MuscleMeat

huis kopen of huis huren? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ano_1986_0

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
11 sep 2005
Berichten
4.838
Waardering
10
hoi ik en m'n vriendin zijn aan het speculeren of we een huis zouden kopen,of een huis huren...

als we huis kopen en pakweg 200000€ lenen,kost dat ongeveer een 1100 tot 1400€ per maand,je hebt dan wel je eigendom,maar je betaalt ook zeer veel intrest

als je een huis huurt,dan betaal je... (ik vind tussen de 600 en 800€ acceptabel) maar je hebt wel nog voldoende "speling" met je inkomsten ,alhoewel je dan je geld in feite weggooit...

wat vinden jullie? wat hebben jullie gedaan? en onderbouw waarom?
 
kopen !
zeker nu gezien de prijzen vrij laag staan, kun je het betalen? doen dan! als je 30 jaar in een huurhuis zit heb je geen klote eigelijk,... heb je daarintegen een koophuis en tegen die tijd afbetaald heb je een huis van bvd 2 ton (en je kan nu scherp onderhandelen met de crisis;))
 
Ik huur momenteel (goedkoop dus zoveel zonde van het geld is het niet)

Maar ik ga zeker kopen. (zoek wel meer dan 1eigendom ook)
Heel je leven huren is echt weggesmeten geld, zeker als je al bedragen hebt van +600 euro/de maand.
Met 2 kopen is dan weer wel enorm veel risico.
Ga je nu pas samenwonen ? Dan zal ik als ik jullie was eerst huren om te zien hoe dat samenleven gaat en als je huurcontract ten einde is (3jaar?) overgaan op kopen.
 
Laatst bewerkt:
ligt aan je rentevast periode en wat voor een hypotheek je neemt wat dat je gaat kosten en dan heb je nog je hypotheekrente aftrek ho wacht volgens mij woon je in Belgie daar is het iets anders ;maar ik weet niet wat de rentevoet nu is ...ik heb gekocht vond ik beter als huren .
 
Kopen. En als je leent op uw leeftijd en je bent er na 20 jaar al vanaf. Ken er veel dat tot hun pensioen moeten afleggen omdat ze zo laat een huis gekocht hebben. Kzit liever nu wat krab bij kas dan later. Dus als je dat kan zou ik kopen
 
kopen !
zeker nu gezien de prijzen vrij laag staan, kun je het betalen? doen dan! als je 30 jaar in een huurhuis zit heb je geen klote eigelijk,... heb je daarintegen een koophuis en tegen die tijd afbetaald heb je een huis van bvd 2 ton (en je kan nu scherp onderhandelen met de crisis;))

ik kan het betalen ja,maar ik ben momenteel de enige die werkt,m'n vriendin studeerd nog minstens een jaar,en ik ben zelfstandig,mooi inkomsten,maar geen "vast loon"
Ik huur momenteel (goeikoop dus zoveel zonde van het geld is het niet)

Maar ik ga zeker kopen. (zoek wel meer dan 1eigendom ook)
Heel je leven huren is echt weggesmeten geld, zeker als je al bedragen hebt van +600euro/de maand.
Met 2 kopen is dan weer wel enorm veel risico.
Ga je nu pas samenwonen ? Dan zak ik als ik jullie was eerst huren om te zien hoe dat samenleven gaat en als je huurcontract ten einde is (3jaar?) overgaan op kopen.

nee we wonen al 3 jaar samen,maar in een huis van m'n ouders,zonder huurgeld :p :D
 
ik kan het betalen ja,maar ik ben momenteel de enige die werkt,m'n vriendin studeerd nog minstens een jaar,en ik ben zelfstandig,mooi inkomsten,maar geen "vast loon"


nee we wonen al 3 jaar samen,maar in een huis van m'n ouder,zonder huurgeld :p :D

In dat geval zal ik voor kopen gaan.
Wat doe je net van job ?
Als je dan thuis nog een bureau nodig hebt enzo kun je al deel van je huis inbrengen in je zaak ook.
 
kopen!!!

als je voor700-800 per maand huurt en je woont er ruim 5-10 jaar dan heb je de koopsom al vaak betaald
 
Kopen is mijn voorkeur.
Echter heb ik een handige vader die met klusjes in huis kan helpen.
Tevens een bevriende schilder.
Dus d eklussen in en rond het huis worden verzorgd.

Huurhuis hier (na 10 jaar heb je kans) betaal je een ruime 600 of meer voor.
Koop betaal ik nu 900 netto.
Over 30 jaar heb ik mijn huis afbetaald en heb ik wat eigendom.
Huur word elk jaar iets meer. Koop niet echt.
 
Kraken! nog goedkoper.
 
Kopen! De huurprijzen zijn tegenwoordig zo belachelijk dat kopen misschien wel voordeliger is! Als je het financieel rond kunt krijgen, altijd doen!
 
In dat geval zal ik voor kopen gaan.
Wat doe je net van job ?
Als je dan thuis nog een bureau nodig hebt enzo kun je al deel van je huis inbrengen in je zaak ook.

ik heb een frituur/snackbar, als je in belgie als zelfstandige een huis koopt dan kan je dat zowiezo in je belasting steken,ik dacht 40%...

bedankt voor de reacties,er is dus niemand hier die huurt?allemaal huisjes gekocht? wat was de koopsom voor jullie huizen? veel aan veranderd?
 
Ik geloof dat je wel moet kunnen aantonen dat een X gedeelde gebruikt word voor je zaak. %'ges worden daar heen gerekend.
Vanwaar haal je die 40%? ben er wel curieus achter, ik start binnen enkele maanden eigen zaak.
 
ik heb een frituur/snackbar, als je in belgie als zelfstandige een huis koopt dan kan je dat zowiezo in je belasting steken,ik dacht 40%...

bedankt voor de reacties,er is dus niemand hier die huurt?allemaal huisjes gekocht? wat was de koopsom voor jullie huizen? veel aan veranderd?

Ik weet wel dat het bij ons thuis goed heeft uitgepakt, dat kopen van een huis.

Waarde in guldens werd gewoon euro's x 2 ongeveer. :D
 
In dat geval zal ik voor kopen gaan.
Wat doe je net van job ?
Als je dan thuis nog een bureau nodig hebt enzo kun je al deel van je huis inbrengen in je zaak ook.

Ik geloof dat je wel moet kunnen aantonen dat een X gedeelde gebruikt word voor je zaak. %'ges worden daar heen gerekend.
Vanwaar haal je die 40%? ben er wel curieus achter, ik start binnen enkele maanden eigen zaak.

nee is niet nodig,zelfstandigen kunnen zowiezo aftrekken. ik GELOOF 40% ben er niet zeker van,om het zeker te weten zou je contact moeten opnemen met een makelaar of boekhouder,wat voor zaak begin je?
 
Ik weet wel dat het bij ons thuis goed heeft uitgepakt, dat kopen van een huis.

Waarde in guldens werd gewoon euro's x 2 ongeveer. :D
In de gulden tijd gekocht was echt wel top.
Als je nu kan kopen zou ik het zeker doen je kan behoorlijk veel van de vraagprijs afdingen.
 
nee is niet nodig,zelfstandigen kunnen zowiezo aftrekken. ik GELOOF 40% ben er niet zeker van,om het zeker te weten zou je contact moeten opnemen met een makelaar of boekhouder,wat voor zaak begin je?

Ja zou kunnen, ik denk wat ik bedoel dan alleen is dat je vroeger al gekocht hebt en je nu een deel in de zaak wilt inbrengen.

Ik start eerst als bijberoep, zoek vanalles te doen : grote deels gevelrenovatie maar ook kleine metselwerken, afbreekwerken, chapewerken, vloerwerken, schilderwerken.
Doe dit ook in onderaanneming met men stiefvader, na een paar jaartjes dat ik alles goed onder de knie heb en de zaak goed draaid zal ik dan voltijds overgaan.
 
Het is een individuele keuze natuurlijk, maar ik kies persoonlijk liever voor huren.
De vrijheid om al heel gauw je huurwoning op te zeggen om vervolgens weer ergens anders te gaan wonen. (mits ingeschreven bij diverse woningbouwverenigingen) vind ik een pluspunt.
Dan daarbij geen sores qua onderhoud alles is voor de verhuurder.
En onderschat die onderhoud niet even de leidingen + nieuwe CV ketel vervangen kan in de 10000en euros lopen. Dat heb ik hier allemaal net nieuw en het koste me niets.
 
Het is een individuele keuze natuurlijk, maar ik kies persoonlijk liever voor huren.
De vrijheid om al heel gauw je huurwoning op te zeggen om vervolgens weer ergens anders te gaan wonen. (mits ingeschreven bij diverse woningbouwverenigingen) vind ik een pluspunt.
Dan daarbij geen sores qua onderhoud alles is voor de verhuurder.
En onderschat die onderhoud niet even de leidingen + nieuwe CV ketel vervangen kan in de 10000en euros lopen. Dat heb ik hier allemaal net nieuw en het koste me niets.

dat is idd een serieus pluspunt...
 
€200.000 moet te doen zijn aan minder dan €1.100 per maand (op 30 jaar)
Leningen staan vrij laag nu, dus zou gewoon kopen hoor. Als je ook nog wat
hebt kunnen sparen, win je eigelijk enorm veel.

Heb er ook spijt van dat wij dat niet gedaan hebben...
 
Back
Naar boven