Fitness Seller

HST : hoeveel hh? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

JFL, wat is dat? Moet ik het opzoeken...?

Espi :scratch:
 
Ericr zei:
Maar goed... er is hier dus bijna niemand die HST doet, laat staan dat hij (of zij) een advies voor me heeft?

Nee, ik houd meer van KISS (Keep it Simple Stupid). Al die "vernieuwende" trainingsmethoden zijn aan mij in ieder geval niet besteed. Geloof wel in training op hoge intensiteit het hele jaar door, maar volg geen vast trainingsplan daarvoor.

Zo lang je progressie boekt door een manier van training ga ik er van uit dat die training ook adequaat is, afwijken om misschien net een paar procent meer te pakken qua kracht of uithoudingsvermogen is leuk voor een topsporter maar dan ben je al lang niet meer zelf je trainingsplan aan het uitstippelen.

Mijn KISS methode zorgt er in ieder geval voor dat ik al 9 maanden op toppen van mijn kunnen kan presteren zonder terugslagen.

Ga ik volledig mee akkoord.. Zolang ik niet op een doodpunt terecht bent gekomen, hou ik die freaky trainingsmethoden achterwegen.. Ik eet als een paard, groei als een paard.. Ben tevree met mn resultaten, waarom zou ik naar een ander schema overlopen??

8) ;)
 
:D:Thumb:

daar is deze :lifter: t ook helemaal mee eens.

ik denk als ik eenmaal aan HSt zou gaan beginnen dat ik t qua regeltjes en niet tot failure niet zou volhouden..de wil om zwaar te gaan is te groot ondanks dat t wel interessant klinkt.

maar wederom geld ook hier dat sommige wel baat bij hebben gehad en bij andere werkte t enkel averechts

@Espi, zie dat je dus wel superset biceps/triceps heb gedaan ondanks afkeuring van je peut?
 
Nou nee, ik heb besloten 'braaf' te zijn en superset niet meer.. wel wacht ik iets minder lang tussen 2 zelfde sets of ik vervang een 2e set door een andere oefening.

Heb trouwens nu op aanraden van haar andere oef ten bate van schouder ingevoerd.
Het bleek dat de oef die ik voor de schouder deed.. voor de schouder-spieren waren en niet voor de rotator cuff waar ik chronisch last van heb.
Ga dus weer vlak bankdrukken (deed decline) en voeg flyes (ook borst) en pull-over weer toe..
Dan laat ik 1 of 2 specifieke schouderoef schieten.

Espi, die de zaterdagtraining wegens schouderpijn had laten vallen
 
Wat is het verschil tussen schouderspieren en rotator cuff en hoe train je de een zonder de ander erbij te betreken?
 
Spier en gewricht toch?

Ze bweerde dat ik te specifiek de spier trainde met de oefeningen die ik voor de schouder had geselecteerd:
1 set van elk lateral raise, front raise, rondjes lopen met db verticaal houden (shoulder press ??) en upright row.
Zou in plaats daarvan moeten bankdrukken (deed ik al), flyes en pull-overs moeten doen.. (weer invoegen?), evenals upright row en seated cable row (beiden zaten er ook alweer in).
Tja.. ik weet het soms ook niet meer.
Wel dat ik al 10 jaar last van de rechterschouder heb en dat glucosamine helpt.

Espi, pathetisch zwak in de schouders (15RM lat raise met 3 kg) en daar nu weer voor afgestraft na 1,5 uur kajakken op spiegelgladde rivier (zij het met redelijke onderstroming/tug bij de kribben en enkele passerende boten met flinke hekgolf.
 
Dus met genoemde oefeningen betrek je je schouder spieren niet specifiek, maar alleen je gewricht???
En suggereert ze hiermee dat jij je schouder dus niet agonistisch mag trainen, maar alleen synergistisch via andere spiergroepen?
Ze noemt dus ook je schoudergewricht je "rotator cuff" en op welk gewricht doelt ze dan?

In welke stad heeft zij haar opleiding gedaan en wanneer?
 
Geen idee, waar ze haar opleiding heeft gedaan. Maar ik begin nu ook zo'n beetje te twijfelen of ze het allemaal wel zo goed weet.
Ik was bijv. bezig met mijn buikspiertraining, die er een beetje raar uitziet (de cable wood chop) en ze zei dat als ik een wasbordje wilde ik veel meer hh moest doen..

Ik viel bijna achterover van verbazing en legde uit dat je wasbordjes alleen via lijnen bereikt en niet met ellenlange hh omdat dat je cortisol te veel stimuleert. maar niet meer gezegd dat de crunches vanaf de vloer meer inwerken op je heupgewricht dan op de buikspier.. het laatste hangt trouwens van de ROM af geloof ik (bij de abd crunch doe ik juist een kleine ROM).

maar goed... ik ken niet zo veel peuten.. eh, als je over de duivel spreekt (er meldt zich net bij MSN iemand waar ik van weet dat hij peut is, maar ik wil 'm niet graag lastig vallen met dat soort vragen... je weet hoe dat gaat: zal het hem maar eens vragen trouwens)

Zij heeft trouwens al langer geleden een opleiding gedaan , maar vond er niet zoveel aan en is toen aerobic-fitness (Bodyline etc.) gaan geven, waarna ze toch weer revalidatie-fysiotherapie is gaan doen in dezelfde sportschool.

Dus... hoor graag je commentaar over of je nu quads-hams, rug-borst en biceps-triceps wel mag supersetten of niet..

Espi
 
Esperantisto zei:
Dus... hoor graag je commentaar over of je nu quads-hams, rug-borst en biceps-triceps wel mag supersetten of niet..
Ja natuurlijk, ik zie niet in waarom niet??
Ik antword nooit op posts van leden die vragen of schema x met oefeningen a, b en c, met zoveel sets en herhalingen een goed schema is.
Ik denk niet dat er verboden staan over welke spier je met wat moet combineren.
Belangrijker is de oefening zo uit te voeren dat je je gewenst effect behaald.
Daarom ga ik altijd wel accoord met schema's hier en probeer ik niet te vertellen dat combi X en Y beter zou zijn.
Als dit zo was, was er allang wel een boek over verschenen en deed iedereen hetzelfde schema.

Kortom, probeer je supersets en wat betreft buikspieren: ik doe zelf alleen maar hanging leg raises als ik dieet met goed resultaat, maar dat ben ik.
 
Heb de MSN-peut even 'aangeschoten'.. hij zag ook geen probleem met de supersets al is die ene niet zo op de hoogte van KT. Meer een zwem-liefhebber, wat hij me al had aangeraden.. ga ik evt nog wel 1x /wk doen, nu blijkt dat kajakken nog niet zo verstandig is.

Zolang ik geen last van de schouders had bij KT leek het hem ook OK. Op gevoel werken dus.
Wat ik in het verleden wel deed, was alle oefeningen laag in hh uitvoeren, met uitzondering van de probleemgebieden = schouders & pols,die ik steeds met 15hh bleef doen. Weinig progressie trouwens mee geboekt.

Ik zie wel wat er gebeurt als ik nu wel in hh ga zakken.

Espi
 
Verwacht niet veel van de pols oefeningen
 
Back
Naar boven