Fitness Seller

huis kopen of huis huren?

Bezoekers in dit topic

ik zou kopen als ik de mogelijkheid had maar wel met een goede hypotheek dus niet te veel gokken maar op safe spelen met een lange rente-vaste periode
 
De huur is duurder als een hypotheek en je bent niet afhankelijk van een huisbaas.

.

dat klopt niet echt denk ik,als je een huis koopt voor een waarde van 200000€ ben je rond de 1000€ of meer kwijt per maand,als dat zelfde huis huurt,dan kom je der volgens mij van af met 6 a 700€ per maand,tis ook logisch,anders zou iedereen kopen in plaats van huren,als huren duurder zou zijn
 
dat klopt niet echt denk ik,als je een huis koopt voor een waarde van 200000€ ben je rond de 1000€ of meer kwijt per maand,als dat zelfde huis huurt,dan kom je der volgens mij van af met 6 a 700€ per maand,tis ook logisch,anders zou iedereen kopen in plaats van huren,als huren duurder zou zijn

op lange termijn is huren ook ALTIJD duurder, probleem is dat mensen niet kunnen kopen wat ze wel kunnen huren ivm kredietwaardig zijn..

huurprijs stijgt namelijk alleen maar, terwijl de hypotheek alleen maar afneemt naarmate je aflost..



edit: ook afhankelijk van subsidie en woningbouw etc
 
Huren is ook duurder, maar de kosten van een eigen huis kunnen ook aardig in de papieren lopen en hoe.
Hoeveel mensen nemen wel niet een 2e hypotheek om een hoognodige verbouwing te bekostigen, leidingen/CV etc. te vervangen.
Dan heb je nog je onroerendgoedbelasting.
 
hoi ik en m'n vriendin zijn aan het speculeren of we een huis zouden kopen,of een huis huren...

als we huis kopen en pakweg 200000€ lenen,kost dat ongeveer een 1100 tot 1400€ per maand,je hebt dan wel je eigendom,maar je betaalt ook zeer veel intrest

als je een huis huurt,dan betaal je... (ik vind tussen de 600 en 800€ acceptabel) maar je hebt wel nog voldoende "speling" met je inkomsten ,alhoewel je dan je geld in feite weggooit...

wat vinden jullie? wat hebben jullie gedaan? en onderbouw waarom?

Mijn vriendin en ik zijn nu ook aan het zoeken voor een huis in de prijsklasse 180k.k. dit levert ons een netto aflossing op van nog geen 600p/m

Met een hypotheek kan je kapitaal opbouwen en met een huurhuis -zoals je al aangeeft- gooi je je geld weg.

Veel rekenwerk hoeft er niet aan vooraf te gaan, als je kapitaal wilt opbouwen is kopen beter , meer zekerheid en het is van jezelf , gemiddeld -afhankelijk van je eisen- zal de maandlast aardig gelijk blijven , heb mischien nog wel een goede adviseur voor je voor een hypotheek if you want :)

Zal vanavond ofzo nog weleens wat posten hier ten opzichte van de voordelen van het kopen.
 
dat klopt niet echt denk ik,als je een huis koopt voor een waarde van 200000€ ben je rond de 1000€ of meer kwijt per maand,als dat zelfde huis huurt,dan kom je der volgens mij van af met 6 a 700€ per maand,tis ook logisch,anders zou iedereen kopen in plaats van huren,als huren duurder zou zijn

Orde van grootte wel ja... bruto!!!. Als je dan 300 - 350 terug krijgt per maand van de belasting is het opeens een stuk betaalbaarder ;)
 
dat klopt niet echt denk ik,als je een huis koopt voor een waarde van 200000€ ben je rond de 1000€ of meer kwijt per maand,als dat zelfde huis huurt,dan kom je der volgens mij van af met 6 a 700€ per maand,tis ook logisch,anders zou iedereen kopen in plaats van huren,als huren duurder zou zijn

Zijde al eens langs bvb de immotheker geweest? ge gaat zien dat ge voor minder dan 1000€ 200.000€ kunt lenen :)
 
De topic starter is van Belgie... En in Belgie hebben we niet al die verschillende hypotheken die jullie hier opnoemen ???
 
Als je kan kopen, altijd kopen. Is veel gunstiger. Zeker in NL omdat je de rente kan aftrekken. Ik heb zelf een jaar geleden een huis gekocht en heb meer huis voor minder geld dan mensen die ik ken die huren. :)
 
Zijde al eens langs bvb de immotheker geweest? ge gaat zien dat ge voor minder dan 1000€ 200.000€ kunt lenen :)

hmm immotheker...even googlen :) ik heb gisteren toevallig in een immokrant een advertentie zien staan : betaal 75€,per schijf van 25000€,is dat realistisch?

De topic starter is van Belgie... En in Belgie hebben we niet al die verschillende hypotheken die jullie hier opnoemen ???

eindelijk iemand... :D tnx

ik heb wel al een paar rentevoet methodes gezien zoals 1-1-1 of 1-3-3 maar daar snap ik allemaal niks van...
 
hmm immotheker...even googlen :) ik heb gisteren toevallig in een immokrant een advertentie zien staan : betaal 75€,per schijf van 25000€,is dat realistisch?



eindelijk iemand... :D tnx

ik heb wel al een paar rentevoet methodes gezien zoals 1-1-1 of 1-3-3 maar daar snap ik allemaal niks van...


1-1-1 is jaarlijks aanpasbaar, er staat ook nog altijd een cap 3 ofzo bij. dit w<il dan zeggen dat hij elk jaar kan stijgen met een maximum van 3 % maar hij kan ook zakken met een maximum van 3%

20-5-5 bvb word pas na 20j de eerste keer herzien daarna om de 5j

ik had eerst een vaste rentevoet, maar die heb ik ingelost en een nieuwe lening aangegaag die veel voordeliger was. is wel een 1-1-1 maar ik kan nooit meer betalen dan toen ik mijn vaste had.


Maar best is eens langs te gaan bij een bank of immotheker. daar kunnen ze je het allemaal haar fijn uitleggen. Ook steeds verschillende banken doen en dan tegen elkaar uit spelen...
Ook nooit online berekenen! zijn veel te hoge tarieven, je krijgt altijd korting!

www.renteopdevoet.be
http://www.bouwinfo.be/forum/viewtopic.php?t=36565
 
huren
als je koopt betaal je zoals jij zegt 1400 aan kosten.
meestal is de helft daarvan al aleen rente
en voor dat rente kan je huren,dus spaar je de ander helft en na een tijdje koop je een huis in spanje :D
En zoo verlies je ook geen geld aan rente zeg maaar en ben je ook verlost van nederland
 
huren
als je koopt betaal je zoals jij zegt 1400 aan kosten.
meestal is de helft daarvan al aleen rente
en voor dat rente kan je huren,dus spaar je de ander helft en na een tijdje koop je een huis in spanje :D
En zoo verlies je ook geen geld aan rente zeg maaar en ben je ook verlost van nederland

als je het topic zou lezen...ik ben zelfstandig,de rente krijg ik zowiezo terugbetaald van de belasting,en ik ben van belgië...toch bedankt voor je toevoeging :)
 
als je het topic zou lezen...ik ben zelfstandig,de rente krijg ik zowiezo terugbetaald van de belasting,en ik ben van belgië...toch bedankt voor je toevoeging :)

oo jaa dan zou ik kopen:D
 
Back
Naar boven