gekookte rijst

  • Topic starter MHD
  • Startdatum
  • Reacties 12
  • Weergaven 26K
  • Volgers 0

Bezoekers in dit topic

MHD

Competitive Bodybuilder
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
16 aug 2006
Berichten
2.616
Waardering
109
Hoelang is gekookte zilvervliesrijst houdbaar, als je het in de koelkast ligt ??
 
Ik denk 1 dag.
 
ik hoop eigenlijk langer, ben van plan om een pan klaar te maken en daar mijn rijst uit te halen i.v.m. tijdgebrek
 
Nee man veel langer, mijn basmati rijst ligt soms bijna 5 dagen in de frigo ofzo nix mis mee. Ik veronderstel dat voor zilvervlies dit niet veel anders is.
 
Kook zelf mijn rijst vaak voor 3-4 dagen. Maar denk dat dit nog wel langer houdbaar is.
 
Heb net effe m'n oma gebeld.

als je het goed verpakt, een bakje helemaal vol.(zo dat er zo min mogelijk condens in komt) kun je het 3 dagen bewaren zonder problemen.
 
ik vries het zelfs in
ik meng meestal stukjes gestoofde paprika in mijn rijst, omdat ik droge rijst niet echt lust,en saus is uit den boze, heb al bulkbuikje genoeg, en paprika is voedzame groente ook
is gemakkelijk dan als ik thuiskom van het werk, rijst de microgolf in, water koken om stukje vis te pocheren, heb in een kwartier een warme rijstmaaltijd
 
En dan nog eens invriezen. Trek het op de dag dat je het nodig hebt eruit en klaar is de topicstarter.
 
En dan nog eens invriezen. Trek het op de dag dat je het nodig hebt eruit en klaar is de topicstarter.
je brengt me op een idee, eigenlijk zou ik het idd beter invriezen met vis en al, tja mijn oude hersenen zijn zo snel niet meer, lol
 
Heb net effe m'n oma gebeld.als je het goed verpakt, een bakje helemaal vol.(zo dat er zo min mogelijk condens in komt) kun je het 3 dagen bewaren zonder problemen.

gehe roflol

on topic 3 dagen inderdaad ja.

wat je ook kan doen groote pan pakken kilo rijst kooken, laten afkoelen diepfrieszakjes pakken en invriezen dan kun je het zolang bewaren als je wil.
die ik zelf ook vaak op zondag ofzo dan ben je er even van af
 
Bedankt allemaal voor de antwoorden
 
Vier tot vijf dagen ongeveer. Ik heb lange tijd voor hele weken zilvervliesrijst gekookt.
 
Nee man veel langer, mijn basmati rijst ligt soms bijna 5 dagen in de frigo ofzo nix mis mee. Ik veronderstel dat voor zilvervlies dit niet veel anders is.

wel goed om te weten, dacht dat het ook maar een dag houdbaar was. Heb al eens moeten weggooien omdat het er al 3 dagen lag
 
Back
Naar boven