AndroidHealthClinic

how to Test E (homebrew) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Hallo mensen

er zijn al enkele how to's te vinden hier op het forum van hoe je zelf je injectables maakt maar reden dat ik dit schrijf is om aan te tonen dat het toch allemaal wat makkelijker is allemaal en om mijn ervaringen met jullie te delen

ik ben begonnen door al mijn spullen bij elkaar te gaan verzamelen
in plaats van een vial heb ik een bekerglas gepakt deze gewassen in de vaatwasser en gereinigd met alcohol en vervolgens nog even in de oven op 160 graden
mijn gedachte was beter gewoon alles zo steriel mogelijk houden
wat spuiten erbij en filters en olie en naalden en uiteraard het poeder en nog wat andere benodigheden en ik had het volgende bij elkaar gescharrelt

1. olie
2. test e poeder 5 gram
3. bekerglas om in te mengen
4. alcohol 96% voor filter ( niet nodig als je verpakte koopt )
5. fles schoonmaak alcohol om het allemaal net even wat sterieler te maken
6. smalle 1 ml spuit voor de ba en bb
7. 20 ml spuit voor opzuigen van de volledige oplossing ( liefst luer lock )
8. 10 ml spuit voor opzuigen van de toe te voegen olie
9. lange naald om laatste beetje olie op te zuigen uit bekerglas
10. filter 0.45 liefst steriel verpakt
11. 2 vials van 10 ml
12. 2 spuiten van 0.9 X 40 voor injecteren en ontluchten


foto1.jpg


vervolgens ben ik begonnen met het mixen. mijn 5 gram was al afgemeten dus kon dit gewoon in het bekerglas gooien. ( ik heb een precisie weegschaal besteld op dealextreme voor het afwegen en kost echt niets ) vervolgens heb ik een klein spuitje gebruikt ( dunne smalle van 1 ml ) om de 1 ml ba op te zuigen en dit bij het poeder te doen. zelfde type spuitje heb ik ook gebruikt om 3 ml bb bij men poeder te krijgen. vervolgens heb ik 11 ml olie erbij gedaan en had ik een troebel goedje verkregen. hier heb ik helaas geen foto's van.

daarna ben ik stapgewijs mijn prutje op gaan warmen in de magnetron met stappen van 10 seconden. na de 1ste 10 seconden in de magnetron en wat schudden gebeurde er nog niet echt veel er was al wel wat meer opgelost. 2de keer in de magnetron ging het al beter en werd al wat helderder na wat schudden met het bekerglas. 3de keer in de magnetron en merkte dat het al aardig warm begon te worden toen ik mijn hand aan de onderhand van het bekerglas had. na wat schudden had ik een mooie heldere vloeistof

foto2.jpg

foto3.jpg


toen ben ik verder gegaan met het preppen van mijn vials en filter en naalden
ik had 2 gesealde steriele vials hier heb ik 1 naald van 0.9 X 40 in gestopt voor ontluchting en 1 naald van 0.9 X 40 met hierop een 0.45 filter voor het injecteren in de vial. overigens voor het ontluchten is het belangrijk dat de naald die je gebruikt niet uiteindelijk na een hoeveelheid mililiters in de vloeistof komt anders ga je door de overdruk geen lucht maar olie eruit persen

foto4.jpg


toen heb ik alles opgezogen in een 20 ml spuit en ben ik begonnen met het injecteren in de vial. het viel me heel erg mee moet ik zeggen ik dacht dat het echt een stuk langzamer zou gaan. ik heb overigens gebruik gemaakt van een spuit met luer lock om te voorkomen dat men spuit van de filter afschiet en ik alles onder baggerde met olie

foto5.jpg


enkele minuutjes later en nog wat extra olie in men spuit gedaan om het resterende olie in men filter in de vial te krijgen was dit het resultaat

foto6.jpg


ook al heb ik gebruikt gemaakt van een filter heb ik toch de oven aangeslingerd en deze op 130 graden gezet en vervolgens mij flesjes erin gedaan om te zorgen dat echt alles de pijp uit is ( ook de sporen )

foto7.jpg


daarna heb ik de flesjes nog even bij de ijsjes gezet om het snel af te koelen zoals staat beschreven in de tut op dit forum

foto8.jpg


zal waarschijnlijk nog wel het 1 en ander aanpassen en misschien informatie toevoegen
maar so far this is it :D
 
Laatst bewerkt:
Dat is altijd zo onsteriel als de pest, vandaar dat je wat BA erbij doet en het filtert etc...

ik bedoel de steriliteit van de spullen van ug labs
 
Lijkt me toch steriel, mits je oven daadwerkelijk die temperatuur haalt. Heb je dat ooit getest met een thermometer? Wie weet wijkt hij wel een 30 graden af.
 
Lijkt me toch steriel, mits je oven daadwerkelijk die temperatuur haalt. Heb je dat ooit getest met een thermometer? Wie weet wijkt hij wel een 30 graden af.

het was een paar graden kouder
120 graden zou al genoeg moeten zijn om alles omzeep te helpen
125 word geadviseerd in de tutorial
het was 123 graden volgens mijn thermometer
 
Kriel wat denk jij ervan? :)
Jij als hoofdlaborant weet er veel van.

Ts heeft mij gevraagd om hem te helpen met wat hobbybrouw. Dus heb hem deze spulletjes gedoneert.

Aantal dingen.

Je hebt hier te maken met PVDF filter. Filteren MOET zwaar gaan gaat het te soepel dan is je filter verbrand en is het dus niet steriel. Let daar dus op.

Steriliseren van olie op zich als je 100% zeker wilt zijn dat sporen van het kleinste soort dood zijn moet het geheel op 170 graden dry baking voor minimaal 2 uur DAN is het steriel.

Verder een zeer leuke homebrew verslag. Zou imo wel als sticky bij de al reeds bestaande mogen.
 
Laatst bewerkt:
Koop overgens steriel verpakte whatmans. De lossen zijn goedkoper, en op mijn werk niet voor mijn werkdoeleinde steriel nodig, vandaar deze. Maar als je deze losse hebt MOET je ze ook spoelen met alcohol omdat het niet steriel is. Koop dus stuk verpakte deze zijn steriel, en hoeven niet doorgespoelt te worden.
 
Leuk initiatief inderdaad, post even compleet maken met benodigdheden etc. en dan mag ie wel sticky inderdaad :)

Wat voor werk doe je eigenlijk Kriel? ben wel benieuwd..
 
Ts heeft mij gevraagd om hem te helpen met wat hobbybrouw. Dus heb hem deze spulletjes gedoneert.

Aantal dingen.

Je hebt hier te maken met PVDF filter. Filteren MOET zwaar gaan gaat het te soepel dan is je filter verbrand en is het dus niet steriel. Let daar dus op.

Steriliseren van olie op zich als je 100% zeker wilt zijn dat sporen van het kleinste soort dood zijn moet het geheel op 170 graden dry baking voor minimaal 2 uur DAN is het steriel.

Verder een zeer leuke homebrew verslag. Zou imo wel als sticky bij de al reeds bestaande mogen.

het ging een beetje alsof ik het door een 0.4 naald wilde persen
langzaam druppelend kwam het uit de naald
is dat de snel ?

die 170 graden is dat nu nog een optie om te doen ?


Koop overgens steriel verpakte whatmans. De lossen zijn goedkoper, en op mijn werk niet voor mijn werkdoeleinde steriel nodig, vandaar deze. Maar als je deze losse hebt MOET je ze ook spoelen met alcohol omdat het niet steriel is. Koop dus stuk verpakte deze zijn steriel, en hoeven niet doorgespoelt te worden.

zijn inderdaad steriel verpakt te krijgen en dan nog kosten ze niets
ik heb deze gespoelt met alcohol ( potje staat tussen het bekerglas en de grote fles ) is potje van 96% of 97% alcohol

Leuk initiatief inderdaad, post even compleet maken met benodigdheden etc. en dan mag ie wel sticky inderdaad :)

Wat voor werk doe je eigenlijk Kriel? ben wel benieuwd..

er staat een lijst al in een andere tut en kan deze redelijk overnemen heb wel 1 en ander extra gepakt gewoon om wat dingetjes makkelijker te maken
 
nou kosten niets vind ik wel iets voorbarig. Homebrew is gewoon niet echt efficient vind ik persoonlijk. crimpers,zegels doppies etc. Je verzending etc. Heb ooit eens bij de cjinees poeder gekocht. 100 gram,dacht daar doe ik me leven mee. Best wel geld neergelegd,bleek talkpoeder te zijn............duuuh was nog een bekende poederleverancier ook.

Ja wat het filtreren betreft....moet idd druppelen. Des te meer je filtert des te meer hij verstopt......dan is het werkelijk een takkebaan. Na 4 vails heb je geen vingers meer over. De eerste 2 zijn als boter.....maar daarna.....
 
Laatst bewerkt:
nou kosten niets vind ik wel iets voorbarig. Homebrew is gewoon niet echt efficient vind ik persoonlijk. crimpers,zegels doppies etc. Je verzending etc. Heb ooit eens bij de cjinees poeder gekocht. 100 gram,dacht daar doe ik me leven mee. Best wel geld neergelegd,bleek talkpoeder te zijn............duuuh was nog een bekende poederleverancier ook.

Ja wat het filtreren betreft....moet idd druppelen. Des te meer je filtert des te meer hij verstopt......dan is het werkelijk een takkebaan. Na 4 vails heb je geen vingers meer over. De eerste 2 zijn als boter.....maar daarna.....

hehe ik doelde niet op dat het in totaal niets kost maar doelde op de filter zelf
maar voor zomaar een productie is zeker niet interessant.
filters alleen al zijn alleen maar interessant om te kopen in bulk verpakking
 
een vraagje voor Override. Hoe weet je eigenlijk dat je poeder wel degelijk testosteron enanthaat is? Heb je dat kunnen laten onderzoeken? Ik zou persoonlijk niks vertrouwen dat van China komt. Zeker niet wat deze middelen betreft. Als je al weet dat ze in Afrika valse malariapillen en antibiotica leveren.
 
een vraagje voor Override. Hoe weet je eigenlijk dat je poeder wel degelijk testosteron enanthaat is? Heb je dat kunnen laten onderzoeken? Ik zou persoonlijk niks vertrouwen dat van China komt. Zeker niet wat deze middelen betreft. Als je al weet dat ze in Afrika valse malariapillen en antibiotica leveren.

Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Die chinks maken alles na!
 
Als je niet produceert op het niveau van een goed uglab is zo'n onderzoek toch niet te betalen.. erg jammer.
 
een vraagje voor Override. Hoe weet je eigenlijk dat je poeder wel degelijk testosteron enanthaat is? Heb je dat kunnen laten onderzoeken? Ik zou persoonlijk niks vertrouwen dat van China komt. Zeker niet wat deze middelen betreft. Als je al weet dat ze in Afrika valse malariapillen en antibiotica leveren.

Wat een onzin ALLLLLLLLEEEEEE ug medicatie komt uit china. Wat dacht je dat Bayer dat te koop aanbied?
 
een vraagje voor Override. Hoe weet je eigenlijk dat je poeder wel degelijk testosteron enanthaat is? Heb je dat kunnen laten onderzoeken? Ik zou persoonlijk niks vertrouwen dat van China komt. Zeker niet wat deze middelen betreft. Als je al weet dat ze in Afrika valse malariapillen en antibiotica leveren.

Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Die chinks maken alles na!

1 van de methodes die gebruikt kan worden is smeltpunt methode
testosteron enthaat smelt bij 32 tot 36 graden
 
Dat is inderdaad een goed punt. Al is het natuurlijk wel discutabel omdat je in een chemicalregister zo af kunt lezen welke producten nog meer op dat smeltpunt smelten. Maar goed, er zijn natuurlijk meer van zulke testjes. Als je 3 verschillende doet ben je toch alweer een stuk zekerder van je zaak.
 
Niet slecht voor de eerste keer :)
zou trouwens niet al te druk maken om die oven. Is zeker geen bulletproof manier om te sterillizeren, zou het persoonlijk anders doen. Maar je werkt met dichte vials wat veel schoner werk is (mits je het goed doet dan). Heb zelf microscoop testen gedaan op vials na filtereren alleen en waren na filteren en weken erna nog steriel genoeg om gebruikt te worden. Moet je pas echt druk om maken als je met open vials werkt.
 
Laatst bewerkt:
Kan je dat poeder niet gewoon opsnuiven, of krijg je dan een neus als een bloemkool.
 
uit onderzoek is gebleken dat het product ook daadwerkelijk steriel is :)
 
Back
Naar boven