@DJ
Ach of ze nou kwaad worden om een paar cartoons of om wat doelen...maakt dat uberhaupt nog wat uit? Feit is dat het een godsdienstwaanzinnig, humorloos volk is, imo genoeg reden om te bomarderen.
Wij vinden een aantal van onze wetten zelf belachelijk, maar ja...als we niet bij machte zijn omdat te veranderen omdat onze schijnregering niet mee werkt houd het snel op.
Overgins kan ik me niet herinneren dat mijn ouders mij als kind verteld hebben dat ik beter ben dan andere mensen omdat ik niet in een god geloof.
Het heeft maanden geduurd voordat de cartoons in zo'n rel hebben kunnen ontaarden. Toen er jaren geleden een Koran vertaling door een niet-moslim werd gemaakt, waarbij het Arabisch niet dé uitgangstaal was (en de maagden werden veranderd in witte druiven), waren er verschillende landen die per direct de uitgaven van kranten waarin een recensie stond verboden.
Imo hebben de rellen een flink portie opstoken gekost.
Dik duizend doelen platgooien, met een evenredig aantal slachtoffers gaat meer impact hebben denk ik...
Dus omdat jouw ouders je iets anders wijs hebben gemaakt dan dat die kinderen daar te horen krijgen, hebben we bepaalde rechten? Juist die opvatting gaat imo regelrecht in tegende opvattingen die ons vrijheid hebben gegeven. Zeker als je de plasticiteit van het kinderlijk brein bekijkt. Dat is uitstekend geschikt om van jongs af aan verpest te worden.
Ik zie in het westen ook bepaalde denkbeelden over onderwerp 'X' waarvan ik denk dat ze ontzettend wreed en barbaars zijn. Worden voor zoete koek van generatie op generatie overgebracht, niks aant handje. Stel nu dat de situatie zich voordoet dat een (hypothetische) zoon van mij en van iemand die 'de standaardmening' over X is toebedaan allebei doodziek zijn. Er is een medicijn, maar daarvan is er maar genoeg voor één. Ik kan mijn gedachtengang rationeel onderbouwen, alwaar ik vind dat de andere overtuiging behoorlijk idioot is. Heb ik nu het recht om te zeggen dat mijn kind per definitie voorrang heeft en het andere moet sterven?
Volgens jouw beredenering is het andere kind de sjaak... Daarnaast is het afdoen met 'schijnregering' nogal zwak, als jij echt iets voor elkaar wilt krijgen, kent de Nederlandse maatschappij legio mogelijkheden. Je zult er alleen wel veel werk in moeten steken. In dat geval is luiheid het enige argument dat je aanvoert waarom iets niet gebeurd.