XXL Nutrition

Sticky FAQ: Striae / Huidstriemen: Oplossingen ter voorkoming van (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Wil toch even melden dat ze nu echt wel veel minder te zien zijn.
Ik smeer nu gewoon elke keer voor de training Palmers Cocoa Butter for Stretch Marks erop en na het douchen een gewone bodylotion op basis van amandelolie van nivea :) Volgens mij helpt het echt wel om de huid zo veel mogelijk te hydrateren.
 
Striemen bij mij zijn niet weggegaan door zalfjes op te smeren. Uiteindelijk worden ze na verloop van tijd wel minder opvallend. De kleintjes kan je misschien nog iets aan doen als ze recent zijn maar striemen die er al 5 jaar zitten gaan echt niet magisch verdwijnen wat sommigen lijken te denken. Een goede tip is ook, gebruik geen deo. Gebruikte dit vroeger regelmatig en droogde mijn huid uit. Merkte dat ik daarna geen striemen meer ben bijgekomen in mijn oksels. Ook niet na een kuur waarbij ik op korte tijd 9kg was bijgekomen :)
 
Ok, als vrouw en mama zijnde vind ik dit topic best hilarisch. (alvast mijn excuses)

Naar mijn mening is dit ook gewoon een kwestie van pech hebben. Tot op 36 weken geen enkele striem te bespeuren en plots een halve week later waren ze er dan toch. Geloof me vrij, aangezien ik in het verleden al striemen heb gekregen van te snel te groeien (in de hoogte, niet in de breedte :p), heb ik alles gesmeerd en geprobeerd om dit te vermijden. Maar je huid kan nu eenmaal maar zoveel % rekken, groei je toch nog verder dan heb je gewoon prijs. Ik vermoed wel dat het rekpercentage bij iedereen verschilt. Het enige wat je kan doen is je huid gehydrateerd en soepel houden. In de tussentijd vanalles geprobeerd, maar weinig tot geen resultaat. Striemen worden met de tijd enkel lichter van kleur maar daar stopt het hier dan ook mee. Nu we weer bijna een strakke buik hebben zal ik er die striemen gewoon bij moeten nemen, ik zie het dan maar als een soort tatoeage ter ere van mijn dochtertje.

Nu moest je een magische oplossing vinden en deze met succes uitgetest hebben, mag je ze me altijd even laten weten. :D

Check even de eerste post (onderzoeken) ter voorkoming van striemen bij 'uitzetten'.

Alleen amandelolie werkt, maar is niet aan te raden bij zwangerschappen. Een betere optie is dan glycerol.

De truc is je aanmaak collageen en elastine in de huid te verhogen zodat je sneller kan uitzetten zonder striemen te krijgen. Want dat is juist het probleem dan, aanmaak van beide stoffen kan niet volgen.
 
Striemen bij mij zijn niet weggegaan door zalfjes op te smeren. Uiteindelijk worden ze na verloop van tijd wel minder opvallend. De kleintjes kan je misschien nog iets aan doen als ze recent zijn maar striemen die er al 5 jaar zitten gaan echt niet magisch verdwijnen wat sommigen lijken te denken. Een goede tip is ook, gebruik geen deo. Gebruikte dit vroeger regelmatig en droogde mijn huid uit. Merkte dat ik daarna geen striemen meer ben bijgekomen in mijn oksels. Ook niet na een kuur waarbij ik op korte tijd 9kg was bijgekomen :)

Wel als die de aanmaak collageen (en elastine is ook handig) verhogen, dit is belangrijk voor 'herstel' van de huid. Binnen bepaalde mate dan want volledig krijg je ze niet weg natuurlijk.
 
Hola,

Sinds twee jaar train ik 4 a 5 keer per week en doe ik best heftige krachttraining in de sportschool. Ik ben ontzettend blij met hoe mijn lichaam er momenteel uitziet, helemaal omdat ik vroeger mega onzeker en 20 kilo zwaarder was. Het enige nadeel: door al dat afvallen en door het spieropbouw heb ik last van striae bij mijn bovenbenen, buik en nu sinds kort zelfs bij mijn bovenarmen. Via een vriendinnetje van mij ben ik gratis op consult gegaan bij dokter Frodo in Amsterdam. De huidtherapeut gaf aan dat de quatriple therapie de beste behandeling zou zijn voor mij. Een therapie met meerdere behandelingen en je moet dan 3 keer terugkomen. Ik heb nu 2 behandelingen gehad en ik zie dat het een stuk minder is geworden, ik heb het idee dat je striae nooit helemaal kwijtraakt, en misschien heeft het bij mij meer behandelingen nodig, maar ik ben al wel tevreden met het resultaat.
 
Dus, samenvattend ter vermindering van striae:
-Collageen hydrolisaat - 10g per dag
-Vit C (calcium ascorbaat) - ?g per dag

Correct?
 
Dus, samenvattend ter vermindering van striae:
-Collageen hydrolisaat - 10g per dag
-Vit C (calcium ascorbaat) - ?g per dag

Correct?

Vitamine c 1000-2000mg/dag, kwart theelepel is voldoende van dat poeder. Collageen is correct.
 
Cools

M'n vriendin is 2 maand terug geopereerd aan een nekhernia en zit nu met een litteken in de hals. Wat raad je aan om het zo mooi mogelijk te laten genezen? ( is wel erg mooi gehecht geweest dus dat zit al goed!)
 
Cools

M'n vriendin is 2 maand terug geopereerd aan een nekhernia en zit nu met een litteken in de hals. Wat raad je aan om het zo mooi mogelijk te laten genezen? ( is wel erg mooi gehecht geweest dus dat zit al goed!)

Collageen hydrolisaat en vitamine C.
 
Cools , kan collageen hydrolysaat iets helpen bij Artrose? Of heb je daar geen idee over?
 
Dan is het zeker het proberen waard. Bedankt!
 
Hey cools, ik ben net geopereerd welke olie kan ik het beste gebruiken om het litteken weg te werken? Mvg,
 
Ik scheur echt volledig open man. Heb heel ernstige striae, alle tips die hier staan heb ik al geprobeerd...

Borst, schouders, lats, armen, glutes,... Staan vol striae.

Zou een verhoogd cortisol de boosdoener kunnen zijn Cools ?
 
Hey cools, ik ben net geopereerd welke olie kan ik het beste gebruiken om het litteken weg te werken? Mvg,

Amandelolie of glycerine.

Collageen hydrolysaat en vitamine c kan je ook extra innemen.
 
Ik scheur echt volledig open man. Heb heel ernstige striae, alle tips die hier staan heb ik al geprobeerd...

Borst, schouders, lats, armen, glutes,... Staan vol striae.

Zou een verhoogd cortisol de boosdoener kunnen zijn Cools ?

Afhankelijk hoe snel je groeit kan het zijn dat deze middelen onvoldoende werken. Heb je amandelolie of glycerine ook geprobeerd?

Te hoog cortisol zou ik niet meteen zeggen, maar andere mogelijkheid is te weinig onderhuids vocht. Wat aanpassingen in middelen (verhouding) kan dan helpen.
 
Afhankelijk hoe snel je groeit kan het zijn dat deze middelen onvoldoende werken. Heb je amandelolie of glycerine ook geprobeerd?

Te hoog cortisol zou ik niet meteen zeggen, maar andere mogelijkheid is te weinig onderhuids vocht. Wat aanpassingen in middelen (verhouding) kan dan helpen.
Ik heb express voor een recomp gekozen nu. Dus gewicht is praktisch hetzelfde gebleven, enkel vet gedropt..

Ik smeer iedere dag met glycerine een halfuur pre workout, amandelolie heb ik nog niet gebruikt.

Voel me soms wanhopig omdat het zo extreem is.
 
Ik heb express voor een recomp gekozen nu. Dus gewicht is praktisch hetzelfde gebleven, enkel vet gedropt..

Ik smeer iedere dag met glycerine een halfuur pre workout, amandelolie heb ik nog niet gebruikt.

Voel me soms wanhopig omdat het zo extreem is.

Hoe ziet je voedingsschema eruit + waterinname? En supplementen + mogelijk andere middelen?
 
Back
Naar boven