XXL Nutrition

Huidaandoening Steatocystoma Multiplex Tips?

Bezoekers in dit topic

djuuls

Cool Novice
Lid geworden
14 nov 2017
Berichten
185
Waardering
184
Lengte
1m97
Massa
100kg
Vetpercentage
18%
Geachte lezer,

Ik heb de huidaandoening Steatocystoma multiplex voor de mensen die hier meer over willen lezen lees hier; https://www.huidziekten.nl/zakboek/dermatosen/stxt/SteatocystomaMultiplex.htm

Waar het op neer komt, is dat er talg opgeslagen wordt in mijn talgklieren zonder afvoer (haarzakje) hierdoor blijft het talg zitten en heb je doorzichtige bultjes op bepaalde plekken. Ik zelf heb ze op mijn borst en heup.

De bultjes vormen verder geen klachten zijn goedaardige cysten, maar zijn cosmetisch storend. Vroeger vond ik het nog wel eens vervelend om mijn shirt uit te trekken, maar tegenwoordig maakt het mij niet zoveel meer uit, iedereen heeft wel wat. Gelukkig valt de aandoening bij mij nog mee deels doordat ik jaarlijks een aantal laat weghalen. De prognose is dat er elk jaar een aantal bijkomen voor mij valt dit op het moment nog redelijk mee. Ben overigens uit mijn puberteit (24) jaar. Dus ik denk dat ik nog van geluk mag spreken als ik andere foto's zie van andere met deze aandoening. Overigens zijn de cysten alleen te zien als er licht op schijnt of als ik de huid echt straktrek.

Foto is niet van mijn conditie, maar die is soort gelijk als deze hieronder weergegeven.

1655136613040.png


Ik probeer jaarlijks bij het ziekenhuis deze bultjes weg te halen, maar door lange wachtrijen was ik op zoek naar een betere en snellere oplossing. Ik zou eventueel naar het buitenland kunnen gaan maar ik zoek toch liever binnen Nederland/België of Duitsland. Iemand die enige klinieken weet die dit eventueel behandelen? Ik vind het lastig om op laserbehandeling te zoeken die echt de cysten weglaseren.

Heb contact gehad met een dermatoloog uit Iran die mij vertelde dat de kleinere cysten te behandelen zijn met cryotherapie dus daadwerkelijk de bultjes bevriezen. De grotere cysten laten verwijderen door middel van een laser. Helaas kan ik nergens een kliniek vinden die deze diensten aanbied met name het cryotherapie gedeelte.

Heb je tips of weet je een goeie kliniek die mij mogelijk verder kan helpen let me know!
 
Back
Naar boven