MuscleMeat

Huidige voeding (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

HeinzGuderian

Novice
Lid geworden
25 feb 2019
Berichten
24
Waardering
3
Lengte
1m82
Massa
75kg
Leeftijd: 22
Lengte: 182 cm
Gewicht: 75kg
Doel: spiermassa opbouwen vet percentage verlagen
In de 2 maand zie ik lichamelijk nog weinig verschil, maar met workouts wel, bench, incline dumbellpress, shoulder press gaan goed omhoog. Alleen de squats gaan niet zo vlug, blijf beetje steken rond 75kg.

Ben nu ongeveer 2 maanden 4x per week bezig met krachttraining en heb mijn voeding op de volgende manier ingedeeld:

Ontbijt: meergranen 3 boterhammen 1x kipfilet 2x eieren

Tussendoor: banaan
Middageten: meergranen 4 boterhammen 3x kipfilet 1x zalm
Tussendoor: meergranen 3 boterhammen 2x kipfilet + Banaan
Avondeten:
200 gram bloemkool & broccoli
250 gram zilvervliesrijst
200 gr kipfilethaasjes
75gr magere kwark
Tussendoor: meergranen 3 boterhammen 3x kipfilet
Banaan/mandarijn

Late night: 425gr magere franse kwark
25gr cashew noten

Als ik het goed berekent heb komt het uit op:
2900 kcal
128,5 gr eiwit
369,5 koolhydraten
56 gr vet

Volgens bodybuilding.com is mijn dagelijkse calorie intake: 2763 CALORIES

Zijn er aantallen die eruit springen en anders moeten?
Is het beter om minder brood te eten en zoja waarmee kan ik dat vervangen? Of kan ik brood beter helemaal schrappen voor iets anders?
 
Eiwitten misschien wat aan de lage kant, vetten aan de lage kant.

Als dit is watje iedere dag eet is het nogal eenzijdig.

Die kcals uit een tool zijn een benadering, zie je meet je of weeg je een verschil in de goede richting?

Op een gegeven moment moet je gaan kiezen tussen VP verlagen of spiermassa verhogen, waarschijnlijk nog niet na 2 maanden.

Hoe zien je trainingen eruit?

Succes!
 
Als ik het goed berekent heb komt het uit op:
2900 kcal
128,5 gr eiwit
369,5 koolhydraten
56 gr vet

Volgens bodybuilding.com is mijn dagelijkse calorie intake: 2763 CALORIES

Zijn er aantallen die eruit springen en anders moeten?
De generale richtlijn die hier veel gehanteerd wordt is:
Eiwit (g) = Lichaamsgewicht in kilogram x 2
Vet (g) = Lichaamsgewicht in kilogram
Koolhydraten (g) = de rest

Dus ik zou je eiwitten wat ophogen naar +-150g en je vet naar 75-80g.
 
De generale richtlijn die hier veel gehanteerd wordt is:
Eiwit (g) = Lichaamsgewicht in kilogram x 2
Vet (g) = Lichaamsgewicht in kilogram
Koolhydraten (g) = de rest

Dus ik zou je eiwitten wat ophogen naar +-150g en je vet naar 75-80g.
Nu heb ik zelf begrepen dat eiwitten ook op 1,8 g/kg kunnen (of tussen de 1,5 en 2,2) en vetten iets lager dan 1 g/bw (of op een percentage kcal), maar ronde getallen zijn makkelijk om in de gaten te houden.
 
Nu heb ik zelf begrepen dat eiwitten ook op 1,8 g/kg kunnen (of tussen de 1,5 en 2,2) en vetten iets lager dan 1 g/bw (of op een percentage kcal), maar ronde getallen zijn makkelijk om in de gaten te houden.
Ja precies, het rekent makkelijk :) Ik vond persoonlijk dat je wel meer spiermassa vasthoud als je cut op +2 g/kg. Heb gecut op 1,5 g/kg en toen toch wel echt veel meer massa verloren dan dat ik nu verlies terwijl ik cut op minimaal 2 g/kg. Maarja ieder lichaam is anders, en iedere keer cutten doe je ook weer in een andere situatie. Maar voor mij werkt, om spiermassa redelijk vast te houden, boven de 2g/kg toch wel het beste.

Als je in een bulk zit dan maakt het wat minder uit schijnbaar aangezien je dan dat protein sparing effect mee hebt doordat je ook van de andere nutrienten genoeg binnen krijgt.
 
Ik vond persoonlijk dat je wel meer spiermassa vasthoud als je cut op +2 g/kg. Heb gecut op 1,5 g/kg en toen toch wel echt veel meer massa verloren dan dat ik nu verlies terwijl ik cut op minimaal 2 g/kg.
Er zit natuurlijk wel een stukje tussen 1,5 en 2,0. Dieper in de cut, en wat diep is zal ook met ervaring te maken hebben, kan ik me voorstellen dat je iets hoger gaat zitten.

Hoe diep in de cut zat je toen?
Wat was je lengte en gewicht?
Was dat aan het begin van je trainingsleven?

Niet dat ik aan je twijfel, maar ik ben nieuwsgierig. Naar ik begrepen heb wordt je lichaam steeds efficiënter met eiwitten. Een effect dat wel afneemt met ouder worden, dan heb je weer iets meer nodig.

Een andere richtsnoer die ik weleens hoor voor mensen die bv veel overgewicht hebben is lengte in cm -/- 100 en dan vermenigvuldigen met 2.
 
Back
Naar boven