Fitness Seller

HRT - Proviron - advies (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Necreo

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
16 feb 2006
Berichten
70
Waardering
1
Forumgangers,

Een tijdje geleden hebben ze geconstateerd dat ik chronish te lage testosteron waarden heb.
Onderzoek bij de huistarts alsook bij de endocrinoloog konden niet echt een oorzaak vinden voor het lage testosteron.

Conclusie, dit zal je hebben voor de rest van je leven, en naarmate je ouder zal worden, zal de dip in de test waarden alleen maar groeien, met alle mogelijk risico's daaraan verbonden uiteraard.

Aangezien zowel mijn huisarts als de endocrinoloog geen onmiddelijke oorzaak hebben gevonden, is het besluit dat ik nu chronish PROVIRON moet innemen.
Dosissen varieren: maar momenteel moet ik 50mg/dag proberen (pilletje in de ochtend en pilletje s'avonds).

Nu aangezien ik ook wil blijven trainen en daar ook wel eens goeie evolutie op wil zien, had ik graag advies van de folks op dit board die ook HRT doen.

Misschien zal ik betere en snellere resultaten boeken met HRT dan met chronish proviron inname, graag jullie input.

Voor eventuele doorverwijzingen, hou er rekening mee dat ik in Belgie(oost-vlaanderen) woon.

Thanks !
 
Ik begrijp niet dat je dat nu pas vraagt. In een topic van 2010 vermeldde je ook al dat je proviron neemt daarvoor.

Proviron lijkt me verre van een volwaarde trt. Wat zijn je ervaringen?
 
Waarom geen testosteron?
 
klopt heb in 2010 ook tijdelijk proviron genomen, daar ben ik dan wel op eigen initiatief opnieuw met gestopt....had ik niet moeten doen...
Nu goed, vandaag is dus duidelijk dat ik mijn hormoon balans niet zelf kan regelen.
Daartoe schrijft de arts mij nu dus opnieuw proviron voor, om 1) verhoging van testosteron te hebben 2) oestrogeen te onderdrukken.
Heb eigenlijk nog niet echt direct over testosteron gesproken, ben er ook pas 30 dus...ben ook niet zo van om de rest van men leven te gaan prikken...
Waarom ze proviron nemen en niet direct naar TRT/HRT kijken weet ik eigenlijk ook niet, misschien leeftijdsgebonden?
 
Proviron wordt soms ook als TRT voorgeschreven. In het boek van Dr Hertoghe wordt ook beschreven dat eventueel proviron kan voorgeschreven worden. Andractim ook en dat is ook geen testosteron maar androstanolon.

---------- Post toegevoegd Fri 22 Mar 2013 om 13:57 ----------

Ze zullen waarschijnlijk eerst met proviron zien wat dit als resultaat geeft en dan een paar maanden weer evalueren. Dan kan er nog altijd op een ander middel overgeschakeld worden.
 
Back
Naar boven