AndroidHealthClinic

Huid is het oneens met baard ambitie

Bezoekers in dit topic

rob91

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
16 feb 2010
Berichten
5.466
Waardering
1.742
Lengte
1m87
Ik ben gezegend met een snel groeiende volle baard. Alleen mijn huid daaronder werkt totaal niet mee.

Ik scheer sowieso nooit met een mes. Dan ziet mijn huid er een week niet uit. Ik trim (stand 0) elke dag. Als ik een dag oversla begint het al te kriebelen. Mijn huid is altijd een beetje schraal en op sommige dagen zie je dit ook. Om van al dat scheren elke dag en die schrale look af te zijn wil ik daarom proberen een baard te laten staan.

Elke poging daartoe is vooralsnog mislukt. Na een week is de jeuk onverdraagbaar en voelt het alsof mijn gezicht in brand staat. Ik kan geeneens fatsoenlijk op mijn zij liggen in bed. Mijn huid is dan compleet uitgedroogd.

Wat kan ik hieraan doen? Baardolie? Creme? Scrubben? En hoe vaak dan?
 
Gewoon baardolie in doen man
 
Baardolie is niet alleen voor de baard maar verzorgt ook de onderliggende huid, ik zou dat eens proberen (maar dan niet die zooi van het kruidvat of zo)
 
Gewoon baardolie in doen man

Baardolie is niet alleen voor de baard maar verzorgt ook de onderliggende huid, ik zou dat eens proberen (maar dan niet die zooi van het kruidvat of zo)

En hoevaak en hoeveel? Het aanbod baardolie is ook nogal breed (qua prijs vooral). Waar zit het verschil in?
 
En hoevaak en hoeveel? Het aanbod baardolie is ook nogal breed (qua prijs vooral). Waar zit het verschil in?
Doorgaans om de dag of om de 2 dagen, niet zo veel, meestal zit er wel een pipetje in om te doseren.
Ik denk in de kwaliteit van de gebruikte oliën toch wel, de goedkopere zit vaak vol met chemische troep.
Het lijkt op het eerste zicht duur maar zo een flesje gaat lang mee.
 
Niet dat ik een baard heb :roflol:

Ik zou voor een baardolie gaan die vrij is van parabenen, siliconen, sulfaten en SLS. Deze stoffen zullen je huid alleen maar verder irriteren. Ik heb zelf ook een behoorlijk gevoelige huid en sinds ik producten met de stoffen hierboven mijd gaat het een stuk beter.. (gebruik je bijv. een shampoo en was je daar ook je baard / gezicht mee die deze stoffen bevat?)
 
Cremespoeling/ conditioner. Kan ook experimenteren met Arganolie (wel 100% puur). Goede ervaring mee.
Andere optie is eventueel baardolie, deed bij mijzelf weinig. Zou met het eerste beginnen.
 
Cremespoeling/ conditioner. Kan ook experimenteren met Arganolie (wel 100% puur). Goede ervaring mee.
Andere optie is eventueel baardolie, deed bij mijzelf weinig. Zou met het eerste beginnen.
Aragonolie, jojobaolie en een paar andere essentiële olie'tjes erbij en je maakt zo je eigen baardolie, maar ik ben meer voor het gemak en bestel ze altijd gewoon.
Bij de mad viking lijn heb je dan tenminste ook nog eens flesjes met een epic design erop (neen, ik ben geen hipster) :P
 
Daarnaast moet je ook gewoon ff doorzetten. Het kan de eerste (paar) weken ff jeuken.
 
Doorgaans om de dag of om de 2 dagen, niet zo veel, meestal zit er wel een pipetje in om te doseren.
Ik denk in de kwaliteit van de gebruikte oliën toch wel, de goedkopere zit vaak vol met chemische troep.
Het lijkt op het eerste zicht duur maar zo een flesje gaat lang mee.

Helder! Dan vertrouw ik op jou en ga ik een bestelling doen bij Mad Viking.

Niet dat ik een baard heb :roflol:

Ik zou voor een baardolie gaan die vrij is van parabenen, siliconen, sulfaten en SLS. Deze stoffen zullen je huid alleen maar verder irriteren. Ik heb zelf ook een behoorlijk gevoelige huid en sinds ik producten met de stoffen hierboven mijd gaat het een stuk beter.. (gebruik je bijv. een shampoo en was je daar ook je baard / gezicht mee die deze stoffen bevat?)

Gebruik zeker geen shampoo voor mijn gezicht. Wel een scrub een paar per week. Ik zal eens kijken wat daar voor troep in zit.

Cremespoeling/ conditioner. Kan ook experimenteren met Arganolie (wel 100% puur). Goede ervaring mee.
Andere optie is eventueel baardolie, deed bij mijzelf weinig. Zou met het eerste beginnen.

Conditioner die voor je haar is?

Daarnaast moet je ook gewoon ff doorzetten. Het kan de eerste (paar) weken ff jeuken.

Is ook een kwestie van doorzetten inderdaad. Echter mijn huid was na meer dan een week volhouden helemaal kapot. Denk dus wel dat er wat aan gedaan moet worden.
 
Helder! Dan vertrouw ik op jou en ga ik een bestelling doen bij Mad Viking.
Ik zou dan wel via mijnbaard.nl bestellen ipv de mainsite, ivm de leveringskosten.
 
Conditioner die voor je haar is?.
Ja worden haren wat zachter van, prikt minder. Je moet even kijken wat voor jou werkt. Baardolie goed masseren door de haren en op huid, dan is het tevens verzorgend. Met 'Damn Good Soap' had ik wel goede ervaringen.
 
Ik gebruikte de olie van Verzorgingsproducten voor Mannen en Baarden. Start Doing Epic Stuff.. Maar ik heb snel last van vettig haar, en werd er veelste vet van. Was nu gewoon elke ochtend met een stuk baardzeep van dezelfde site. Blok zwarte zeep voor 12,50 waar je maanden mee doet. En als hij toch jeukt kammen met een houten kam van dezelfde site. Dan masseer je de huid wat. Niet krabben in ieder geval.
 
Back
Naar boven