Fitness Seller

Houding / techniek check - Squats

Bezoekers in dit topic

Wellicht helpt het om de barbell iets lager te leggen. Ligt nu voor zover ik kan zien vrij hoog volgens mij. En sowieso een stuk dieper gaan, dit is niks imo

Duidelijk, staat genoteerd en gaat uitgevoerd worden volgende keer!
 
Laatst bewerkt:
TS gaat wel dieper dan onze defending champion, mr O cl.ph. Breon Ansley:

na 2:00

Zelf vind ik (het nut van) hele diepe squats voor BB twijfelachtig om een aantal redenen (samengevat de meerwaarde voor hypertrofie afgezet tegen het blessurerisico).

Zie ook:

rond 3:00
 
Laatst bewerkt:
Je moet een onderscheid maken tussen quads(quadriceps) en benen. Wanneer je alleen de quadricpes als target heb kan je idd prima volstaan met partials.

Als de benen als geheel het doel zijn is ATTG de beste manier.
 
:windup: Ter mijn leering en uwer vermaeck :roflol:, 5 nieuwe filmpjes van de squat sets vanmiddag:

Squat (+2kg) - VIDEO's
Gewicht: 60 - 80 KG
Sets x reps: afwijkend ivm techniek: 4 setjes met 60kg (reps tussen de 6-10) en 2 setjes met 80kg (reps 2x5)

Focus op: jullie feedback uit dit topic
- ellebogen directer onder de bar (ipv naar achter steken waardoor ik de bar te hoog in me nek druk/voor over ga leunen).
- iets dieper gaan
- rechter op staan na de push
- bracing/ademhaling

5 video's: 4x 60kg op techniek, en 1x 80kg om te zien wat ervan over blijft :eek::D:eek:
VIDEO 1 - zijkant: 60KG x 9 Reps, eerste poging om alles tegelijk goed te doen...

VIDEO 2 - schuin achterkant:
60KG x 8 Reps, set 2, andere hoek zoals gevraagd.

VIDEO 3 - zijkant 2: 60kg x10 Reps set 3, wat dieper zo te zien.

VIDEO 4 - achterkant: 60kg x 7 Reps set 4, nóg een tikje dieper

VIDEO 5 - zijkant/achterkant schuin: 80kg x x5 Reps, set 5, (daarna set 6 met 80kg, 4 reps)
 
Pussypad weg en barbell lager leggen, dit is high bar squatten.
 
Wat is er mis met high bar squatten?. Ik prefereer het zelfs boven low bar.

Op zich niks. Maar als hij het probleem ervaart van naar voren vallen kan dat hem wel helpen.
 
Op zich niks. Maar als hij het probleem ervaart van naar voren vallen kan dat hem wel helpen.

Jazeker. Gewichthef schoen dragen ook. Mobiliteit verbeteren in heup en enkelgewricht ook. :)
 
Ik vind je squat na de verbeteringen wel prima eigenlijk. Alleen die pussypad moet echt weg. Daar valt niet over te discussiëren.
 
Really.. een pussypad?! :roflol:
 
Ik had het ook niet op vrijdag moeten vragen hè... :D:D

Ok: pussypad weg + en barbel nog wat lager proberen te leggen.
 
En het zal aan mij liggen maar vind diepte nog steeds zeer discutabel. Maar ik ben zelf wel van extreme diepte squatten.
 
2cts; probeer je te focussen op naar beneden te zakken in plaats van naar achteren. In de zin van tussen je benen squatten en niet erachter. Tenen zullen waarschijnlijk iets naar buiten moeten in dat geval. High bar vs low bar is voornamelijk persoonlijke voorkeur overigens, ben zelf meer van de high (olympische) variant.
Pussypad is toegestaan mits hij bij je slipje matcht ;)
 
Niet op (gewone) sokken squatten.
 
Huh, waarom niet op sokken?
Voelt imho vrij natuurlijk en er ligt een anti slip vloer.
 
Uitvoering en diepte is verbeterd op alle sets (tov vorige filmpje). Diepte op de sets met 60 kilo is 5 graden onder parallel. Diepte op de sets met 80 kilo is net paralell.

Als je zo squat als dat je nu doet is het wat mij betreft acceptabel. High of lowbar is afhankelijk van persoonlijke voorkeur net als het behalen van nog meer diepte. Persoonlijk squat ik liever high bar, met minder gewicht maar grotere ROM. Is een stuk minder belastend voor de knieën en wervelkolom en alsnog evengoed voor het trainen van de benen.
 
Huh, waarom niet op sokken?
Voelt imho vrij natuurlijk en er ligt een anti slip vloer.

Een goede squatschoen geeft meer stabiliteit + zorgt voor een betere range of motion die je kunt behalen.
 
Een goede squatschoen vervangt het schijfje onder de hiel :)
 
Pussypad weg en barbell lager leggen, dit is high bar squatten.
Het zou inderdaad verboden moeten worden! Daarnaast de bar zo laag zetten dat er best wat spanning op je armspieren zit.
 
Back
Naar boven