AndroidHealthClinic

Nieuws HP haalt driekwart van prijs TouchPad-tablet af (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

kix

Huge Freak
10 jaar lid
Lid geworden
17 mei 2009
Berichten
7.367
Waardering
568
"HP heeft de prijs van zijn tablet TouchPad in Noord-Amerika met driekwart verlaagd. De computermaker kondigde deze week aan te stoppen met het maken van tablets. De tablet, die begin deze maand 499 dollar kostte, kost nu 99 dollar.


De nieuwe prijzen zijn bekendgemaakt door HP aan partnerbedrijven die zijn tablet proberen te verkopen, [Link niet meer beschikbaar] PreCentral. De computermaker vraagt retailers de nieuwe prijzen zo spoedig mogelijk door te voeren. In Canada zijn daardoor al enkele retailers, zoals keten Best Buy, die de tablet voor de nieuwe prijs van 99 dollar aanbieden. De 32GB-versie kost 149 dollar. Beide producten worden daarmee waarschijnlijk ver onder de kostprijs verkocht. Volgens iSuppli kost het maken van de 16GB-versie rond 300 dollar.


HP moet van zijn voorraden af, omdat het deze week aankondigde te stoppen met het maken van smartphones en tablets met zijn eigen besturingssysteem WebOS. Eerder verschenen al berichten dat Best Buy zijn voorraad TouchPads terug wilde geven aan HP: de winkelketen zou slechts 25.000 van de 270.000 TouchPads hebben verkocht."


aldus tweakers.net, wie heeft er hier zo'n ding en wat is jullie ervaring ?
voor omgerekend 68 euries is het natuurlijk helemaal geen geld! ik ga eens kijken of ze ergens te bestellen zijn, leuk speelgoed :)




[Afbeelding niet meer beschikbaar]


[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
100 dollar?! Als je die dan ergens via ebay kan krijgen is dat nog goedkoper vanwege die gunstige wisselkoers. Is het wat? Die tablet?

Edit: nvn
 
Laatst bewerkt:
Hmm misschien dat ik er dan ook eentje bestel.
 
100 dollar?! Als je die dan ergens via ebay kan krijgen is dat nog goedkoper vanwege die gunstige wisselkoers. Is het wat? Die tablet?

het schijnt niet zo goed te gaan met de verkoop, en HP stopt sowieso met de ontwikkeling van WebOS, vandaar de lage prijzen.
maar als ik de specs zo zie is het een leuk ding, voor een paar tientjes laat ik het niet liggen :D
 
Tag veranderd, zijn bijna overal al uitverkocht en de bedrijven die de tablets verkopen verschepen niet naar Nederland of België.
 
Tag veranderd, zijn bijna overal al uitverkocht en de bedrijven die de tablets verkopen verschepen niet naar Nederland of België.
Hoezo blij worden gemaakt met een dooie mus..
 
68 euro voor zo ding ? geloof er niks van.

Die vernietigen die dingen nog liever.
 
Tag veranderd, zijn bijna overal al uitverkocht en de bedrijven die de tablets verkopen verschepen niet naar Nederland of België.

**** :(
 
Het blijft een tablet, dus rommel. Voor een euro zou ik er nog wel een willen kopen, kan ik hem gebruiken als onderzetter voor een hete pan.
 
Balen. Voor die prijs was het wel zeer handig!
 
68 euro voor zo ding ? geloof er niks van.

Die vernietigen die dingen nog liever.

Er zijn honderden, zo niet duizenden Amerikanen die zo'n tablet hebben besteld of gekocht voor die prijs. Is echt razendsnel gegaan, mede ook omdat die aanbieding op een deal-site stond vermeld.
 
Het blijft een tablet, dus rommel. Voor een euro zou ik er nog wel een willen kopen, kan ik hem gebruiken als onderzetter voor een hete pan.

+ 1 :roflol: Weet echt niet wat ik met zo'n ding zou moeten.
 
[Link niet meer beschikbaar]

Ik heb deze. Via via een splinter nieuwe kunnen kopen voor 150€.
Plezant dingetje voor ff. Maar wat ben je er nu mee? Geef mij maar gewoon een laptop .. Ligt gewoon in de kast nu :)
 
k heb liever extra gewicht bij me en een laptop dan zon graf ding die dingen moeten verboden worden rotzooi dat het is
 
HP kan beter ook stoppen met laptops, al even slecht. Als je rommel wilt vooral kopen dit.
 
Erg leuk dingetje hoor voor maar 100 euro. Superleuk als ereader, browser en videospeler... Hier kan geen een product tegenop ook al zijn er haast geen apps.voor verkrijgbaar en de support ver te zoeken is...

Dan zou ik me maar eens meer gaan verdiepen :sukkeltje:

HP staat al tijdje bekend voor minst betrouwbare laptops en ook nog eens één van de duurste. Zeg maar de noob-pc/laptop.

http://tweakers.net/nieuws/63815/hp-laptops-gaan-vaker-stuk-dan-die-van-asus-en-toshiba.html

Oud en betwist artikel. Lees de commentaren van de link maar door voor opheldering.

Hoe dan ook. Ik zou niet weten waarom ik een premium prijs voor hp laptops moet betalen terwijl je voor hetzelfde geld een macbook kunt halen.
 
Klopt, maar zelfs met die betwistingen eindig je niet toevallig als laatste in rij.
 
Dit is een tablet gebaseerd op een besturingssysteem dat toch niet levensvatbaar was maar meestal zijn dit soort dumps een voorbode van een prijsdaling bij vergelijkbare producten. Tablets zijn nog steeds geen volwassen product, besturingssystemen worden bijna iedere maand ge-update (Zie Android) en Apple heeft ook al plannen voor een nieuwe Ipad-versie. Zolang die opeenvolging van nieuwe modellen zo snel blijft gaan kan je beter wachten tot het moment dat de rek er wel uit lijkt met snelheidsverhoging van de processoren en de daling van de prijzen.

Ik ga er zelf vanuit dat volgend jaar de Tegra 3 tablets rond de 300 a 350 euro zullen kosten, vooral ook om het Apple moeilijk te maken als ze hun Ipad 3 hebben uitgebracht.
 
Back
Naar boven