AndroidHealthClinic

Contest Log How hard? Harder than last time! Bring the Asstion (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ashbringer45

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
1 jul 2013
Berichten
3.730
Waardering
1.469
Lengte
1m79
How hard do you have to train???

Harder than last time!



Intro

Dag hoor. Eerste keer dat competitie en bodybuilden elkaar ontmoeten in mijn woordenboek. Waarom? Hierom:

Jarenlang af en op getraind. Obsessief met trainen en eten, wat gegained maar na enkele maanden helemaal in een ''fitness burn-out'' omdat ik de combinatie van studie, werk en persoonlijke ontwikkeling niet kon combineren met deze sport. Dit jaar in jaar uit. Zonde van mijn tijd en zonde van al die kilogrammen (zowel op de bar als massa) die ik heb laten liggen de afgelopen jaren, maar hey so be it.

Nu ik alles wel op een rijtje heb in het leven kan ik mijzelf meer focussen op het trainen en het eten, wat ook duidelijk altijd een probleem voor mij is geweest. At vroeger altijd weinig, ook als kind. 3k kcals waren echt een probleem vroeger :roflol: . Voor ik met liften begon, at ik waarschijnlijk en hoogstens 1500 kcals.
Verder nooit aan sport gedaan tot mijn 18de, waar mijn ''fitness journey'' begon. Dus weinig basis en ver achterlopend qua fysieke training. Tot mijn 18de eigenlijk al mijn tijd besteed aan gamen:headbang:

Nu ik 24 ben en veel heb meegemaakt en heb mogen leren de laatste jaren, kan ik eindelijk zeggen dat ik gesetteld ben en boy that feels good. Toen ik begon met werken bij mijn huidige baan, moesten mijn lichaam en ik zeer lang wennen. Nu na ongeveer een jaar is alles op z'n plekje gevallen, zowel mijn eigen ontwikkeling als de rest van de onenigheden in het leven die tevoorschijn komen.

Al met al klaar om mij volledig te focussen op wat voor mij nu het belangrijkste is en dat is het beste lichaam neer te zetten dat ik ooit heb gehad. Ik kom van 59kg, ben nu 78kg en het zwaarst wat ik ooit heb gewogen is 85kg (veel vocht en best wel dik). Hieronder de referentie:

Screenshot_20200305-140414_Instagram.jpg
Screenshot_20200305-140409_Instagram.jpg

Hier begon ik een beetje met liften. Vergelijking met toen en nu qua arm massa. Denk 2012 -> 2016
Ik volgde onze legend Scooby zijn advies en trainde op zijn schema.
Van 59kg naar 68kg geloof ik. Voeding bagger natuurlijk

Huidige shape. Samsung S10
20200305_092605.jpg
20200305_093214.jpg
20200305_093925.jpg

Doel voor de contest
Van maart tot juni een lean bulk op een full body rep progression schema. Van juni tot eind augustus eten in een calorie deficit en dit schema blijven aanhouden.
Full natty uiteraard. Ben ook niet van plan te gaan injecteren of slikken voor mijn 30ste. Doel is progressive overload en sterker worden, massa komt dan vanzelf wel.


Trainingsschema
Day 1
Back Squat - 4 sets - 32 reps
Bench Press - 3 sets - 25 reps
Barbell Row - 3 sets - 25 reps
Seated Leg Curls - 3 sets - 30 reps
Military Press - 2 sets - 20 reps
Wide-grip Pulldowns - 3 sets - 30 reps
Abs/Calves Superset - 3 sets each - 40 reps each

Day 2
Deadlift - 2 sets - 12 reps
Leg Press - 3 sets - 30 reps
Incline DB Press - 3 sets - 30 reps
Close-grip T-bar or Cable Rows - 3 sets - 30 reps
Lateral Raises/Barbell Shrugs - 3 supersets - 30 reps each
Straight-arm Pulldowns/Facepulls - 3 supersets - 40 reps each
Dumbell Incline Curl/ DB Incline Skullcrushers - 3 supersets - 30 reps each

Day 3
Back Squat - 4 sets - 32 reps
Bench Press - 3 sets - 25 reps
Barbell Row - 3 sets - 25 reps
Lying Leg Curls - 3 sets - 30 reps
Military Press - 2 sets - 20 reps
Close-grip Pulldowns - 3 sets - 30 reps
Abs/Calves Superset - 3 sets each - 40 reps each

Wat dus betekend dat ik het aangegeven rep aantal moet behalen, voordat ik het gewicht omhoog kan gooien.

Voeding
2020-03-05 (4).png

Doel is om de komende maanden de chocomel en de processed knaks/hamburgers te gaan vervangen met wat meer ''gezonde'' voeding. Het helpt mij nu iig om aan de benodigde kcals te komen. Gezond = minder kcal = moeilijker omdat meer volume qua eten, althans voor mij dan.

Eerste maaltijd is afhankelijk van mijn dienst. Alleen met de vroege dienst eet ik havermout + skyr in de ochtend. Anders altijd broodjes hamburger / knaks.
Cashews eet ik als tussendoortje, bananen en chocomel ook.

Ik zit na iets eten sowieso 4-6 uur vol en kots alles uit als ik meer eet. Langzaam krijgt ik steeds meer honger, dus moet het nog even tijd geven.

Supplementen
Vitamine D3 5000IU
Creatine Monohydraat
Magnesium + Zinc
Omega 3


Wat kun je van mij verwachten
Ik zal actief bezig zijn met het tracken van mijn progressie (in de gym, voeding en omvang van spieren) en mijn volgers daarmee up-to-date houden. Feestjes laat ik zoveel mogelijk links liggen dit jaar. Emporium in mei en Woohah in juli. Eind maart ga ik nog op vakantie 5 dagen, daarna in september weer, maar dat is voor deze contest niet meer zo relevant. Afhankelijk van de gym in het hotel, zal ik daar een beetje free style trainen, maar vooral van mijn vakantie genieten.

Daarnaast zal ik strict blijven, jullie advies waarderen en het belangrijkste: genieten van het avontuur. Opgeven is geen optie meer! Behalve als ik sterf aan een of ander gemuteerde virus dit jaar.
Ik train onregelmatig 3x in de week, afhankelijk van mijn diensten en hoeveel tijd ik heb. Ik zorg er iig voor dat ik 3x p/w ga, maar niet het standaard maandag, woensdag, vrijdag tafereeltje.

Omvang metingen 5-3-2020 koud
Linker arm 36cm - Flexed
Rechter arm 36cm - Flexed
Onderarm 31cm - Flexed
Nek 38cm
Schouders 121cm
Borst 105cm
Waist 83cm
Hips 96cm
Rechter been 59cm
Linker been 58cm
Kuiten beide 38cm
 
Laatst bewerkt:
How hard do you have to train???

Harder than last time!



Intro

Dag hoor. Eerste keer dat competitie en bodybuilden elkaar ontmoeten in mijn woordenboek. Waarom? Hierom:

Jarenlang af en op getraind. Obsessief met trainen en eten, wat gegained maar na enkele maanden helemaal in een ''fitness burn-out'' omdat ik de combinatie van studie, werk en persoonlijke ontwikkeling niet kon combineren met deze sport. Dit jaar in jaar uit. Zonde van mijn tijd en zonde van al die kilogrammen (zowel op de bar als massa) die ik heb laten liggen de afgelopen jaren, maar hey so be it.

Nu ik alles wel op een rijtje heb in het leven kan ik mijzelf meer focussen op het trainen en het eten, wat ook duidelijk altijd een probleem voor mij is geweest. At vroeger altijd weinig, ook als kind. 3k kcals waren echt een probleem vroeger :roflol: . Voor ik met liften begon, at ik waarschijnlijk en hoogstens 1500 kcals.
Verder nooit aan sport gedaan tot mijn 18de, waar mijn ''fitness journey'' begon. Dus weinig basis en ver achterlopend qua fysieke training. Tot mijn 18de eigenlijk al mijn tijd besteed aan gamen:headbang:

Nu ik 24 ben en veel heb meegemaakt en heb mogen leren de laatste jaren, kan ik eindelijk zeggen dat ik gesetteld ben en boy that feels good. Toen ik begon met werken bij mijn huidige baan, moesten mijn lichaam en ik zeer lang wennen. Nu na ongeveer een jaar is alles op z'n plekje gevallen, zowel mijn eigen ontwikkeling als de rest van de onenigheden in het leven die tevoorschijn komen.

Al met al klaar om mij volledig te focussen op wat voor mij nu het belangrijkste is en dat is het beste lichaam neer te zetten dat ik ooit heb gehad. Ik kom van 59kg, ben nu 78kg en het zwaarst wat ik ooit heb gewogen is 85kg (veel vocht en best wel dik). Hieronder de referentie:

Bekijk bijlage 482183 Bekijk bijlage 482184
Hier begon ik een beetje met liften. Vergelijking met toen en nu qua arm massa. Denk 2012 -> 2016
Ik volgde onze legend Scooby zijn advies en trainde op zijn schema.
Van 59kg naar 68kg geloof ik. Voeding bagger natuurlijk

Huidige shape, vandaag zonder training o.i.d. genomen met een S10. Foto's schieten is niet mijn sterkste kant.
Bekijk bijlage 482185Bekijk bijlage 482186Bekijk bijlage 482187
Even een goeie rug foto laten schieten. Fotografe zal straks pas thuis zijn. Wellicht kan ik dan ook betere foto's laten maken van de front en side.

Doel voor de contest
Van maart tot juni een lean bulk op een full body rep progression schema. Van juni tot eind augustus eten in een calorie deficit en dit schema blijven aanhouden.
Full natty uiteraard. Ben ook niet van plan te gaan injecteren of slikken voor mijn 30ste. Doel is progressive overload en sterker worden, massa komt dan vanzelf wel.


Trainingsschema
Day 1
Back Squat - 4 sets - 32 reps
Bench Press - 3 sets - 25 reps
Barbell Row - 3 sets - 25 reps
Seated Leg Curls - 3 sets - 30 reps
Military Press - 2 sets - 20 reps
Wide-grip Pulldowns - 3 sets - 30 reps
Abs/Calves Superset - 3 sets each - 40 reps each

Day 2
Deadlift - 2 sets - 12 reps
Leg Press - 3 sets - 30 reps
Incline DB Press - 3 sets - 30 reps
Close-grip T-bar or Cable Rows - 3 sets - 30 reps
Lateral Raises/Barbell Shrugs - 3 supersets - 30 reps each
Straight-arm Pulldowns/Facepulls - 3 supersets - 40 reps each
Dumbell Incline Curl/ DB Incline Skullcrushers - 3 supersets - 30 reps each

Day 3
Back Squat - 4 sets - 32 reps
Bench Press - 3 sets - 25 reps
Barbell Row - 3 sets - 25 reps
Lying Leg Curls - 3 sets - 30 reps
Military Press - 2 sets - 20 reps
Close-grip Pulldowns - 3 sets - 30 reps
Abs/Calves Superset - 3 sets each - 40 reps each

Wat dus betekend dat ik het aangegeven rep aantal moet behalen, voordat ik het gewicht omhoog kan gooien.

Voeding
Bekijk bijlage 482192
Doel is om de komende maanden de chocomel en de processed knaks/hamburgers te gaan vervangen met wat meer ''gezonde'' voeding. Het helpt mij nu iig om aan de benodigde kcals te komen. Gezond = minder kcal = moeilijker omdat meer volume qua eten, althans voor mij dan.

Eerste maaltijd is afhankelijk van mijn dienst. Alleen met de vroege dienst eet ik havermout + skyr in de ochtend. Anders altijd broodjes hamburger / knaks.
Cashews eet ik als tussendoortje, bananen en chocomel ook.

Ik zit na iets eten sowieso 4-6 uur vol en kots alles uit als ik meer eet. Langzaam krijgt ik steeds meer honger, dus moet het nog even tijd geven.

Supplementen
Vitamine D3 5000IU
Creatine Monohydraat
Magnesium + Zinc
Omega 3

Zo dat was het wel een beetje. Ik train onregelmatig 3x in de week, afhankelijk van mijn diensten en hoeveel tijd ik heb. Ik zorg er iig voor dat ik 3x p/w ga, maar niet het standaard maandag, woensdag, vrijdag tafereeltje.

Wat kun je van mij verwachten
Ik zal actief bezig zijn met het tracken van mijn progressie (in de gym, voeding en omvang van spieren) en mijn volgers daarmee up-to-date houden. Feestjes laat ik zoveel mogelijk links liggen dit jaar. Emporium in mei en Woohah in juli. Eind maart ga ik nog op vakantie 5 dagen, daarna in september weer, maar dat is voor deze contest niet meer zo relevant. Afhankelijk van de gym in het hotel, zal ik daar een beetje free style trainen, maar vooral van mijn vakantie genieten.

Daarnaast zal ik strict blijven, jullie advies waarderen en het belangrijkste: genieten van het avontuur. Opgeven is geen optie meer! Behalve als ik sterf aan een of ander gemuteerde virus dit jaar.
Je fysiek lijkt wel wat op de mijne :o its on bitch
 
Update begin post: Alle measurements erin gezet.
 
Jarenlang af en op getraind. Obsessief met trainen en eten, wat gegained maar na enkele maanden helemaal in een ''fitness burn-out'' omdat ik de combinatie van studie, werk en persoonlijke ontwikkeling niet kon combineren met deze sport. Dit jaar in jaar uit. Zonde van mijn tijd en zonde van al die kilogrammen (zowel op de bar als massa) die ik heb laten liggen de afgelopen jaren, maar hey so be it.
Ik denk dat je in deze periode juist heel veel geleerd hebt. Het zou jammer zijn als je je alleen maar focust op de negatieven in plaats van wat je er voor lering uit kan trekken. Wellicht ben je nu beter in staat om signalen van jouw lichaam te begrijpen of te weten wanneer je meer moet eten of anders moet trainen.
Theoretisch is het altijd zo dat je er meer uit had kunnen halen, dat is bij iedereen het geval. Het is maar goed dat we geen machines zijn en geen aan- uitknop hebben. Leer van die periode, breng je opgedane ervaring in praktijk en doe er vooral je voordeel mee.

Succes :)
 
mooi hoeveel mensen van de zelfde leeftijd/zelfde fysiek mee doen in de contest dit jaar.

succes en ik volg natuurlijk.
 
Succes! :cheer:
 
Succes!
 
volggggg succes :D
 
Top! Welkom.
Ik denk dat je in deze periode juist heel veel geleerd hebt. Het zou jammer zijn als je je alleen maar focust op de negatieven in plaats van wat je er voor lering uit kan trekken. Wellicht ben je nu beter in staat om signalen van jouw lichaam te begrijpen of te weten wanneer je meer moet eten of anders moet trainen.
Theoretisch is het altijd zo dat je er meer uit had kunnen halen, dat is bij iedereen het geval. Het is maar goed dat we geen machines zijn en geen aan- uitknop hebben. Leer van die periode, breng je opgedane ervaring in praktijk en doe er vooral je voordeel mee.

Succes :)
Prachtige woorden Lieke, dankjewel. :aai:
Heb zeker geleerd van de jaren en kan nu wel zeggen dat ik veel zelfverzekerder in het leven sta. De basis die mijn ouders mij opgelegd hebben, zorgde er iig voor dat ik wat sneller ontwikkelde.
Welkom!
mooi hoeveel mensen van de zelfde leeftijd/zelfde fysiek mee doen in de contest dit jaar.

succes en ik volg natuurlijk.
Ja hé. Wss komen er nog een paar die ons eruit blasten, letterlijk en figuurlijk :P. Ben benieuwd naar onze journey! Welkom.
Heey hallo welkom! Dankjewel!
Dankjewel kerel. Je hebt goed je best gedaan, prima contest.
In en succes!
Hey Marina, welkom weer. Op jou kan ik altijd rekenen :flexbiceps:
volggggg succes :D
Zzzzzz doe ook mee!!! Anders geen ASOT meer voor jou :mad:
(Zyzz is ook heel boos!!)
Welkom en dankjewel ook.


Le training van vandaag. Was om 04:00 al op, lag er om 20:40 al in gister. Beetje moe de training ingegaan, nu van de heerlijke pomp genieten.
372.jpg

Barbell Deadlift

Set 1 : 125x6
Set 2 : 125x6

124.jpg

Dumbbell Incline Bench Press

Set 1 : 24x10
Set 2 : 24x10
Set 3 : 24x10

528.jpg


Leg Press
Set 1 : 140x10
Set 2 : 140x10
Set 3 : 140x10

84.jpg

Cable Seated Row (unilateral omdat ik hiermee beter de lats voel)

Set 1 : 59x10
Set 2 : 59x10
Set 3 : 59x10

128.jpg

Dumbbell Lateral Raise

Set 1 : 12x10
Set 2 : 12x10
Set 3 : 12x10

44.jpg


Power shrug snatch grip
Nog nooit gedaan, dusja kan overal wel PR bij neerzetten in het vervolg.
Set 1 : 100x10
Set 2 : 100x10
Set 3 : 100x10

1.png


Straight-Arm Pulldown

Set 1 : 27x14
Set 2 : 27x14
Set 3 : 27x14
3496.jpg


Cable Rope Face Pull

Set 1 : 41x14
Set 2 : 41x14
Set 3 : 41x14
892.jpg


Incline DB Skullcrusher
PR

Set 1 : 14x10
Set 2 : 14x10
Set 3 : 14x10
424.jpg


Dumbbell Incline Curl
PR
Set 1 : 14x8
Set 2 : 14x6
Set 3 : 14x6 | Tja eerste 5 reps zeer sterk, daarna beetje shit. Paar cheat reps gedaan, niet meegeteld.

Al met al tevreden over de training. Vind deze dag altijd het leukst ivm de oefening keuze.
Trainingsduur: 1 uur, 54 minuten

Ik heb nog een paar foto's geschoten na mijn training ivm full body pomp. Natty of enhanced licht beter, wat denken jullie?


20200306_121200.jpg
20200306_121407.jpg
20200306_121840.jpg
20200306_122143.jpg
20200306_122757.jpg
20200306_122829.jpg
20200306_122929.jpg
20200306_123000.jpg
20200306_123044.jpg
20200306_123132.jpg
20200306_123239.jpg
 
Laatst bewerkt:
In, succes!
 
Back
Naar boven