Fitness Seller

Hoxyz - Reversing out of the ecto zone.

Bezoekers in dit topic

707bcc02b0d0d1a7db6e2066f1c2ca89.png
:ds:
 
Gains are made
 
Wat doen jullie voor die boulder shouldersssss? Momenteel variatie van side raises met dumbells en cables als ik upper train. En deze week heb ik toevallig een push training die er zo uit zag.

4x5 bonks
3x10 incline bonks
5x? db side raise
4/5x15 bayesian fly
3x15 assisted dips
4x12 db overhead extension
3x15 upright row
3x15 unilat pushdown

En pull; rack pull, facepull /rear delt raise en unilat shrug voor traps/schouders.

Toch lijken die krengen niet te groeien, het verneukt echt m'n fysiek. Weet niet zeker of ik er een press in wil gooien aangezien dat naar mijn weten relatief weinig side/rear delt activatie heeft. Rear is overigens wel prima developed.

inb4 tren, komt nog wel xxx

En nog een random fototje. Bulk progressie tot nu toe.
a6e8b75b20d8edd843e609c60529df2e.png

91504b7b22e6965aee73e45066f1cd24.png

Taille voor alsnog 80cm. Was op z'n laagst 69 tho :emo:
Zo'n 30 weken oid.
 
Laatst bewerkt:
Side raises een klein beetje bent over doen, 5 graden naar voor geleund.
 
Pwoah. Beste vooruitgang maat! Hoeveel tijd zit ertussen trouwens?

Wat betreft je schouders; Wat is je OHP max?
 
Lats groeien ook flink mee!
 
Side raises een klein beetje bent over doen, 5 graden naar voor geleund.
Ga ik vanavond even proberen. Het is tenslotte legday :loony:
Hnnnnng

Ik doe lateral raises tot ik erbij neerval
Same, maar dacht iets nieuws.
Pwoah. Beste vooruitgang maat! Hoeveel tijd zit ertussen trouwens?

Wat betreft je schouders; Wat is je OHP max?
Hmm, rug foto weekje of dertig, en front twintig denk ik.

Ohp max was laaaang geleden 1x60, daarna nog wel 3x5x55 of 57,5kg gedaan. Maar nu al lange tijd geen ohp meer.
Lats groeien ook flink mee!
I hope so :p
 
Nou, dikke prima voor een half jaartje!

Wat betreft je delts is het denk ik vrij simpel trouwens. Gewoon de OHP(variatie) inpassen en ramsterk worden. Dan groeien ze vanzelf mee lijkt mij :thumb:
 
Side raises een klein beetje bent over doen, 5 graden naar voor geleund.

Dit met kabels tussen je benen (egyptian lateral raise zoals jeff nippard hem noemt) én dus naar de zijkant leunend voel ik echt geweldig voor side raises.
Goed opletten dat je niet cheat met traps. Pak ook met duim aan de kant vd rest van m'n vingers voor zo min mogelijk cheat met pols/onderarm.
 
Nou, dikke prima voor een half jaartje!

Wat betreft je delts is het denk ik vrij simpel trouwens. Gewoon de OHP(variatie) inpassen en ramsterk worden. Dan groeien ze vanzelf mee lijkt mij :thumb:
een standaard ohp is helemaal niet zo effectief voor hypertrofie. Zou dan eerder voor een (seated) db variant gaan als press en daarnaast gewoon lekker pompen op side raises etc.

verder ben ik nog wel steeds een ohp fanboy
 
Dit met kabels tussen je benen (egyptian lateral raise zoals jeff nippard hem noemt) én dus naar de zijkant leunend voel ik echt geweldig voor side raises.
Goed opletten dat je niet cheat met traps. Pak ook met duim aan de kant vd rest van m'n vingers voor zo min mogelijk cheat met pols/onderarm.

Als ik mij niet vergis, heb je het over de bayesian side raises toch? Die is sowieso superieur t.o.v. dumbbells iig :)
 
een standaard ohp is helemaal niet zo effectief voor hypertrofie. Zou dan eerder voor een (seated) db variant gaan als press en daarnaast gewoon lekker pompen op side raises etc.

verder ben ik nog wel steeds een ohp fanboy

Fair enough. Doordat je minder TUT hebt, dan met de dumbell variant denk ik?
Echter, kan je op de barbell press niet sneller/makkelijker sterk worden dan op de dumbbell press? Dat weegt naar mijn mening zwaarder namelijk.
 
Fair enough. Doordat je minder TUT hebt, dan met de dumbell variant denk ik?
Echter, kan je op de barbell press niet sneller/makkelijker sterk worden dan op de dumbbell press? Dat weegt naar mijn mening zwaarder namelijk.
je zult met dumbbells in totaliteit minder gewicht kunnen drukken ja. is dat relevant voor hypertrofie in deze vergelijking? imo niet. Je kunt db's eventueel nog overloaden in kleinere stappen dmv straps en (micro)plates.

toevoeging: ik ben verder wel gewoon voorstander van compound barbell movements als basis en daarnaast je hypertrofie/pomp werk, maar in dit geval is dat al een benchpress en dan zie ik geen grote meerwaarde voor ook nog een barbell ohp als je niet geeft om hoe sterk je ohp is
 
je zult met dumbbells in totaliteit minder gewicht kunnen drukken ja. is dat relevant voor hypertrofie in deze vergelijking? imo niet. Je kunt db's eventueel nog overloaden in kleinere stappen dmv straps en (micro)plates

Okay. Misschien leg ik te snel het verband tussen absoluut gewicht en hypertrofie natuurlijk.
Ik heb alleen nog nooit iemand gezien met een OHP van pakweg 80 of meer, zonder een stel degelijke schouders.

Wat is trouwens jouw mening wat betreft side raises (in welke vorm dan ook) voor hypertrofie. Volgens mij hoef je daar bij de gemiddelde strongman niet mee aan te komen, maar ik kan het mis hebben!
 
Okay. Misschien leg ik te snel het verband tussen absoluut gewicht en hypertrofie natuurlijk.
Ik heb alleen nog nooit iemand gezien met een OHP van pakweg 80 of meer, zonder een stel degelijke schouders.

Wat is trouwens jouw mening wat betreft side raises (in welke vorm dan ook) voor hypertrofie. Volgens mij hoef je daar bij de gemiddelde strongman niet mee aan te komen, maar ik kan het mis hebben!
Zoals ik in mijn toevoeging al aangaf ben ik wel voorstander van compoundoefeningen met als toevoeging hypertrofie/assistance werk. Uiteraard heb je om gewicht van a naar b te verplaatsen spiermassa nodig en kracht en massa gaan ook gewoon in hand. Ik zal ook niet zeggen dat je met een ohp geen grote schouders kunt creëren, integendeel. Ik denk alleen wel dat in het geval van hoxyz die al bencht en verder geen interesse heeft in een sterke ohp maar in grote schouders beter een db press kan doen na zijn bench gevolgd door side raises (om maar even wat te noemen) dan een ohp. Is verder ook minder belastend, kost je minder herstel en je kunt meer volume draaien. Ik denk niet dat er één juiste manier is maar dat iedereen voor zichzelf moet kijken waar zijn prioriteiten liggen en waar hij of zij zijn focus op wil leggen.

ik vind side raises een goede manier om makkelijk volume toe te voegen voor je schouders met minimale belasting en herstel. Wat de gemiddelde strongman daar verder van vindt boeit me niet zoveel.
 
4x5x135kg squat vandaag. Pr it is, wel zwaar tho.

Daarnaast nog
4x12 db rdl
4x unilat leg extension
4x ham curl
4x leg press (normaal niet, maar train deze week maar een keer benen)
4x unilat calf press
4x cable crunch
oneindigx unilat standing calf raise SS db side raise
2x knee raise

Nou, dikke prima voor een half jaartje!

Wat betreft je delts is het denk ik vrij simpel trouwens. Gewoon de OHP(variatie) inpassen en ramsterk worden. Dan groeien ze vanzelf mee lijkt mij :thumb:
Zoals hieronder gezegd wordt is ohp niet bepaald een goeie massa bouwer voor je gehele delts. Front delts wellicht, maar of je die nog wilt aanspreken met 11 werkset bench in de week weet ik niet.
Dit met kabels tussen je benen (egyptian lateral raise zoals jeff nippard hem noemt) én dus naar de zijkant leunend voel ik echt geweldig voor side raises.
Goed opletten dat je niet cheat met traps. Pak ook met duim aan de kant vd rest van m'n vingers voor zo min mogelijk cheat met pols/onderarm.
Doe ik regelmatig, traps nemen wel vaak over helaas.
een standaard ohp is helemaal niet zo effectief voor hypertrofie. Zou dan eerder voor een (seated) db variant gaan als press en daarnaast gewoon lekker pompen op side raises etc.

verder ben ik nog wel steeds een ohp fanboy
Eens. Volgens mij is qua emg activatie de standing unilat db ohp meest effectief.
Als ik mij niet vergis, heb je het over de bayesian side raises toch? Die is sowieso superieur t.o.v. dumbbells iig :)
Jup eens, maar toch vind doe ik standaard side raises met dumbels en wissel ik af en toe af in de kabels. Een van de weinig oefeningen waar ik dumbels lekkerder vind voelen.
Fair enough. Doordat je minder TUT hebt, dan met de dumbell variant denk ik?
Echter, kan je op de barbell press niet sneller/makkelijker sterk worden dan op de dumbbell press? Dat weegt naar mijn mening zwaarder namelijk.

je zult met dumbbells in totaliteit minder gewicht kunnen drukken ja. is dat relevant voor hypertrofie in deze vergelijking? imo niet. Je kunt db's eventueel nog overloaden in kleinere stappen dmv straps en (micro)plates.

toevoeging: ik ben verder wel gewoon voorstander van compound barbell movements als basis en daarnaast je hypertrofie/pomp werk, maar in dit geval is dat al een benchpress en dan zie ik geen grote meerwaarde voor ook nog een barbell ohp als je niet geeft om hoe sterk je ohp is
Indien ik OHP er bij zou willen doen als compound, zal m'n bench er onder gaan lijden wat inderdaad voor hypertrofie doeleinden niet slim lijkt. Starten met bench = zwakke ohp. Beginenn met ohp = zwakke bench.
 
Back
Naar boven