Fitness Seller

Huiduitslag nav Nebido

Bezoekers in dit topic

Jerho

Novice
Lid geworden
26 mei 2022
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m93
Massa
90kg
Vetpercentage
12%
Heren,

1,5jaar geleden ben ik begonnen met TRT (onder arts). Na veel inlezen (en in overleg met arts) direct begonnen met Nebido. Begonnen met een interval van 12weken, en op basis van bloedresultaten verlaagd naar 11 en later 10 weken. Ik voel me goed. Een hele verbetering tov voor TRT. Sexdrive is terug, concentratie is terug en presteer beter op werk (kantoorbaan) en in de gym. Ik zou hiermee door willen gaan.

Nu is t probleem, ik heb sinds 1,5 jaar problemen met huiduitslag. Voornamelijk op mn handen. Een soort extreme eczeem. Soms met vochtbultjes. Zalfjes en dingen gekregen van de huisarts, wat hielp voor hooguit 2 welen, maar de uitslag was altijd weer snel terug. Ik dacht daarna dat het aan bepaalde voeding kwam, dus heb bepaalde voedingsbronnen lang uitgesloten maar geen resultaat.

Nu denk ik terug aan wanneer ik begon met TRT, en dat was precies het moment dat de uitslag langzaam kwam opzetten. 1+1=2. Na een beetje googelen blijkt er dus ricinusolie in Nebido te zitten. Dat kan huiduitslag veroorzaken als je hiervoor gevoelig/allergisch bent.

Iemand met dezelfde ervaring? En hoe heb je dit opgelost?

Ikzelf zit nu te kijken naar Sustanon, maar blijf liever op Nebido doorgaan…
 
Nebido is op basis van ricinusolie. Kan het zijn dat u hier een allergie voor heeft?
Proberen van een andere olie zou wellicht de oplossing kunnen zijn. Dat betekend wel iets anders als nebido.
Daarnaast zit er benzylbenzoaat in. Of je hier allergies voor kan zijn weet ik niet.
De reactie lijkt iig allergisch te zijn.
U zou een allergie bloedonderzoek kunnen doen, maar of ze op bovengenoemde stoffen testen weet ik niet ...
Ikzelf heb er geen ervaring mee. Wel ervaring met dat ik meer huid problemen heb met de ene olie als de andere maar ik gebruik voor TRT een ug lab.
 
Ricinusolie is geheel plantaardig, en wordt vaak gebruikt om schimmels te doden. BB zit ook in de uG Test, als je dat hebt gebruikt eerder, zou je dat toen ook al moeten hebben.
Om e.e.a. uit te sluiten, zou ik toch naar een Dermatoloog gaan met je klachten. Het kan ook komen door de hoeveelheid BB, en je krijgt ineens 4ml ingespoten. Sust zou ik niet mee beginnen, dat geeft veelal onstabiliteit door de verschillende esters
(NicoBontebal homebrew)
 
Je kan eventueel overgaan op één van de testosterongels. Wel elke dag smeren, maar kan prima werken voor trt... waarom overleg je niet even met je arts?

Zou evt nog kunnen dat je toevallig ook een ander wasmiddel of huidproduct bent gaan gebruiken?
Is de uitslag mild en krijg je het misschien onder controle met een allergietabletje die over de toonbank verkrijgbaar zijn? Drogist, apo, lidl.

Hormoonzalf zal beter en sneller helpen, maar dat wil je niet chronisch gebruiken, zeker niet op grote plekken, zodra de klachten minder worden, hormoonzalf afbouwen tot een zo laag mogelijke frequentie en heel dun smeren.

Misschien kan CBD olie/zalf ook helpen, shea butter, calendula (evt het goedkope uierzalf/creme heeft ook calendula)
 
Back
Naar boven