Fitness Seller

hst schema... zo goed? + vraag (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

hardcorebuilder

Monstrous Giant
10 jaar lid
Lid geworden
16 apr 2006
Berichten
11.389
Waardering
358
ik heb me weer eens zitten verdiepen in de hst schema.
en een paar dingen snap ik niet.
maar ik heb alvast een schetsje gemaakt en ben ik benieuwd wat jullie wat de oefeningen vinden.

k54wg3.jpg

(graag jou mening erover wat fout is en wat er aan verandert moet worden)

wat ik niet snap is,

zoals je ziet doe je 3x in de week dezelfde oefening voor een spiergroep
(bijv: benchpress en Incline bench press op maandag, woensdag en vrijdag)

nu vraag ik me af, of het niet beter is om te varieren.
(bijv: maandag - benchpress en Incline bench press. woensdag - dumbbell flys en pec deck. vrijdag - decline bench press, Dumbbell Pullover ??

of is het beter niet om de trainingsdag maar om de week andere oefeningen te doen ??

of moet je zo'n schema nu gewoon 6 weken volhouden zonder oefeningen te veranderen
 
Laatst bewerkt:
6 weken is goed om daarna de boel om te gooien. k zou het dus gewoon hetzelfde houden. om ff wat voorbeelden te geven: forced reps, overload, eenentwintig, drop setjes, super sets, giant sets, enz.. na een periode van ongeveer 6 weken zal je lichaam er aan wennen.

suk6 met je training!
 
zoals je ziet doe je 3x in de week dezelfde oefening voor een spiergroep
(bijv: benchpress en Incline bench press op maandag, woensdag en vrijdag)

nu vraag ik me af, of het niet beter is om te varieren.
(bijv: maandag - benchpress en Incline bench press. woensdag - dumbbell flys en pec deck. vrijdag - decline bench press, Dumbbell Pullover ??

Je lichaam zal groeien door variatie. Als je dus telkens dezelfde oefeningen neemt, gaat je lichaam hieraan wennen en is het geen uitdaging meer.. Daarom moet je blijven varieren. Deadlift zou ik erin houden, en Squat erbij zetten. Want dit is een essentiele oefening voor je groei. persoonlijk denk ik dat 3 keer per week teveel is met dit schema. aangezien dit erg veel energie van je vraagt.
Succes er verder mee;)
 
Je lichaam zal groeien door variatie. Als je dus telkens dezelfde oefeningen neemt, gaat je lichaam hieraan wennen en is het geen uitdaging meer.. Daarom moet je blijven varieren. Deadlift zou ik erin houden, en Squat erbij zetten. Want dit is een essentiele oefening voor je groei. persoonlijk denk ik dat 3 keer per week teveel is met dit schema. aangezien dit erg veel energie van je vraagt.
Succes er verder mee;)

HIj stelt z'n vraag mbt HST en bij HST train je 18-20 trainingen hetzelfde.
 
Back
Naar boven