AndroidHealthClinic

HST vs Stronglift

Bezoekers in dit topic

Steensteen

Huge Freak
Lid geworden
12 aug 2013
Berichten
8.931
Waardering
2.617
Lengte
1m86
Massa
90kg
De HST:

http://www.hypertrophy-specific.com/hst_index.html


VS


De Stronglift:
Workout A
http://www.youtube.com/watch?v=EP2g3Sj3qSw

Workout B
http://www.youtube.com/watch?v=ro3Mh9o7JPU


Velen hier zullen met beide al bekend zijn, ik zou graag jullie meningen en/of eigen ervaringen horen betreffende de beide trainingsmethodes. Welke is voor jullie het effectiefst gebleken? Welke raden jullie aan voor een beginner zoals ik? Beide methodes heb ik aangeraden gekregen, maar zit zwaar te twijfelen welke ik nu ga kiezen.

Doel korte termijn: Een krachttoename is altijd leuk om snel te zien, massa mag voor mij op de lange termijn zijn.
Doel lange termijn: Op lange termijn is het doel natuurlijk gezond, gespierd en sterk zijn :) Dit zal met beide schema's te bereiken zijn, al zal er 1 nét iets beter zijn.
Beschikbaar materiaal: Alles wat ik in beide schema's gezien heb. Een T-bar en een "bankdrukstoel" waarbij je schuin ligt met je hoofd naar onder (vaag uitgelegd, tja..) heb ik nog niet gespot.
Beschikbare trainingsdagen: Dinsdag, Woensdag, Vrijdag, Zondag. De andere dagen zijn voetbaldagen.

Na dit topic zijn jullie eindelijk van me af, dan weet ik voorlopig genoeg :p

Alvast bedankt!

EDIT:

http://www.bstrong.net/node/6275 De rippetoe starting strenght is natuurlijk ook een mooie, maar maakt mijn keuze alleen maar moeilijker :o
 
Laatst bewerkt:
Met Stronglifts zal je kracht wat sneller vooruit blijven gaan.
Tevens als je nu nog ongetraind bent zal het denk ik minder stress op je aanhechtingen geven omdat Stronglifts langzaam aan gewicht verhogen betekent. Bij HST ga je in principe meteen op RM's aan de slag.

Beide zijn overigens prima schema's maar denk als echte beginner dat Stronglifts nog wat geschikter is om snel extra basiskracht op te doen. Je kunt na een half jaar Stronglifts altijd nog kijken of je wil switchen of niet naar meer hypertrophy gerichte training.
 
Top, bedankt voor je reactie!

Ik wacht nog even of op wat meer meningen zodat ik een wat duidelijker beeld kan scheppen, dan lees ik die vanavond laat pas. Zo een wedstrijd spelen 40km verder, lekker de hele avond weg dus :o
 
Nog een paar meningen?
 
Vandaag toch nog maar de full body workout gedaan, ging goed.

Ik denk dat ik het "Rippetoe Starting Strength" programma ga volgen, uiteraard ook met het "ziek veel eten" gedeelte, voor maximum resultaat :D

In de herfstvakantie begin ik een log, voor degene die het willen weten.
 
Vandaag toch nog maar de full body workout gedaan, ging goed.

Ik denk dat ik het "Rippetoe Starting Strength" programma ga volgen, uiteraard ook met het "ziek veel eten" gedeelte, voor maximum resultaat :D

In de herfstvakantie begin ik een log, voor degene die het willen weten.

Zou je dit niet aanraden, kracht zal wel vooruit gaan maar je krijgt er een vetpens bij..

Zou gewoon cleanbulken
 
Het mikken op een surplus van zo'n 200-600kcal per dag is toch een prima manier?
 
Het mikken op een surplus van zo'n 200-600kcal per dag is toch een prima manier?

Ja, maar dat noem ik echt niet 'ziek veel' zoals je voordien zei ^^
 
Ja, maar dat noem ik echt niet 'ziek veel' zoals je voordien zei ^^

Dit was ook eigenlijk bedoeld als nieuwe suggestie:p

Onderhoud zit op 3100kcal, dus mikken op 3500 is een vrij realistisch doel.

Zoals ik al zei, vanaf de herfstvakantie ga ik een log starten, voor degene die het willen weten :)
 
Waarom brengt dat je in de war? Ik ben het wel eens met de meeste punten die hij aankaart, dat zijn alom bekende problemen die wel vaker worden getoond als 'minpuntjes' aan het SS-programma.
 
Waarom brengt dat je in de war?

Het lijkt er namelijk op dat alles wat ik geloof, na 3 dagen lezen weer compleet ontkracht word, en er weer wat anders en beters is.

Er lijkt geen einde aan te komen :o
 
Het lijkt er namelijk op dat alles wat ik geloof, na 3 dagen lezen weer compleet ontkracht word, en er weer wat anders en beters is.

Er lijkt geen einde aan te komen :o

Welcome to the world of exercise 'science'.
Niets is exact en iedereen heeft zijn eigen mening over wat beter is. Pak gewoon een programma en begin eraan. ;)
 
Het lijkt er namelijk op dat alles wat ik geloof, na 3 dagen lezen weer compleet ontkracht word, en er weer wat anders en beters is.

Er lijkt geen einde aan te komen :o

Ga niet bezig zijn met wat beter/effectiever is want dan kom je in een downward spiral of mediocrity terecht en dat leidt zeer zeker niet tot gains. Je bent een beginner. Een beginner kan op vrijwel alles makkelijk groeien. Leer eerst de basics van de vijf basis compounds en probeer body weight oefeningen te leren. Focus vooral op vorm en sterker worden. Als je dan een half jaar-jaar getrained hebt dan zul je vanzelf wel genoeg kennis over je eigen lichaam hebben op gedaan om te weten hoe je t daarna gaat aanpakken.

Maar don't waste time met is dit beter dan dit..
 
Oké,
Toen ik net begon met trainen zocht ik allemaal verschillende oefeningen van mede forumleden o.a. de logs.
De ene vind dit en de andere vind dat beter. Had alles in 1 emmer gedaan en geroerd. Daar het meest voorkomende reps en sets van uitgevoerd.
Kwam er snel achter dat ik meer in de sportschool zat dan bij mijn vrouw en kinderen. En het resultaat was k@t.
Ben begonnen met eten. (Het juiste voer dan) begon ook langzaam zwaarder te worden.
En doe nu ook alleen maar die oefeningen van StrongLifts 5x5 de A en B workout.
------------------
Squat 5x5
Bench press 5x5
Barbell Rows 5x5
-------------------
Squat 5x5
Overhead press 5x5
Deadlift 1x5
--------------------
Begon gewoon overnieuw (ook al had ik daarvoor al een paar keer getraind met ijzer) net als wat Mehdi Hadim vertelde de juiste houding aanhouden,licht beginnen,nooit een oefening overslaan.
Ik moet eerlijk zeggen in het begin is het behoorlijk zwaar (juiste houding en 5x5) maar dat is persoonlijk).
Heb er veel lol aan en voel me lekker nu.
 
Al deze beginner programmas zijn prima. Het belangrijkste is dat je schema de squat, bench, row, deadlift en ohp als basis bevat. Daarnaast moet je voeding ook goed zijn, maar dat is een ander verhaal. Ik heb zelf SL5x5 gedaan en ben erg tevreden met de resultaten.
 
Back
Naar boven