Fitness Seller

HST - poll (1 bezoeker)

HST ervaring

  • positief (+ nader uitleg eventueel eigen aanpassingen)

    Stemmen: 9 69,2%
  • negatief (+ nader uitleg waarom etc)

    Stemmen: 4 30,8%

  • Totaal stemmers
    13

Bezoekers in dit topic

Deejay_Spike

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
24 okt 2002
Berichten
6.329
Waardering
26
voor zij die hst hebben geprobeerd, wat waren jullie ervaringen?
 
De Hoge SnelheidsTrein, Spike?
Wat heeft die met Training en Oefeningen te maken dan? Anyway, ik heb em nog nooit genomen dus kan ik ook geen zinnig commentaar geven vrees ik...


p.s. Nee, ik ben niet zo dom om te denken dat je echt de train bedoeld maar missch. een beetje meer uitleg?
 
gewoon, de mensen die het schema al hebben geprobeerd, hoe was de ervaring, overwegend positief of overwegend negatief + nadere uitleg.
 
Hmm. Ik kan je over dit HST niet veel zeggen, maar het is geent op trainingsprincipen waarvan ik door ervaring weet dat de meesten (voor mij) niet werken.

@Byron: Als je niet weet wat HST is heb je het nooit gedaan en hoef je dus niet te reageren :D
 
Originally posted by 3XL


@Byron: Als je niet weet wat HST is heb je het nooit gedaan en hoef je dus niet te reageren :D

maar dan mag je toch wel vragen wat dat inhoudt?:D

denk dat je eerder dit bedoelde
Originally posted by 3XL


@Byron: Als je niet weet wat HST is heb je het nooit gedaan en hoef je dus niet ZO te reageren :D
 
Positief, omdat:
- een leuke manier van trainen
- meer voorruitgang in kracht en gewicht.
- je kunt een keer een mindere dag hebben. Je traint binnen 2 dagen toch weer dezelfde spieren en je hoeft niet tot failure te gaan.
- bijna nooit spierpijn, voor andere misschien minder leuk;)

Maar ik train niet helemaal volgens HST, soms train ik ook 4 of 5 x in de week. Dan verminder ik de totale hoeveelheid setjes meestal wel iets. Ben sowieso bijna altijd binnen 45 min klaar.
Ik denk dat het voor veel bb erg moeilijk is om niet altijd tot 'failure' te trainen.
 
ja je doet het beetje op gevoel ook.

maar het is wel leuk hé. failure is idd niet altijd nodig.


thx voor je input :D
 
Heb er positieve ervaring mee.

Heb een complete cycle gedaan ook de negatieven.

Trainen is leuk
Kracht schiet vooruit
Geweldig pomp over heel je lichaam

Nadeel

Onderrug kan herstel niet aan
Schouder moeilijk te belasten met 1 oefening


Kale 12 of 14 sets zijn normaal voor een training. Stel je traint borst vk schouders

bench 3
dumbbell 3
flys 3
front raises 3
military press 3

zit je ook op 12 sets.
 
Mijn ervaringen met HST waren ook erg positief. Maar dan wel uit het oogpunt dat het een manier van trainen is die je in mijn ogen niet altijd kunt doen. Het is echt een schema om gewoon eens 8 weken als afwisseling te doen, met bijkomend voordeel dat je er een stuk sterker van word.

Zoals Zwier ook al zei is het trainen heel leuk, en word niet zomaar saai. En de pomp is inderdaad gewoon machtig.
Het probleem met de onderrug ken ik ook. Vooral te merken met deadliften.

Over het geheel gezien ben ik er dus heel positief over. Maar wel vanuit een bepaald oogpunt dus. Het is niet iets wat je voor altijd doet.
 
Toevallig heb ik het pas gezien die site en ik wil het ook wel gaan proberen, maar hoe werkt het nou precies?
Ik heb dat voorbeeldschema gezien en dat is wel duidelijk, maar mis wat dingen.

-Je traint 3x per week je hele lichaam.
-Oefeningen wissel je af

En niet tot failure?

Begin je met 15 reps en bouw je het dan in 6 weken af tot 6 reps ofzo?


Misschien dat iemand het wat duidelijker kan maken voor me.
 
Staat toch ook wel op de site, zoek ook 't forum d'r eens van, kan je ook veel info vinden.
Je werkt in blokken van 2 weken.

Blok 1: 15 reps
Blok 2: 10 reps
Blok 3: 5 reps
Blok 4: Negatieven, of als je de mogelijkheid niet hebt gewoon 5 reps.

En dus per week 3 trainingin, waarbij je inderdaad heel je lichaam traint.
Je hebt gewooon een vast schema in feite, maar kleine veranderingen kunnen uiteraard geen kwaad.

En je traint eigenlijk net niet tot failure.
 
thanx matthieu.
 
Kan trouwens onder de search niets vinden onder HST.
 
hij had het over't forum van de site van hst zelf denk ik :D
 
Originally posted by Spike
hij had het over't forum van de site van hst zelf denk ik :D

Aha nou kon ik wel wat vinden ja:D


Ik ga ff een schema met oefeningen maken en dan ga ik waarschijnlijk volgende week me 15, 10 en 5RM's bepalen en dan me schema maken.

Iemand nog tips hoe ik makkelijk die RM's kan testen en waar ik rekening mee moet houden?
 
Originally posted by maniac


Aha nou kon ik wel wat vinden ja:D


Ik ga ff een schema met oefeningen maken en dan ga ik waarschijnlijk volgende week me 15, 10 en 5RM's bepalen en dan me schema maken.

Iemand nog tips hoe ik makkelijk die RM's kan testen en waar ik rekening mee moet houden?

Ik denk dat je het best gewoon de richtlijnen kunt volgen zoals ze beschreven zijn. Wanneer je een tijdje via deze methode traint dan zal het automatisch gaan.

Waar je rekening mee moet houden is dat je niet helemaal tot failure moet trainen. Dat kan wennen zijn. In het begin had ik daar ook moeite mee. Train je toch tot failure dan zal het waarschijnlijk niet goed werken.
 
HST beviel goed omdat je echt veel doet in 1 training en dat dus 3x per week.
Echter, het bleek vooral in de eerste 2 weken zo intensief, dat ik aan spinning (ook zwaar voor benen) niet toekwam.
Verder had ik bij de 15RM en 10RM gekeken wat ik in het verleden haalde bij ongeveer 15 en 10 hh.
Maar: dat was dan bijna altijd wanneer ik niet zoveel andere spieren pakte. Dus in feite moest de eindwaarde (je werkt naar je 15RM, 10RM en later 5RM waarde toe) bijgesteld worden.. op de Roemeense deadlift na, waar ik veel meer gewicht bleek te kunnen 'pakken' dan ik had berekend.

Inmiddels is het alweer bijna vakantie en gaat deze methode even de kast in om weer eind augustus (na PBP) tevoorschijn gehaald te worden.. hopelijk heb ik op vakantie nog tijd om een beetje aan KT te doen..

Espi
 
Back
Naar boven