XXL Nutrition

Hoxyz - Reversing out of the ecto zone. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Als eens 'pjr pullover' geprobeerd?

Is een hybride vorm van een pullover en skullcrusher. Geeft een vieze pomp en die spierpijn de dag nadien:o
 
Ik merkte laatst echt een behoorlijke growth-burst in zowel mijn biceps als triceps toen ik van HIT overging op DC training. Dat zegt mij dus dat ik me armen overtrainde en niet genoeg tijd gaf om te herstellen. Wellicht is dat bij jou ook wel het geval. Zou niet bang zijn om ze ff 2 weken helemaal niet te trainen en dan te kijken hoe low volume voor een week of 6-8 je vergaat.
Nooit echt in verdiept. Moet zeggen dat ik na een pull/push of sheiko training sowieso nooit echt zin heb om extreem veel volume te doen. 3-8 setjes meer dan zat vaak.
Als eens 'pjr pullover' geprobeerd?

Is een hybride vorm van een pullover en skullcrusher. Geeft een vieze pomp en die spierpijn de dag nadien:o
Nog nooit van gehoord. Voor triceps kom ik eigenlijk nooit echt verder dan overhead extension en pushdowns.
 
Echt een aanrader die PJR pullover

 
Echt een aanrader die PJR pullover

Zo heb ik hem wel eens gedaan met barbell. Volgens mij ook wel de skullover genoemd. Zal eens proberen, vaak trekken m’n ellebogen het niet helaas. Wat doe jij voor biceps?
 
Zo heb ik hem wel eens gedaan met barbell. Volgens mij ook wel de skullover genoemd. Zal eens proberen, vaak trekken m’n ellebogen het niet helaas. Wat doe jij voor biceps?
Een saaie straight bb curl, cable hammer curl en als je een goeie preacher bench of machine hebt zou ik gebruiken.

Biceps is nou ook niet m'n sterkste punt. De liefde voor armen te trainen is ook sterk verminderd.
 
Moest vandaag board bench, squats en banded bench doen.

Begonnen met squats want de rest bezet, moest 5x5 op 140 doen maar na het eerste setje redde ik het al niet meer door onderrug pomp. Het is gewoon echt niet te harden en heb er nu zo'n twee uur na trainen nog last van dat ik half scheef loop. Meer mensen hier last van? Erg frustrerend want kracht is het probleem niet.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Moest vandaag board bench, squats en banded bench doen.

Begonnen met squats want de rest bezet, moest 5x5 op 140 doen maar na het eerste setje redde ik het al niet meer door onderrug pomp. Het is gewoon echt niet te harden en heb er nu zo'n twee uur na trainen nog last van dat ik half scheef loop. Meer mensen hier last van? Erg frustrerend want kracht is het probleem niet.

Ben compleet afgestapt van squats en doe enkel beenoefeningen waarbij ik ondersteuning heb (machine/hack squats, leg presses, extensions, lunges, smith machine, etc.). Sindsdien nooit meer ergens last van gehad maar ik neem aan dat jij BB squats wil blijven doen :D
 
Lower the dose

:D
Nog lager :(
Ben compleet afgestapt van squats en doe enkel beenoefeningen waarbij ik ondersteuning heb (machine/hack squats, leg presses, extensions, lunges, smith machine, etc.). Sindsdien nooit meer ergens last van gehad maar ik neem aan dat jij BB squats wil blijven doen :D
Wij hebben in de gym alleen een leg extension en een gare horizontale leg press. Asl ik zou beschikken over een goeie hacksquat was ik direct overgestapt jammer genoeg.
 
Misschien een slappe core waardoor je onderrug teveel moet opvangen? Je doet nooit echt gericht core werk toch?
 
Moest vandaag board bench, squats en banded bench doen.

Begonnen met squats want de rest bezet, moest 5x5 op 140 doen maar na het eerste setje redde ik het al niet meer door onderrug pomp. Het is gewoon echt niet te harden en heb er nu zo'n twee uur na trainen nog last van dat ik half scheef loop. Meer mensen hier last van? Erg frustrerend want kracht is het probleem niet.

twee uur na de tijd nog last is geen normale rugpomp. ik zou het eens in je glutes zoeken. als die gespannen zijn kan het doortrekken naar je onderrug
 
Moest vandaag board bench, squats en banded bench doen.

Begonnen met squats want de rest bezet, moest 5x5 op 140 doen maar na het eerste setje redde ik het al niet meer door onderrug pomp. Het is gewoon echt niet te harden en heb er nu zo'n twee uur na trainen nog last van dat ik half scheef loop. Meer mensen hier last van? Erg frustrerend want kracht is het probleem niet.
Taurine scheelt bij mij een bult (3gram intra workout)
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Misschien een slappe core waardoor je onderrug teveel moet opvangen? Je doet nooit echt gericht core werk toch?
Op tegenwoordig iets meer beltless werk na en wat cable crunches niks nee.
twee uur na de tijd nog last is geen normale rugpomp. ik zou het eens in je glutes zoeken. als die gespannen zijn kan het doortrekken naar je onderrug
Het voelt in het begin als onderrug pomp. Wat raad jij aan, wat meer focus op rdl leggen oid? Sowieso lopen m'n glutes wel zwaar achter wbt massa iig.
Taurine scheelt bij mij een bult (3gram intra workout)
Zal er eens onderzoek naar doen. Doe al wel jaren magnesium suppleren.
 
Op tegenwoordig iets meer beltless werk na en wat cable crunches niks nee.

Het voelt in het begin als onderrug pomp. Wat raad jij aan, wat meer focus op rdl leggen oid? Sowieso lopen m'n glutes wel zwaar achter wbt massa iig.

Zal er eens onderzoek naar doen. Doe al wel jaren magnesium suppleren.


als je glutes inderdaad achterlopen kan het functionele spierstijfheid zijn in je glutes(om te compenseren, denk bv ook aan benchbro's met gespannen bovenrug) wat dan doortrekt in je onderrug. lange termijn oplossing is dan inderdaad je glutes versterken. Voor nu dan eerst zaak om van die spanning af te komen.
 
als je glutes inderdaad achterlopen kan het functionele spierstijfheid zijn in je glutes(om te compenseren, denk bv ook aan benchbro's met gespannen bovenrug) wat dan doortrekt in je onderrug. lange termijn oplossing is dan inderdaad je glutes versterken. Voor nu dan eerst zaak om van die spanning af te komen.

Dit kan inderdaad een oorzaak zijn.
Kan ook ernaar kijken op postworkout en/of op rustdagen paar stretches te doen voor de glutes.

Taurine heb ik vroeger ook wel eens gebruikt ivm onderrugpomp bij deadlifts.
Gaat vrij weinig doen als je aangeeft dat de "pomp" nog zo lang na je training aanwezig is.
 
Wat betreft kont van de bank en leg driven heeft dit filmpje mezelf erg geholpen (vanaf 2:10)
Vooral de cue met alsof er handen achter je schouders liggen (ik train vaak alleen, kan je wel inbeelden)
 
Back
Naar boven