MuscleMeat

Houston mode : Wereldoorlog 3 komt er aan!! Ze smelten de kazen!! (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

haha , wie zegt dat dat niet door iemand verzonnen is jaren geleden.een mens hoort zo slim te zijn niet in sprookjes te geloven maar het zit er bij jou gewoon ingeprint vanaf jongs af aan.niet meer te helpen dus.maar wat ga je doen als je erachter komt dat er geen god en geen paradijs is ?

Geen idee, ik ben er vrij zeker van dat dat niet zo is, dus ik heb geen behoefte om daaraan te denken
 
er kan natuurlijk best een hogere macht zijn die het universum met alle planeten er sterren enzo gemaakt heeft.maar geloof maar niet dat ie ooit op aarde rond heeft gelopen en dat daar een boek over is (bijbel koran)maar als je soms hoort wat moslims zeggen.nee dit mag niet want staat in koran en dit mag ook niet.dan ben je gewoon verkeerd bezig.buiten het universum is er misschien iets wat alles gemaakt heeft.maar er staat niet in een boekje hoe dat allemaal gegaan is en wat er op welke dag gemaakt is haha moet er gewoon om lachen.als ik in sprookjes geloof lacht iedereen mij uit maar dit is precies hetzelfde.alleen mensen durven niet te lachen omdat ze bang zijn voor na de dood en om erachter te komen dat er wel iets is en dat ze gestraft worden.zal er wel een god zijn.zou hij het eerst tegen je zeggen.waarom heb je elke dag voor me gebid?dit heb ik niet eens in dat boek neergezet.en derest ook niet.dat is allemaal verzonnen door de mens.:D ik geloof ook in iets na de dood maar wat weet ik niet.misschien ga je indd na die hogere macht toe die alles geschapen heeft.maar daar weet niemand maar ook niemand wat van af.en al helemaal geen boek geschreven door iemand.bovendien hebben mensen die bijna dood zijn gegaan de hemel (hoe wij dat noemen) gezien.en bekenden die ze terugzagen.dit heeft niks te maken met moslims of geen moslim en al helemaal niet met gelovige of geen gelovige.als je na je dood daar heen gaat gaat iedereen daar heen.er is geen god die zegt.oh hij gelooft niet dus stuur hem naar de hel en stuur hem naar het paradijs want hij geloofde wel.als jij gewoon goed leeft zonder slechte dingen te doen hoeft je niet bang te zijn dat je gestraft word door iemand.als je een slecht mens bent en 5 x per dag bid word je niet gestraft en als je een goed mens bent en niet bid wel ?
 
Laatst bewerkt:
er kan natuurlijk best een hogere macht zijn die het universum met alle planeten er sterren enzo gemaakt heeft.maar geloof maar niet dat ie ooit op aarde rond heeft gelopen en dat daar een boek over is (bijbel koran)maar als je soms hoort wat moslims zeggen.nee dit mag niet want staat in koran en dit mag ook niet.dan ben je gewoon verkeerd bezig.buiten het universum is er misschien iets wat alles gemaakt heeft.maar er staat niet in een boekje hoe dat allemaal gegaan is en wat er op welke dag gemaakt is haha moet er gewoon om lachen.als ik in sprookjes geloof lacht iedereen mij uit maar dit is precies hetzelfde.alleen mensen durven niet te lachen omdat ze bang zijn voor na de dood en om erachter te komen dat er wel iets is en dat ze gestraft worden.zal er wel een god zijn.zou hij het eerst tegen je zeggen.waarom heb je elke dag voor me gebid?dit heb ik niet eens in dat boek neergezet.en derest ook niet.dat is allemaal verzonnen door de mens.:D ik geloof ook in iets na de dood maar wat weet ik niet.misschien ga je indd na die hogere macht toe die alles geschapen heeft.maar daar weet niemand maar ook niemand wat van af.en al helemaal geen boek geschreven door iemand.bovendien hebben mensen die bijna dood zijn gegaan de hemel (hoe wij dat noemen) gezien.en bekenden die ze terugzagen.dit heeft niks te maken met moslims of geen moslim en al helemaal niet met gelovige of geen gelovige.als je na je dood daar heen gaat gaat iedereen daar heen.er is geen god die zegt.oh hij gelooft niet dus stuur hem naar de hel en stuur hem naar het paradijs want hij geloofde wel.als jij gewoon goed leeft zonder slechte dingen te doen hoeft je niet bang te zijn dat je gestraft word door iemand.als je een slecht mens bent en 5 x per dag bid word je niet gestraft en als je een goed mens bent en niet bid wel ?

Bij mijn weten moet je daarvoor een ziel hebben en bij mijn weten bestaat zoiets niet, of worden alle neuroontjes netjes naar een parrallel universum getransformeerd, om daar hun tijd te verslijten in een bokaal?
 
De enige reden dat religie bestaat is omdat de mens niet kon - en nog steeds niet helemaal kan begrijpen hoe het universum in elkaar zit.

Bijv. de aarde en alles wat er uit voortkomt bestaat door niets anders dan toeval, gelovigen begrijpen niet dat het universum zo groot is dat er door toeval leven kan komen en dat dat leven na miljoenen jaren zeer complex wordt. Hun conclusie is dan maar dat zoiets complex alleen een design kan zijn van een opperwezen. Echter is de aarde alles behalve perfect, en wat er op leeft al helemaal niet. Dus dan zijn er twee scenario's mogelijk: of die schepper is een knoeier die maar wat experimenteerd, of er is helemaal geen schepper.
 
Religie zijn stoffige oogkleppen om je wereldje klein en overzichtelijk te houden. Alle angsten der onzekerheden des levens komen hier samen in 1 factor.. Daarbij stelt het mensen in degelegenheid om anderen voor je te laten denken. Lekker "simpel"
 
De enige reden dat religie bestaat is omdat de mens niet kon - en nog steeds niet helemaal kan begrijpen hoe het universum in elkaar zit.

Bijv. de aarde en alles wat er uit voortkomt bestaat door niets anders dan toeval, gelovigen begrijpen niet dat het universum zo groot is dat er door toeval leven kan komen en dat dat leven na miljoenen jaren zeer complex wordt. Hun conclusie is dan maar dat zoiets complex alleen een design kan zijn van een opperwezen. Echter is de aarde alles behalve perfect, en wat er op leeft al helemaal niet. Dus dan zijn er twee scenario's mogelijk: of die schepper is een knoeier die maar wat experimenteerd, of er is helemaal geen schepper.

oke van de ene kant heb je ook wel weer gelijk,het universum bestaat al 100 miljoenen jaren.en leven op aarde nog niet zo lang.dus het kan zijn dat het gewoon toeval is.water op aarde.en de zon die we hebben.misschien heeft er niemand voor gezorgd dat wij leven.misschien is het na de dood precies hetzelfde als voor de dood.je bent er gewoon niet.totaal verdwenen.dit lijkt me beter.
 
waarom is het voor de mens zo moeilijk te aanvaarden dat we een toevallig hoopje wandelend praktisch niets zijn?

Een monsterlijk complex praktisch niets, dat wel. Maar we stellen niets voor. Religies zijn nogal arrogant wat dat betreft. Het is blijkbaar niet voor te stellen dat er géén god is en (dus) geen speciale bedoeling voor schijnbaar speciale dieren. Het ontkennen van bijv. een evolutionair proces staat gelijk aan het zeggen dat de aarde plat is. Het bekennen van evolutie zet een god als schepper buitenspel. (hij staat dan hoogstens aan de zijlijn nog wat te schreeuwen, maar almacht e.d.... neh)

Ik ben een erg interessant boek aan het lezen 'Tower of Babel' van Robert T. Pennock. In eerste instantie een boek dat zich richt tegen nieuwe vormen van creationisme. Maar door de regels heen lees je ook de arrogante grondhouding die zich manifesteert in religie. (in deze dus de christelijke, maar ik scheer de islam over dezelfde kam)

Een naturalistische visie bezoemt, vanwege een vrij nihilistisch karakter, mensen enorme angst in. Religie gebruikt die angst (en we weten wat angst als raadgever brengt) en plakt er een slappe-hap-pleister op van uiterst slechte filosofie en kennis. Hapklaar, als de McDonald's, maar zonder enige voedingswaarde. Je 'denkaderen' slibben dicht en je raakt wars van hoe 'voedsel' écht kan smaken.
Wat dat betreft is de islam (of 'de andere twee') hetzelfde als de hedendaagse maatschappij die ze alle drie zo verachten. Men WIL blijkbaar graag voorgelogen worden. (en religie IS een leugen, zeker als ze zich bemoeit met zaken als psychologie, anatomie, fysiologie en biologie)
De andere 'optie' vereist nl. wat denkwerk en bevattingsvermogen en acceptatie van ons plekje in de natuur; doelloos, zinloos, uitzichtloos.
Wat dat betreft is de natuur krijgshaftig en wreed tot en met, met een soms vredelievende inslag.

Ach, ik denk dat ik maar in de fabels van La Fontaine ga geloven, die zetten mens en dier tenminste nog op een meer overeenkomende lijn. (en zijn wat dat betreft dus al heel wat geloofwaardiger)
 
Waar komt die drang toch vandaan om ergens in te moeten geloven?:roflol:
 
Waar komt die drang toch vandaan om ergens in te moeten geloven?:roflol:

ik denk dat het een gevolg is van het bewustzijn dat we hebben. We leggen verband tussen oorzaak en gevolg. Dat we hier zijn is logischerwijs het gevolg van iets: pa en ma hebben wippie wippie gedaan, dat je ouders er zijn is gevolg van.... etc etc. Op een gegeven moment kom je op een punt waar je het niet meer weet en moet je een beetje gaan gissen. (het zit niet in ons ingebakken dan maar gewoon op te houden met denken)

Een tekort aan kennis (en afwezigheid van systematische manier om deze te verwerven) + verklaringsdrang = god. (vgl. de tsaar Peter de Grote die dacht dat de toneelspelers in Nederland maar tovenaars waren)

Hoe meer je te weten komt, hoe minder god nog plek heeft om daadkrachtig te zijn. (Zelfs diep religieuze ervaringen zijn prima te verklaren) We weten ondertussen misschien nog maar relatief héél weinig, maar zelfs die geringe kennis is al genoeg om het gruwelijk aannemelijk te maken dat god een gek is of helemaal niet bestaat. Hoe dan ook, in ieder geval niets om rekening mee te houden. (De ideeën zijn kinderlijk, getuige de relatief kleine hoeveelheid kennis die nodig is om voor problemen te zorgen in 'camp religion'. De ontkenning van de natuur om ons heen des te groter voor 'de grote drie'. Nou ja, dat is natuurlijk gewoon hun gemis, een uiterst kleine god aanbidden, terwijl de natuur net zo onvergeeflijk, maar VEEL mooier is)
 
Gelovigen willen gelijk
Ik wil geluk

Gelukkige zijn een deel van de oplossing
Gelovigen zijn een deel van het probleem

Gelukkige hebben een plan
Gelovige hebben een excuus

Gelukkige doen dingen gebeuren
Gelovige wachten tot iets gebeurt

Gelukkige zeggen 'mogelijk'
Gelovigen zeggen 'moeilijk'

Iedereen kan gelukkig worden
Het is een kwestie van willen!

Niet zelf geschreven, wel wat kleine aanpassingen gemaakt. :D
 
Naarmate de welvaart toeneemt, neemt de drang om te geloven gelukkig af. Het is niet voor niets dat er juist waar men erg gelovig is juist vaak veel armoede, corruptie en oorlog heerst. Ook de mensen in onze samenleving die erg gelovig zijn horen vaak tot een arme minderheid. Het probleem is alleen dat geloof mensen ook vaak dom en arm houdt.

Kun jij dat eigenlijk verklaren Spiertje? Dat juist in de Arabische wereld, waar de Islam zo groot is, juist zoveel corruptie onderdrukking en oorlog is? En dat de ongelovigen in het westen het zo goed hebben?
 
Ik kan t alvast verklaren voor je: Die zon tast de hersenen aan.
 
ZEVEN!!!

jahaaa daar hebben we 'em weer....
Gegoochel met cijfers.... Heel herkenbaar voor de abrahamisten. Het is ook allemaal
één pot nat...
bepaalde aantallen mensen bestemd per poort. (toch niet zo'n 144.000? dat zou namelijk erg mooi passen bij de rest van de zeven's enzo.)

Maar goed, je ziet dus niet in dat in een vrije maatschappij, waar we de integriteit van het individu hoog proberen te houden, de bangmakerij van een kind 'wellicht' wat 'onwenselijk' is?

Als het kind nu, als het eenmaal volwassen is, besluit een eigen keuze te maken (gezien de contradicties die de Islam oplevert met de huidige wetenschappelijke kennis niet heel gek) en daarbij SERIEUS gehinderd wordt door in de kindertijd aangepreekte ideeën, heb jij niet zoiets van: goh, zou de Islam misschien eens wat met z'n tijd mee moeten gaan?

Zou de ultieme waarheid van de Islam zich niet ook aan een volwassene openbaren? Of moet je er kind voor zijn om deze te gaan geloven?

Laat kinderen lekker kind zijn man. Die horen zich bezig te houden met zandbakken, boomklimmen en zwemmen in de beek. Niet met metafysische zaken waarover zelfs volwassenen niks zinnigs kunnen zeggen. En al HELEMAAL niet in een seculiere staat.

Heeft de Islam écht de hel nodig, om te zijn wat het is? Een geloof van vrede? Met een soms krijgshaftige inslag die er uit te halen is als het nodig is? Beetje jammer om die dan op je eigen kinderen te moeten botvieren.

Mag een christen op die grond zijn kinderen ook kastijden met een stok? Of zijn slaven?

De hel :roflol: :roflol: :roflol: Hoe, spiertje, voelt je 'geest' pijn? Is het dezelfde pijn als die je hier op aarde voelt? Of is het gemis van een zenuwstelsel en hormonen wat problematisch? Geeft de Koran (of de Bijbel of wat dan ook) hier ook wat duidelijkheid over, hoe pijn meegaat als alles wat het registreert en ervaart ligt te vergaan?
Kan het me nauwelijks voorstellen van een boek dat komt uit een tijd waarin met nog geloofde in de 4 lichaamssappen.

Nogthans wel respect dat alle moslims de hele rimbam uit hun kop weten te leren. 'Vertellers' toch? Deden ze het maar eens met een boek over anatomie en fysiologie, astronomie of biologie. Kom je tenminste nog eens ergens mee.

Lees maar even door
“ledere ziel zal de dood proeven.” (Al Imran (3)£L85)
De reis van de ziel na de dood. « Oprecht - Poort tot de kennis
 
Ik heb hier anders een boek waarin staat dat God niet bestaat.

Zo en nu jij weer.
 
Ik twijfel niet aan het woord van Allah als je dat bedoelt
 
Back
Naar boven