XXL Nutrition

Huidige voedingsschema

Bezoekers in dit topic

NumLock

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
25 mei 2009
Berichten
13
Waardering
0
Ik ben sinds twee weken serieus aan het fitnessen (4x in de week). Mijn doel is om massa bij te komen. Ik kan trainen wat ik wil maar zonder een fatsoenlijk voedingsschema schiet het allemaal niet erg op. Daarom heb ik opgesomd wat ik op een dag allemaal eet.Ik heb de stickys gelezen en veel andere adviezen wat ik kan eten om gewicht bij te komen. Hopelijk is dit een redelijk begin.

7:10

2 boterhammen (ik wissel af met kip/kaas/pindakaas)

10:15
2 boterhammen ( kip, kaas of pindakaas)
1 Banaan

12:00
3 boterhammen ( kip, kaas of pindakaas)

14:30

2 boterhammen ( kip, kaas of pindakaas)

+/- 16:00
Een bak Brinta met melk

18:00
Avond eten (altijd met groenten)

19:00
Training

21:00
Shake
Kwark
Ongezouten nootjes


Ik train 4x in de week en na elke training drink ik een shake met twee eieren, melk en fruit.
Na de training eet ik 500 gram kwark met wat bosbessen of jam erdoor voor de smaak.
En aan bak ongezouten pinda's of cashewnootjes.

Verder drink ik rond de 2 liter water op een dag en anderhalf pak melk/chocolade melk. Ik eet twee keer in de week een blik tonijn.

Ik wil zelf op elk tijdstip 1 boterham meer eten. En wat muslierepen inslaan om tussendoor te eten als ik op school zit

Gewicht: 67 Kilo
Lengte: 1,78M
 
nee, ik ben direct gestopt met lezen
teveel boterhammen met kip/kaas of pindakaas.
Bekijk eens wat andere voedingsschema's
je zal al gauw een patroon herkennen.
Smorgens zit je lichaam zonder eiwitten dus heb je er snel nodig. Ideaal is een wheyshake, maar eitjes eten is ook niet slecht natuurlijk.
Je haalt over de ganse lijn eigenlijk te weinig eiwitten binnen.
Je gaat wrs naar school? vandaar je vele boterhammen. Op zich niet mis maar gooi er dan een lading kippefilet tussen en eet iets anders dan brood helemaal ' sochtends. Beter begin je ook een uur later met je training en eet je sneller na je training je maaltijd ipv eerst nog een uur te wachten. In de veronderstelling dat je een uur traint natuurlijk. Langer dan een uur is toch slecht (cortisol stijgt waardoor verder trainen de moeite niet waard is)
yup eiwitrepen of mueslirepen zorgen al voor wat afwisseling en een stukje fruit zou ook niet mis staan (tenzij je multivits neemt)
en bij je laatste maaltijd een vleugje havermout zou ook niet misstaan. Anders heb je alleen maar eiwitten en een beetje vet binnen savonds en geen koolhydraten.
edit: wat zeg ik? een vleugje? maak daar maar 10 vleugjes van want in de maaltijd na je training mag je best veel koolhydraten steken. Alleen eiwitten zou zonde zijn!
 
Bedankt voor de nuttige informatie. Ik ga inderdaad 2 dagen naar school en de andere dagen loop ik stage (dus dan genoeg tijd om te eten)

Ik had ook al een vermoede dat ik teveel bammetjes eet.
Wat kan ik het beste smorgens eten? gekookte eitjes?
En een extra stuk fruit rond de middag?

De tijden na de training zijn ongeveer. Als ik thuis kom ga ik altijd direct eten.
 
Bedankt voor de nuttige informatie. Ik ga inderdaad 2 dagen naar school en de andere dagen loop ik stage (dus dan genoeg tijd om te eten)

Ik had ook al een vermoede dat ik teveel bammetjes eet.
Wat kan ik het beste smorgens eten? gekookte eitjes?
En een extra stuk fruit rond de middag?

De tijden na de training zijn ongeveer. Als ik thuis kom ga ik altijd direct eten.

vergeet zeker geen koolhydraten in je maaltijd na de training. Ik weet niet of je het nog gelezen hebt maar ik had mijn post nog geëdit hierboven.

Om er wat variatie in te brengen kan je altijd wat havermout/cruesli/brinta of zelfs gewoon cornflakes eten ipv die 2 boterhammen. Ik neem smorgens een shake maar als je wil besparen op shakes zijn gekookte eitjes ook nog redelijk snelle eiwitten. Ik heb me niet verdiept in de discussie maar naar het schijnt zou het eigeel niet zo heel gezond zijn en velen op dit forum gooien het bolletje eigeel eruit. Als ik eieren eet laat ik het in 1 ei altijd zitten omdat ik het lekker vind en in de andere smijt ik het er dan wel uit :')
yup stukje fruit rond de middag houdt de vitaminetjes in je lichaam.
Veel succes met je stage!
 
Dus na de training ook nog een bak Brinta of zal ik de Brinta als ik uit school kom weglaten?

Cornflakes meenemen is ook nog handig om mee naar school te nemen.
 
Cornflakes heeft een hoge GI waarde (glycemische index) niet heel gezond dus. En inderdaad 1-2 uur na je training nog wat kh's. 1gram/kg lichaamsgewicht is voldoende, dus weeg je 80 kilo.. 80 gram langzame kh's want, spieren zijn na krachttraining gevoeliger voor de stimulatie van de opname van aminozuren door insuline waardoor meer bouwstoffen voor de ondersteuning van de eiwitsynthese aangevoerd kunnen worden. :thumbs:
 
Oke dat zijn al goede tips :rolleyes:
Maar de hoeveelheid wat ik eet is ook voldoende?
 
kan ik moeilijk schatten, dan zou je een schema in excel moeten opstellen zoals de rest doet maar op het eerste zicht (mits die aanpassingen) lijkt het wel goed ja.
en als je vind dat we je goed helpen moet je op ons weegschaaltje klikken :D
 
en als je vind dat we je goed helpen moet je op ons weegschaaltje klikken :D

Gedaan bij beide :cool:


Ik ga de Excel sheets eens invullen.

Edit

Geen idee of dit de goede is?
 

Bijlagen

  • tabel.zip
    365,9 KB · Weergaven: 27
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven