XXL Nutrition

HRT en kuren (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Fiber

Novice
Lid geworden
11 jan 2013
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
84kg
Ik zit met een vraag over een kuur met test E en HRT. Ik ben nu bijna 53 en ben al bijna 8 jaar op HRT, niet onder doktersbegeleiding, maar doe dit zelf. Ik gebruik 125 mg test E per week en slik 2 x per week en kwart pil Arimidex. Ik voel mij hier super op, geen enkel klacht. Nu zat ik er aan te denken om een keer een kuurtje te doen van 500 mg test E per week en dat 10 weken lang. Nu mijn vraag: mij lijkt het dat ik tijdens de kuur de Arimidex laat staan en dan na de kuur direct terug te gaan naar 125 mg test E per week. Ik wil dan na 12 weken wel 4 weken Clomid slikken (2 wk 40 mg / 2 wk 20 mg). na die vier vier weken Clomid weer verder met twee keer per week een kwart Arimidex.

Iemand betere ideen, of suggesties?
 
clomid is niet nodig, na 8jaar onderdrukking gaat die 4 weken clomid ook niks doen. aangezien je toch exogeen test toedient is een nakuur niet nodig. Maar wacht even op de reacties van diegene met ervaring ( weet dit 99% zeker)
 
waarom clomid... je hoeft niet te herstellen ivm TRT. nakuur is dus niet nodig.
 
Zoals al gezegd wordt heb je geen clomid nodig aangezien je na de kuur weer overgaat op hrt.
Tevens zou ik de arimidex erin houden als je hier toch al aan gewend bent, want dat scheelt alleen maar vocht en vet.
 
Allemaal bedankt voor jullie antwoorden. ik zat even in twijfel over wel of geen Clomid na de kuur. Ik blijf gewoon Arimidex gebruiken, dan schroef ik na de kuur alleen de Test E weer terug.
 
Zeker niet nakuren, want dat zal toch niets uithalen.
Je neemt nu wel 4x zoveel test, mss moet je dan ook maar wat meer arimidex nemen? Alhoewel ik je arimidex tijdens je HRT nogal veel vind. 125mg test e zou gelijk moeten staan aan een hoge natuurlijke test, dus dan zou je in principe zelfs geen arimidex nodig hebben.

En voor de pro's:
Stel dat OP 10 weken 500mg test e zet, wanneer zet hij dan weer zijn eerste HRT dosis?
Week 11 of een weekje later om de test van de kuur wat te laten zakken?
 
Een nakuur is niet alleen om je eigen test weer te stimuleren .Op 500 test zal je oestrogeen ook hoger worden en dit zal je zeker voelen als je weer terug gaat naar 125mg, dus zeker wel 3 weken nolvadex op 20mg per dag !
 
Zeker niet nakuren, want dat zal toch niets uithalen.
Je neemt nu wel 4x zoveel test, mss moet je dan ook maar wat meer arimidex nemen? Alhoewel ik je arimidex tijdens je HRT nogal veel vind. 125mg test e zou gelijk moeten staan aan een hoge natuurlijke test, dus dan zou je in principe zelfs geen arimidex nodig hebben.

En voor de pro's:
Stel dat OP 10 weken 500mg test e zet, wanneer zet hij dan weer zijn eerste HRT dosis?
Week 11 of een weekje later om de test van de kuur wat te laten zakken?

Hij blijft gewoon steeds op dezelfde dag zetten alleen dan weer lager, dat stabiliseert vanzelf weer.

---------- Post toegevoegd Wed 16 Jan 2013 om 13:52 ----------

Een nakuur is niet alleen om je eigen test weer te stimuleren .Op 500 test zal je oestrogeen ook hoger worden en dit zal je zeker voelen als je weer terug gaat naar 125mg, dus zeker wel 3 weken nolvadex op 20mg per dag !

Wat versta je onder voelen?
 
tuurlijk stabeliseerd het van zelf weer maar hoe sneller hoe beter ! als je van 500 test naar 125 gaat zal de verhouding test-oestrogeen zwaar uit balance zijn ,dus oestrogeen veel hoger in verhouding tot test ! (deprssief/emotioneel) dit alles kan je met nolva tegengaan !
 
Een nakuur is niet alleen om je eigen test weer te stimuleren .Op 500 test zal je oestrogeen ook hoger worden en dit zal je zeker voelen als je weer terug gaat naar 125mg, dus zeker wel 3 weken nolvadex op 20mg per dag !

Dit had ik zelf dus ook in de gedachten, als je van .125 naar .500 gaat wordt de omzetting naar oestrogenen ook een stuk hoger, dat was ook het achterliggende idee om de clomid te gebruiken en dan weer over te stappen naar twee maal een kwart Arimedex per week. Misschien ook een optie om na 10 weken de Arimidex tijdeklijk te verhogen naar 2 x 0.5 of 2 x 1 per week en dat na een week of 4/5 weer terug te brengen naar 2 maal een kwart per week.
 
tuurlijk stabeliseerd het van zelf weer maar hoe sneller hoe beter ! als je van 500 test naar 125 gaat zal de verhouding test-oestrogeen zwaar uit balance zijn ,dus oestrogeen veel hoger in verhouding tot test ! (deprssief/emotioneel) dit alles kan je met nolva tegengaan !

Ik wordt juist depressief/emotioneel van nolva haha. Ik heb als ik van high test naar trt dosis ga de eerste week a twee weken wel dat ik me wat minder goed voel, maar daarna ben ik al weer de oude.
 
ja ieder zal hier anders op reageren, is mischien persoonsgebonden? ik persoonlijk voel me top als ik nolva neem !

---------- Post toegevoegd Fri 18 Jan 2013 om 12:10 ----------

ik zou zeggen kijk het even aan ! als je terug gaat naar 125mg test en na 3 weken krijg je een dip of emo kan je er evengoed nog nolva in gooien voor 2a 3 weken ;)
 
Back
Naar boven